2014-05-06, 19:06
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Reus känns överflödig och Gomez rejält överskattad.
Hur tänker du här? Som tidigare nämnt så är det väl enbart i Real som Reus skulle vara överflödig, sen så är ju Gomez ljusår bättre än Giroud.
2014-05-06, 19:42
Medlem
anteri17s avatar
Det är möjligt att överflödig är fel ordval, men i dagens läge är inte offensiva yttrar särskilt högt prioriterade. Vi har tre andra lagdelar som är viktigare att förstärka. Och även om Reus är bra, så är han sämre än Özil, och inte överdrivet mycket bättre än en Cazorla, Podolski, Oxlade eller Walcott. Och såga mig inte nu, han är bättre, men han är inte värd säg 300-400 miljoner i dagens läge till ett Arsenal som knappt har behov av spelaren ifråga.
2014-05-06, 19:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadClown
Wilshere och Ramsey som defensiva mittfältare känns inte tillräckligt stabilt rent fysiskt sett. Dessutom är båda ganska skadedrabbade och det känns upplagt för skador om två sådana offensiva och löpstarka spelare samtidigt ska ta fullt ansvar defensivt.

Kan du förklara detta? Du kan ju inte bara kalla Marco Reus överflödig för Arsenal och Mario Gomez överskattad utan att komma med några som helst belägg eller ens egna argument för det.

Nej tack! Absolut inte.

Nej, jag skrev ju också att ett mer defensivt alternativ som är bättre än Flamini och Arteta ändå behöver inhandlas. Men där jag är villig att ge Wilshere en chans bredvid Ramsey betydligt mer än vad som varit fallet i år. Alltså peta ner Arteta och Flamini ett hack i trupphierarkin. Nu är jag medveten om att Wilshere och Ramsey ofta varit skadade omlott under den här säsongen, men ändå.

Det är klart Gomez är överskattad. Enbart och återigen enbart en avslutare. En avslutare som nuförtiden både är extremt skadebenägen och som inte heller rosat marknaden i de få matcherna han gjort för Viola. Gomez istället för Giroud är inte på något sätt en uppgradering. Nöjd?
2014-05-06, 19:58
Medlem
Otroligs avatar
Sett lite rykten idag om att Dortmund är intresserade av Bony. Kanske kan falla väl ut, han har ändå gjort en imponerande säsong i Premier League med 15 mål i skrivande stund i ett övrigt ganska sunkigt Swansea. Nästan så att man kan påstå att han dessutom gått lite under radarn med tanke på en så bra första säsong i engelska högstaligan han faktiskt har gjort.
2014-05-06, 19:59
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Det är möjligt att överflödig är fel ordval, men i dagens läge är inte offensiva yttrar särskilt högt prioriterade. Vi har tre andra lagdelar som är viktigare att förstärka. Och även om Reus är bra, så är han sämre än Özil, och inte överdrivet mycket bättre än en Cazorla, Podolski, Oxlade eller Walcott. Och såga mig inte nu, han är bättre, men han är inte värd säg 300-400 miljoner i dagens läge till ett Arsenal som knappt har behov av spelaren ifråga.
Haha men va? Det är ju enbart Ronaldo som är bättre än Reus som vänsterytter. Kamma dig, Podolski, Cazorla, Oxlade och Walcott är bra mycket sämre än Reus.
2014-05-06, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Haha men va? Det är ju enbart Ronaldo som är bättre än Reus som vänsterytter. Kamma dig, Podolski, Cazorla, Oxlade och Walcott är bra mycket sämre än Reus.
Han skrev att Reus är bättre än alla dem. Hans, och även min, ståndpunkt är att spendera minst 300 miljoner på Reus är inte vad som behövs i Arsenal; andra positioner behöver förstärkningar mycket mer än ytterpositionen.
2014-05-06, 20:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist

Kamma dig själv. Okej om du inte håller med, men mitt resonemang kan inte vara särskilt svårt att förstå ens för dig.
2014-05-06, 20:14
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Han skrev att Reus är bättre än alla dem. Hans, och även min, ståndpunkt är att spendera minst 300 miljoner på Reus är inte vad som behövs i Arsenal; andra positioner behöver förstärkningar mycket mer än ytterpositionen.
Tycker fortfarande att han underskattar Reus något enormt när han tycker att Podolski är nästan lika bra. Visst är det så men jag undrar vad den gode anteri17 söker då han tyckte att Gomez var lika knackig som Giroud.
Citat:
Kamma dig själv. Okej om du inte håller med, men mitt resonemang kan inte vara särskilt svårt att förstå ens för dig.
Förstår vad du menar men jag tycker att du underskattar Reus och Gomez något enormt, sen så är ju knappast poddan & company i samma klass som Reus, Griezmann är ju betydligt mycket bättre än Podolski.
2014-05-06, 20:44
Medlem
Reus är exakt den spelartypen som behövs och som det länge har varit brist på. En snabb, kreativ och målfarlig ytter som kan dribbla.

När hade Arsenal en liknande spelartyp? Gervinho skulle väl vara den spelaren men han var för kass. Hleb var i viss mån den spelaren men han kunde inte göra mål och han stack för tidigt.

Kanske därför Wenger så gärna vill ha Draxler. Det blir lite för långsamt, lite för statiskt och lättläst med 5 stycken playmakers och en felvänd anfallare.

EDIT: Med det sagt så kommer Reus aldrig lämna för Arsenal.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-05-06 kl. 21:07.
2014-05-06, 21:49
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Reus är exakt den spelartypen som behövs och som det länge har varit brist på. En snabb, kreativ och målfarlig ytter som kan dribbla.

När hade Arsenal en liknande spelartyp? Gervinho skulle väl vara den spelaren men han var för kass. Hleb var i viss mån den spelaren men han kunde inte göra mål och han stack för tidigt.

Kanske därför Wenger så gärna vill ha Draxler. Det blir lite för långsamt, lite för statiskt och lättläst med 5 stycken playmakers och en felvänd anfallare.

EDIT: Med det sagt så kommer Reus aldrig lämna för Arsenal.

Och det behövs exakt en defensiv spelartyp på centralt fält, exakt en forward som kan göra det lilla extra och i alla fall ta en djupledslöpning per match. Lika exakt som att det troligtvis behövs både ytterback och mittback.

Den här exakta spelartypen kanske inte är så exakt.
2014-05-06, 22:17
Medlem
Citat:
Och det behövs exakt en defensiv spelartyp på centralt fält, exakt en forward som kan göra det lilla extra och i alla fall ta en djupledslöpning per match. Lika exakt som att det troligtvis behövs både ytterback och mittback.

Den här exakta spelartypen kanske inte är så exakt.

Jojo, något annat har jag aldrig påstått. Högsta prioritet är fortfarande en anfallare, en sittande mittfältare och minst två stycken spelare till backlinjen.

Men en spetsvärvning som kan spela på en kant har fortfarande varit något som Wenger har försökt värva vid flera tillfällen. Om laget ska kunna ta klivet från att ha en hyfsad offensiv till en offensiv i världsklass då behövs det bland annat en spelare i stil med Reus, Hazard eller en mer utvecklad Draxler.

Men men, nu så finns det två stycken talangfulla spelare i Gnabry och Oxlade-Chamberlain som kanske kan ta några steg i utvecklingen under nästa säsong. Även om de kanske är mer centrala spelare.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-05-06 kl. 22:25.
2014-05-06, 22:53
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomenescio
................Hugo Lloris
Coleman Merte Hummels Santon
.........Gundogan Wilshere
..........Ramsey Özil Reus
..................Gomez

Butland, Ginter, Gibbs, Jenkinson, Koke, Oxlade, Volland.

Få in en slant för/Släppa för att slippa lön för: Cazorla, Szcezny, Walcott, Rosicky, Koscielny, Sagna, Diaby, Giroud, Bendtner, Monreal

Ja, så där brukar det se ut när man spelar Career Mode i Fifa. Däremot har det ingenting med verkligheten att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in