2014-05-06, 14:56
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete
Det talar ju för det jag säger. Det började brinna rätt omgående.

Tanken att ukrainska fotbollsfans springer in i en brinnande byggnad där ingången och trappan in brinner för fullt, in i en byggnad där det finns beväpnade pro-ryssar som gjort sig bekväma sedan lång tid, baraför att hitta någon "civil" person (enligt dig dessutom ukrainare) att strypa är ju en ide som känns väldigt desperat.

Då har man verkligen börjat få det kämpigt utmåla fienden som ond, när man måste ta till sådana här totalt utflippade ideer.

Det finns en part i denna konflikt som tjänar mycket på att Ukraina skall brinna (Putin) och en motpart som försöker hålla samman landet. Om man har som uppgift att försöka hålla samman landet pysslar man inte med organiserat lönnmord. Så nu är vi på det klara vem som sysslar med lönnmord även på sina egna
2014-05-06, 14:59
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Har Er sakkunskap kommit till på samma sätt som i klippet eller var det demonerna som informerade?????

https://www.youtube.com/watch?v=bhQ6pEsOjE0

---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!

När du undviker att svara på raka frågeställningar då blir du snabbt avslöjad som en fjant som inget har att tillägga förutom att trolla
2014-05-06, 15:07
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Det förnekade jag ju inte. Om du läser vad jag skrev på slutet, så ifrågasätter jag dock att händelseförloppet kronologiskt skulle medge att angriparna sprang in i huset och "hade roligt med civila" och sedan sprang ut igen. Det verkar inte heller speciellt vettigt att springa in i huset obeväpnad där det finns beväpnade pro-ryssar som gjort sig bekväma sedan lång tid tillbaka. Finns inget trovärdigt som tyder på att något så absurt skulle skett.

Det går alldes utmärkt o rusa in roa sig lite om laddat upp sig på metaamfetamin, samt deltagit i sammankomster med dessa själsfränder:

https://www.youtube.com/watch?v=Efc0hrzn9B0
2014-05-06, 15:20
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:
Kläm fram det för skjutton. "det finns saker" men tydligen inte ändå.

Vem skulle spara på patroner? De som var beväpnande med automatkarbiner?

Det fanns molotovs på båda sidor men det fanns inga "eldkastare". Det finns ett förslag på helt naturlig förklaring till varför det ser ut som det gör inne huset. Bilder på personer som dött på annat sätt parallellt eller innan branden får ju dock förklaras av de som ockuperade huset.

Men börbövelen..följ länken till bilderna och kör en translate!
Ett ungt par ligger på övre plan med brutna nackar, en ung kvinna ligger utan kläder på underkroppen med bene isär, kroppar har arrangerats där i ett par fall släpspår syns i det sotade golvet, döden har inte skett där utan förövarna försöker att dölja sina gärningar med branden.

Inga vapen är funna i fackföreningshuset men däremot så bär högersektorbuset pistoler ammo lär de dock inte ha got om.
2014-05-06, 15:36
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Varför skulle man inte göra det? Såklart man utreder. Det plöjjs ner massor av energi till att utreda saker och ting. Då och då presenteras också hur det går och vad man kommer fram till. Du får väl läsa och ta till dig.
Eftersom du är ny och oerfaren på detta forum så får jag väl förklara för dig att OldWolf läser studerar och gör förbaskat bra och lättförståeliga ordalster.
Sedan vill jag att du presenterar något man kommit fram till i utredningen om Maidanskotten.
Det har ju enligt dig presenterats sådana bevis minst två gånger.
Lägg ned lite hartarbete på den mästerliga analys du postar.
2014-05-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Just detta faktum gör att den som har något att dölja är den som också är pådrivande i kidnappningarna. Putin lojalisterna är de som kidnappar och därmed också de som har något grovt att dölja. Kan det vara så enkelt? Inte om man är Putin älskare förstås men vi andra tycker nog att det är rätt klart vem som driver denna konflikt till att eskalera
Oj, vilken fixering du har vid Putin. Jag läste att han förbjudit svordommar nu så du kan kanske skapa en tråd om det så slipper man så mycket Putin här. Putin har inte gjort mycket på flera veckor åt Ukraina men en del kanske saknar det. Aj, nu har även jag skrivit Putin fyra gånger
Senast redigerad av Moretex 2014-05-06 kl. 15:59.
2014-05-06, 16:14
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Bara för att du inte är tålig nog att invänta resultatet av utredningen betyder inte att ingen sådan bedrivs. Garanterat görs detta och vi får svaren när svar finns och ge. EU är inte den som vanligen accepterar lik i garderoben (USA däremot tyvärr) hos dem som skall förtjäna deras support. Det utreds garanterat både på Ukraina nivå och EU nivå för en dag förr eller senare är den här konflikten över och historieböckerna skall skrivas. Oj förlåt man skriver ju inte historieböcker i Ryssland man skriver ju bara propaganda där. Men ok då i övriga världen skriver vi historieböcker och där kommer Putins namn garanterat att vara med.

Jag har beslutat att hjälpa er lite, få lite substans i Ert skrivande.
Studera noga denna rå video från Maidan:

http://www.liveleak.com/view?i=a25_1393030880

Tid 12.20 och framåt. Dina polare blir faktiskt skjutna bakifrån. Efter killen vid trädet blir skjuten, ser man om Ni tittar noga att en kula slår in trädet, kommet bakifrån.

Lägg märke till hur skitnödig den överlevande blir när ser och fattar att krypskytten är faktisk bakom och inte framför som dom trodde, han pekar på skotthålet i trädet.

---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-06 kl. 16:23.
2014-05-06, 16:18
Medlem
joppes avatar
Citat:
En fråga till er Putin älskare: SD finns ju i Sverige och det är inte alla som gillar det. Men inte faen ockuperar vi övriga polisstationer för det SD sitter till och med i riksdagen. Borde inte det i Ukraina få vara tillåtet att tillhöra såna partier som kan fungera som en motpol till att som kommer från Kreml.

Är någon av er Putin älskare också supporter av SD? Varför skall Svoboda inte få finnas i Ukraina när SD får finnas i Sverige?

Sedan när fick SD 4 ministerposter i regeringen?

Ska du jämnföra Svoboda med SD, ska du göra det ordentligt.
2014-05-06, 16:21
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannje
Att försvara detta e sjukt
Http://ersieesist.livejournal.com/813.html
Sjuka extremist

Länken funkar inte! Vad gör jag för fel????
2014-05-06, 16:22
Medlem
>Om Ukrainska armen går hårt fram så är det troligen av nöden tvunget. Man vill ju komma ifrån Ryssberoendet, vilket ju är en sund och riktig inställning. Ryssland har ju aldrig bidrag med välstånd ens för sina egna medborgare och def. inte för dom stater man ockuperat och förött genom Historien.
Ukraina har stöd av en enig omvärld, förutom några skurkstater allierade med Ryssland, och agerar helt rätt för tillfället, det kräver befolkningen av regimen helt enkelt. Ryssar i förskingringen får underställa sig ett lands lagar eller flytta hem till "paradiset" , valet är deras. Flertalet vill nog inte hem till Ryssland misstänker jag. I dagsläget drömmer nog inte många om Ryssland som förstaland att bo i, rysk propaganda biter helt enkelt inte på vanligt sund förnuft som dom flesta ju har. Ett fåtal putister och diktaturälskare finns säkert, men i Sverige och övriga västvärlden dominerar ju avskyn för den beska smaken och odören Putin och Moskva sprider. Det är den stanken Ukrainaren i gemen vill få bort i sitt samhälle.
2014-05-06, 16:25
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
I mitt senaste utbyte med någon på kontot ”fridaynightout” visade sig att er användare inte visste att uppgiften om att USA har spenderat fem miljarder dollar i ekonomisk bistånd till Ukraina sedan 1992, kommer från ett tal som den amerikanske undersekreteraren Victoria Nuland höll i december förra året . Något som har tidigare varit känt för de som har skrivit på ” fridaynightout” konto.

Min senaste post till ”fridaynightout”:

Igår, 06:42 Post #6064

Jag skrev:
Är det så att inte du vet att källan tilll att USA har spenderat 5 miljarder dollar i Ukraina sedan 1992 kommer från ett tal som undersekreteraren Victoria Nuland höll i december förra året? Hon nämnde inte i talet några 20 miljarder dollar till Ryssland.
(informationen om Ukrainas 5 miljarder kommer i slutet av talet)
Du kan lyssna på det hela här:
”Victoria Nuland's Admits Washington Has Spent $5 Billion to "Subv”

http://www.youtube.com/watch?v=U2fYcHLouXY

Så vad är din källa till ditt påstående?

Kommentar i denna post:
Personen som jag hade utbyte med trodde att om de 5 miljarder dollar som USA seden 1992 hade investerat i Ukraina kom från någon typ av officiellt USAID konto!!!!!!!
Det vill säga information som tidigare varit känt för användare på kontot "fridaynightout" var nu som bortblåst.

Men vad är det för meningslöst dravel du skriver?

Det är helt otroligt hur foliehattar egentligen tänkter. "Aha, Nuland sa att Ukraina fick 5 miljarder, det betyder att de sponsrat revolutionen". Sen skriver någon en artikel som lägger fram informationen på detta sätt, och sen kommer miljontals foliehattar att tro på det.

Men kan du åtminstone försöka leta fram fakta? Det som Nuland hänvisade till är USAID, d.v.s. USA:s biståndsprogram, precis som Sida har ett i Sverige. Under åren 1992-2013 har de givit Ukraina ca 5 miljarder dollar i bistånd, varav största delen gavs på 90-talet. Samtidigt erhöll Ryssland ca 20 miljarder dollar.
2014-05-06, 16:31
Medlem
durruttis avatar
The murderous history of USAID
http://pando.com/2014/04/08/the-murderous-history-of-usaid-the-us-government-agency-behind-cubas-fake-twitter-clone/

USAID: A history of front companies acting on behalf of the CIA
http://www.intrepidreport.com/archives/12659

USAID Subversive program to create political instability
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Agency_for_International_Development #Subversive_program_to_create_political_instabilit y

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in