2014-05-06, 19:45
Medlem
Skall ansluta en köksfläkt till en imkanal med hjälp av en stos. http://www.byggmax.se/ventilation/ro...g/stos-p315030 Min undran är hur skall jag täta stosen gentemot väggen och imkanalen så det inte läcker luft. Väggen består av puts och betong, fyra skruvar är ju givet, men jag antar att det inte räcker utan att någon form av tätning också krävs, typ silikon?
Citera
2014-05-06, 21:02
Medlem
inSanitYys avatar
Något form av shit, Typ s-bond veidec eller smack A-95
Citera
2014-05-06, 21:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Skall ansluta en köksfläkt till en imkanal med hjälp av en stos. http://www.byggmax.se/ventilation/ro...g/stos-p315030 Min undran är hur skall jag täta stosen gentemot väggen och imkanalen så det inte läcker luft. Väggen består av puts och betong, fyra skruvar är ju givet, men jag antar att det inte räcker utan att någon form av tätning också krävs, typ silikon?
Det brukar följa med självhäftande tätningslist till dessa stosar.
Citera
2014-05-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inSanitYy
Något form av shit, Typ s-bond veidec eller smack A-95
Hade vart min gissning också, men vad jag nu använder bör väl stå emot ganska höga temperaturer då jag antar att allt kopplat till köksventilation måste vara brandsäkert?

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det brukar följa med självhäftande tätningslist till dessa stosar.
Det gjorde det ej, och jag antar att en självhäftande gummilist ej är ok pga brandrisk?
Citera
2014-05-10, 16:59
Medlem
inSanitYys avatar
De tål redan rätt höga temperaturer men om du vill vara på den säkra sidan finns även S-bond Fire .
Citera
2014-05-18, 22:15
Medlem
Smack A95 kan du använda dig av utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in