2014-05-06, 17:16
  #337
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Bra passform, inte så mycket detaljer och utsmyckningar och gärna bruna istället för svarta.

Brunt är schysst, men Luftwaffe hade svarta skinnjackor vilket är rätt tufft också.

http://i37.tinypic.com/2v33qf7.jpg
Citera
2014-05-06, 17:21
  #338
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Jag kanske lät lite väl sur, men det är bara det att jag är så fruktansvärt trött på dagens feminina mode för män. Det ÄR feminint med tighta kläder på underkroppen, oavsett om du vill det eller inte. Om jag fick bestämma - vilket jag borde få - så hade dagens mode sett ut ungefär som det gjorde för ett antal år sedan ...

http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/dvd/warner/SopranosS1BD_2.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Bush_Persson_Prodi.jpg

(kolla byxorna!! alldeles för långa och vida!!!)

Nä. Jag är helt övertygad om att du är förvirrad och hjärntvättad av den modernistiska avmaskuliseringen och feminiseringen av män och det manliga modet.

Dagens mode - även om det faktiskt är "modernt" och "korrekt" i dag - är helt fel enligt historiska och naturliga principer.
Vi kan ju ta en sväng på krogen du och jag och så ser vi vems manlighet som attraherar flest kvinnor. Jag kör mina kläder och du ser ut som Göran Persson...

Jag är inte intresserad av mode. Jag har inte en susning om vad som är "inne" just nu på Stureplan eller på några jävla ytlighetsbloggar. Jag snackar om att klä sig snyggt i snygga kläder. Det får gärna vara klassiskt, men man ska ju som sagt inte spöka ut sig till nån swingpjatt.
Citera
2014-05-06, 17:24
  #339
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Brunt är schysst, men Luftwaffe hade svarta skinnjackor vilket är rätt tufft också.

http://i37.tinypic.com/2v33qf7.jpg
Den slimfit-modellen måste ju enligt Bjornserkr vara extremt feminin, bögig och avmaskuliniserad. Nazzarnas kläder gjordes ju även av Hugo Boss - modeindustrins modernistdemoner.
Citera
2014-05-06, 17:33
  #340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Brunt är schysst, men Luftwaffe hade svarta skinnjackor vilket är rätt tufft också.

http://i37.tinypic.com/2v33qf7.jpg

Kör hela vägen. Go Fonzie!

http://www.cafleurebon.com/wp-content/uploads/2012/11/fonzie-736286.jpg
Citera
2014-05-06, 17:41
  #341
Medlem
rikastistorstans avatar
Nu är jag förmodligen lite mer klädintresserad än gemene nationalist men jag tror inte att man skall underskatta vikten av att klä sig snyggt och hålla sig i form. Det är barra att titta på Jimmie Åkessons förvandling från fet gubbe i för stor dressman kostym till en välklädd och slimmad herre i kostym med bra passform(stort minus för att han alltid måste visa upp sina fula färgglada strumpor dock).
Det räcker faktiskt inte att bara slänga på sig en kostym som partitoppen nu gjort och tro att man är välklädd. Låt Stefan Löfvén vara ohotad på toppen av illa klädda politiker. Investera i en riktig kostym för några tusingar istället och glöm för bövelen inte SKORNA.

En "vanlig" nationalist tycker jag kan köra på ett par snygga jeans/chinos med en snygg skjorta/piké med BRA passform. Kortärmade skjortor kommer endast piloter undan med!

Hade nationalister varit kända för att vara välklädda och vältränade hade det definitivt gynnat rörelsen rejält det är jag helt övertygad om. Tyvärr är världen en ytlig plats och människor har definitivt en högre respekt och tolerans för vackra människor.

Jag tycker åtminstone att gemene man kan försöka göra sitt bästa i mån av klädval och träningsvilja.
__________________
Senast redigerad av rikastistorstan 2014-05-06 kl. 17:44.
Citera
2014-05-06, 17:42
  #342
Medlem
Dorniers avatar
Svart skinnrock är också rätt nazistiskt.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/05/19/article-2326991-19DDBDB0000005DC-933_306x432.jpg
Citera
2014-05-06, 17:46
  #343
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
En "vanlig" nationalist tycker jag kan köra på ett par snygga jeans/chinos med en snygg skjorta/piké med BRA passform. Kortärmade skjortor kommer endast piloter undan med!.

Kortärmad skjorta kan man väl ha på sommaren, fast utan slips då.
Citera
2014-05-06, 17:52
  #344
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Svart skinnrock är också rätt nazistiskt.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/05/19/article-2326991-19DDBDB0000005DC-933_306x432.jpg
http://static.comicvine.com/uploads/original/6/68616/1404576-photo_of_neo_from_the_matrix.jpg
Citat:
The Matrix is a system, Neo. That system is our enemy. But when you're inside, you look around, what do you see? Businessmen, teachers, lawyers, carpenters. The very minds of the people we are trying to save. But until we do, these people are still a part of that system and that makes them our enemy. You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it.
Citera
2014-05-06, 18:01
  #345
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Vi kan ju ta en sväng på krogen du och jag och så ser vi vems manlighet som attraherar flest kvinnor. Jag kör mina kläder och du ser ut som Göran Persson...
Vem skulle få mest kvinnor av dig och den där Jockeboy? Kvinnor blir attraherade av det som är "hippt", "inne" och populärt för tillfället. Det spelar ingen roll vad som är "inne"; kvinnor blir attraherade av det ändå. Det betyder inte att det är rätt.

Dina ideal är till höger, för faaaaaaaaaaaaan va de får bruttor på krogen asså minst 7 ons i veckan o knulla hurer resten av dagarna. Mitt ideal är det till vänster, som inte lägger en särskilt stor värdering vid att att lyckas knylla brods:

http://www.truefail.com/uploads/2011_12/1323066331_Men_then_and_today_gag.jpg



Självklart måste man delvis anpassa sig till samhället man lever i, men vi måste också förändra det till det bättre, om inte målet är bilden till höger, fast utan babbar i närheten.


Citera
2014-05-06, 18:02
  #346
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Kortärmad skjorta kan man väl ha på sommaren, fast utan slips då.

Jag har iaf aldrig sett någon bära upp en kortärmad skjorta snyggt eller någon respektabel butik sälja det. Bättre då att kavla upp en långärmad skjorta. Men men i slutändan är det väl det viktigaste att man klär sig i något man är bekväm i också.

Rudolf Hess var nog hur som helst den sista nationalisten att vinna pris för sitt sätt att klä sig
Citera
2014-05-06, 18:05
  #347
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Vem skulle få mest kvinnor av dig och den där Jockeboy? Kvinnor blir attraherade av det som är "hippt", "inne" och populärt för tillfället. Det spelar ingen roll vad som är "inne"; kvinnor blir attraherade av det ändå. Det betyder inte att det är rätt.

Dina ideal är till höger, för faaaaaaaaaaaaan va de får bruttor på krogen asså minst 7 ons i veckan o knulla hurer resten av dagarna. Mitt ideal är det till vänster, som inte lägger en särskilt stor värdering vid att att lyckas knylla brods:

http://www.truefail.com/uploads/2011_12/1323066331_Men_then_and_today_gag.jpg



Självklart måste man delvis anpassa sig till samhället man lever i, men vi måste också förändra det till det bättre, om inte målet är bilden till höger, fast utan babbar i närheten.



Haha men seriöst alla som vet något om mode skulle välja den vänstra bilden före den högra. Kanske är du som är modebögen.

Bra passform behöver inte nödvändigtvis betyda snoooortight.
Citera
2014-05-06, 18:11
  #348
Medlem
Dorniers avatar
Hur som helst, hur ska den nya klädkoden för nationalister vara?

Lite som nazister med lite halvmilitära kläder/skinnjacka/skinnrock, eller mer som affärsmän i dyra kostymer?

Eller som svennebanan i jeans och jacka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in