2014-05-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannje
Att försvara detta e sjukt
Http://ersieesist.livejournal.com/813.html
Sjuka extremist
Nu är det ju inte jag som är extremist utan du. Håller man på Ryssland i denna konflikt är man oftast rasist och extremist, något som jag som demokrat avskyr av hela mitt hjärta. Så skriv inga fler sjuka inlägg tack.
2014-05-06, 16:36
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu är det ju inte jag som är extremist utan du. Håller man på Ryssland i denna konflikt är man oftast rasist och extremist, något som jag som demokrat avskyr av hela mitt hjärta. Så skriv inga fler sjuka inlägg tack.

Det är NATO på en sida, Putin på den andra och fascister i mitten, inga duvungar eller änglar på någon sida. Man får väl hoppas att de demokratiska röster som måste finnas där någonstans begravda under kaoset får sina röster hörda så småningom.
2014-05-06, 16:41
Medlem
venems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Men vad är det för meningslöst dravel du skriver?

Men kan du åtminstone försöka leta fram fakta? Det som Nuland hänvisade till är USAID, d.v.s. USA:s biståndsprogram, precis som Sida har ett i Sverige. Under åren 1992-2013 har de givit Ukraina ca 5 miljarder dollar i bistånd, varav största delen gavs på 90-talet. Samtidigt erhöll Ryssland ca 20 miljarder dollar.

Nämen lille gubben, Nuland sa "5 billion In The Development of Ukrainian and Democratic Institutions", vilket alla vet vad det handlar om förutom dig. Du kan till och med leta fram det på nätet. Var det står att "största delen gavs på 90-talet" hittar jag inte.

Däremot när du säger "Samtidigt erhöll Ryssland ca 20 miljarder dollar" måste du ange källan, lille gubben.
2014-05-06, 16:44
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
>Om Ukrainska armen går hårt fram så är det troligen av nöden tvunget. Man vill ju komma ifrån Ryssberoendet, vilket ju är en sund och riktig inställning. Ryssland har ju aldrig bidrag med välstånd ens för sina egna medborgare och def. inte för dom stater man ockuperat och förött genom Historien.
Ukraina har stöd av en enig omvärld, förutom några skurkstater allierade med Ryssland, och agerar helt rätt för tillfället, det kräver befolkningen av regimen helt enkelt. Ryssar i förskingringen får underställa sig ett lands lagar eller flytta hem till "paradiset" , valet är deras. Flertalet vill nog inte hem till Ryssland misstänker jag. I dagsläget drömmer nog inte många om Ryssland som förstaland att bo i, rysk propaganda biter helt enkelt inte på vanligt sund förnuft som dom flesta ju har. Ett fåtal putister och diktaturälskare finns säkert, men i Sverige och övriga västvärlden dominerar ju avskyn för den beska smaken och odören Putin och Moskva sprider. Det är den stanken Ukrainaren i gemen vill få bort i sitt samhälle.

Snälla du! Tänk efter lite nu, stridsflyg, attackhelikoptrar, stridsvagnar, pansarfordon och sen dessutom nazi paramilitära enheter för de riktigt vidriga dåden mot den egna befolkningen...

Men det kanske inte räknas nu när det är USA/EU som backar upp dödandet och eskalering av det meningslösa våldet.

Här tror jag bestämt, det silas mygg och sväljs kameler.....

---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-06 kl. 16:47.
2014-05-06, 16:47
Medlem
Citat:
Dina rassevänner mördar i ukraina
Http://ersieesist.livejournal.com/813.html

Du måste ha hjälp.
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venem
Nämen lille gubben, Nuland sa "5 billion In The Development of Ukrainian and Democratic Institutions", vilket alla vet vad det handlar om förutom dig. Du kan till och med leta fram det på nätet. Var det står att "största delen gavs på 90-talet" hittar jag inte.

Däremot när du säger "Samtidigt erhöll Ryssland ca 20 miljarder dollar" måste du ange källan, lille gubben.

Jag trodde "demokratispridande" och "humanitära insatser" retoriken var rätt död efter irak, afghanistan, libyen, syrien etc

Är det någon alltså som på allvar fortfarande köper denna uttjatade propaganda?
Senast redigerad av durrutti 2014-05-06 kl. 16:49.
Medlem
SOLAR69s avatar
Det amerikanska kriminella patrasket gör vad som helst för att kunna stjäla andras tillgångar och landområden. Deras metod är att splittra med sina skitiga Dollar, sedan kommer dom för att hjälpa med vapen i hand. Våldsrepubliken älskar att skjuta, bomba och testa sina nya hemska vapen på oskyldiga människor. När dom är klara ligger allt i ruiner som med Irak med miljontals döda. För Idiotrepubliken är detta förluster man får räkna med för frihetens agenda. Nato är en ondskans krigsmaskin som styrs av UZA, och man undrar när människor ska vakna. Jag varnar alla för denna onda regim som förpestar tillvaron för så många i den här världen. I 235 år har man varit en nation och man har varit i krig i 209 år. UZA krigar hela tiden och hittar man ingen fiende så skapar man en. Alltså varning för UZA ! Och drick inte Coca-Cola !
2014-05-06, 16:51
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunert
Men börbövelen..följ länken till bilderna och kör en translate!
Ett ungt par ligger på övre plan med brutna nackar, en ung kvinna ligger utan kläder på underkroppen med bene isär, kroppar har arrangerats där i ett par fall släpspår syns i det sotade golvet, döden har inte skett där utan förövarna försöker att dölja sina gärningar med branden.

Men förbövelen själv. Jag har ju inte ifrågasatt möjligheten att folk blivit dödade innan branden.

Men vem har isåfall gjort det?

Då är din och några andra individers slutsats att någon/högra sektorn/ sprungit in genom den brinnande dörren i huset där tungt beväpnande skjutglada pro-ryssar och andra lojala kamrater gjort sig hemma, bara för att strypa en gravid kvinna, bryta nacken av några ungdomar, våldta en kvinna, skjutit någon i ansiktet med 3 skott trots att de haft ont om kulor, osv. Sedan har de snabbt sprungit ut genom elden igen. (sedan har de tydligen återkommit dagen efter och flyttat ett lik 2 meter så att det blir spår i askan, för det kan ju inte varit brandmännen som ville in genom en dörr)

Detaljen som gör att du tror på detta är en bild där någon målat dit högra sektorn armbindlar på några stillbilder. Armbindeln har en inbyggd kloakingdevice som gör att de inte syns på rörliga bilder.
2014-05-06, 16:52
Medlem
Ni verkar inte förstå att Högra Sektorn m.m inte alls vill ha något EU eller NATO samarbete..det är inte vad det hela handlar om.
De vill ha ett fritt självständigt Ukraina.

Är ni så korkade att ni tror att antingen hejar man på Ryssland eller "USAjudarna" ?
2014-05-06, 16:56
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillbitar
Ni verkar inte förstå att Högra Sektorn m.m inte alls vill ha något EU eller NATO samarbete..det är inte vad det hela handlar om.
De vill ha ett fritt självständigt Ukraina.

Är ni så korkade att ni tror att antingen hejar man på Ryssland eller "USAjudarna" ?

Man är en smula naiv om man tror att man kan vinna både över ryssland och usa. I praktiken kommer man bli hantlangare åt den ena eller andra oavsett vad ens intentioner är.

"Ever since the continents started interacting politically, some five hundred years ago, Eurasia has been the center of world power."
http://www.wanttoknow.info/brzezinskigrandchessboard
2014-05-06, 17:08
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Det är NATO på en sida, Putin på den andra och fascister i mitten, inga duvungar eller änglar på någon sida.
Nej det är inga fascister i mitten utan helt vanligt folk, dvs ukrainare och ryssar som är trötta på att bli våldtagna av korrumperade ledare. Nu utnyttjas Ukrainas politiska och ekonomiska kris av cyniske Putin och hans vidriga Tsar-ambitioner, påhejad av förvirrade själar i denna tråden. Men vad ska man förvänta sig av dessa anarkister, kommunister och annat pack som tagit över tråden? De njuter av kaoset i Ukraina och för varje vit man som stupar därnere.
2014-05-06, 17:13
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Nej det är inga fascister i mitten utan helt vanligt folk, dvs ukrainare och ryssar som är trötta på att bli våldtagna av korrumperade ledare. Nu utnyttjas Ukrainas politiska och ekonomiska kris av cyniske Putin och hans vidriga Tsar-ambitioner, påhejad av förvirrade själar i denna tråden. Men vad ska man förvänta sig av dessa anarkister, kommunister och annat pack som tagit över tråden? De njuter av kaoset i Ukraina och för varje vit man som stupar därnere.

Du menar dessa vanliga ukrainare?

https://www.google.com/search?q=h%C3%B6gra+sektorn&source=lnms&tbm=isch&s a=X&ei=9PtoU8a_CsmayQPOy4HoAw&ved=0CAkQ_AUoAg&biw= 1280&bih=810#q=right+sector&tbm=isch

Och om du tror EU eller USA är mindre korrupt än Putin har du fel:

Study: US is an oligarchy, not a democracy
Senast redigerad av durrutti 2014-05-06 kl. 17:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in