2014-05-06, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det tycker jag inte är konstigt eftersom hon några månader tidigare greps för stöld - ej snatteri - på Willys.
Recidivfaran är normalt inte tillräcklig för anhållande efter en stöld på 1500 spänn.
Citera
2014-05-06, 19:50
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Nej det är inget brott, men det kanske dem inte vet därför vill hon inget säga. Men jag tror ändå inte Yara var här förrän 2013. För att ventilera mina tankar så var väl hela syftet att få hit föräldrarna enligt majoriteten av gruppen, varför ska dem då kasta bort ett helt år med att hålla henne "gömd"?

Nä, vi kan inget veta och med tanke på den misstänkta kvinnans familj så verkar de helt bundna till skam och hederstänk. Så om någon av dem anger Yara som närvarande vid butiksstölden så kanske de tror sig skydda någon av sina egna döttrar. Kanske en flicka som är i sällskap med en annan mammasläkting på Coop i Landskrona just nu?

Man kan ju hoppas att någon kan identifiera medbrottslingen på Coop. Tyckte mig kunna se tydliga ansiktsdrag. Borde inte vara svårt för en anhörig att identifiera henne?
Citera
2014-05-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Och släktingar boende i Kungsmarken, hur många släktingar hade hon som bodde i Sverige?? Nämdes tidigare i tråden...bla Lomma, Landskrona, Hässleholm
Har även kollat in en person med samma efternamn Madi, från Hässleholm med relativt aktuella postade statusar i Lyckeby, där Coop finns i K-na
Dessa släktingar (Kungsmarken) är en 5-7 minuters bussresa till Holmgatan, Pantarholmen.
I förhöret från Coop kommer en släkting och lämnar 4000kr och hennes id. Hon uppger att denne är hennes morbrors son. Är det så så borde de inte ha samma efternamn.
Citera
2014-05-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag förstår vad hon skulle med håroljan och inpackningarna till
Och plattången!
Citera
2014-05-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nu känns det som att det är oviktigt att förstå
Det enda viktiga är att det blir som många önskade redan i trådstarten: fruMGM kommer aldrig undan; hon får sitt straff i Gaza också; även om det blir ganska virtuellt till en början så är det hårt och obarmhärtigt hela vägen!

Får en känsla att det ligger något mycket "djupare" bakom det som nu händer. Kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad så det är min egen spekulation.
Citera
2014-05-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Nä, vi kan inget veta och med tanke på den misstänkta kvinnans familj så verkar de helt bundna till skam och hederstänk. Så om någon av dem anger Yara som närvarande vid butiksstölden så kanske de tror sig skydda någon av sina egna döttrar. Kanske en flicka som är i sällskap med en annan mammasläkting på Coop i Landskrona just nu?

Man kan ju hoppas att någon kan identifiera medbrottslingen på Coop. Tyckte mig kunna se tydliga ansiktsdrag. Borde inte vara svårt för en anhörig att identifiera henne?
Precis! Bilderna på den andra kvinnan var tydliga. Hon är bränd, eller ska vi säga rökt Intresset för fallet borde vara stort bland araberna i Skåne trakten. Då familjerna är ganska stora och man ofta ses på stora tillställningar.
Citera
2014-05-06, 19:57
Medlem
Citat:
Jag syftar närmast på stöldförsöket på Willy:s. I förhöret säger hon ju att flickan är hennes morbrors dotter. Det finns ingen anledning att tro att hon ljuger om det (nåja, hon är en patologisk lögnare kanske).
Men om det råkar vara sant, så kan man inte använda den incidenten till att påsta att Yara var här redan när hennes skola bombades. Om man vill tro att hon kommit så mycket tidigare då måste man leta indicer och bevis på andra ställen.
Enklast och sannast är kanske ändå att tro på de biologiska föräldrarna?

Jag tror att Y*ra var i Sverige då och tidigare. Finns ju flera indikationer men det lär väl framkomma. Jag tror det är många som vet när flickan lämnade Gaza för att åka till Sverige. Men jag håller med dig om att det nu är osäkert om hon var med på just denna stöldtur. Samtidigt lär hon inte lämnat rätt identitet på Y eftersom Y inte skulle vara här officiellt.

Off topic
Intressant metod de har med sitt stjälande. Massa krimskrams förstås men kanske kan man exportera plattängerna. Tycker de ser ut att arbeta riktigt proffsigt på bilderna!
Senast redigerad av VemKom 2014-05-06 kl. 19:59. Anledning: edit
Citera
2014-05-06, 19:59
Medlem
giniees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag ska sammanfatta mig kort, kan bli många trådar i denna tråd.

Om det visar sig att Yara är ett ankarbarn och hon
har blivit misshandlad till döds av sin fosterfamilj.
Då har detta barn ramlat mellan alla stolar som vi har här i landet.
Dvs från immigrationsverket, socialen, skolan, till polisen.
Den som har agerat är flickans granne. Grannen
som både sett och förstått att flickan for illa, har rapporterat missförhållanden.
Hon säger också att jag kommer fortsätta att följa upp vad som händer med
flickan
.
Någon säger att man inte kan skylla på våra myndigheter?? Hur tänker du då?
Det är myndigheternas ansvar och skyldighet att sköta sina uppgifter.
Klarar dom inte det så får dom anställa ny personal, förslagsvis yngre, och
blir det inte bättre då...då kan dom lägga ner.
Håller med dej till 1000 där,det är inte mycket myndigheterna klarar av nu för tiden
Citera
2014-05-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Får en känsla att det ligger något mycket "djupare" bakom det som nu händer. Kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad så det är min egen spekulation.
I detta håller jag fullständigt med dig.
Citera
2014-05-06, 20:06
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Och precis som jag postat föregående kommer detta ... nu hänger jag inte alls med ...
Varifrån kommer de uppgifterna?
Tack på förhand!

Här om butikschefen

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/flera-slog-larm-till-skolan

Här om pappans kontakt med socialen och skolan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817760.ab
Citera
2014-05-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

jo visst kan det kännas så också, något är ouppklarat och mycket verkar obegripligt.
Men ändå är det tillfredsställande att veta att ingen annan kan misstänkas för brottet; det är egalt vem av dem som höll i yxan och jag kan inte förstå hur det skulle kunna finnas någon som helst förmildrande omständighet. Eller så vill jag inte ha någon sådan?
I den här tråden har så mycket spekulation varvats med relativt få fakta och det sundaste (i alla fall för mig) vore att i lugn och ro vänta in den 16 och åtal. Då lär väl de viktigaste punkterna komma fram ... men se'n följer obönhörligt spekulationer om allas själsliv och mer eller mindre elakartade intentioner ...
Citera
2014-05-06, 20:09
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jag tror att Y*ra var i Sverige då och tidigare. Finns ju flera indikationer men det lär väl framkomma. Jag tror det är många som vet när flickan lämnade Gaza för att åka till Sverige. Men jag håller med dig om att det nu är osäkert om hon var med på just denna stöldtur. Samtidigt lär hon inte lämnat rätt identitet på Y eftersom Y inte skulle vara här officiellt.

Off topic
Intressant metod de har med sitt stjälande. Massa krimskrams förstås men kanske kan man exportera plattängerna. Tycker de ser ut att arbeta riktigt proffsigt på bilderna!

Jag tror de säljer stöldgodset på tradera och loppisar. Finns massor med sånt på loppisarna i min stad. Helt nya saker! Så köp inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in