2014-05-06, 14:20
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Det är underbart när någon skriver och anklagar motdebattörer inidirekt att vara köpta, kommentaren skrivs från ett konto som sannolikt används av fler användare och drivs av några sympatisörer till Högra Sektorn i Ukraina

Den tidigaste kommentar som man hittar i ditt träd av poster är från 2014-03-14, 15:02. Och ni har fram till idag har ni producerat 715 kommentarer. Alla de poster som ni har skapat handlar, så vitt jag kan se, om utvecklingen i Ukraina.

Om någon orkar läsa igenom ”"fridaynightout" alla poster så kommer det mycket tydligt framträda ett icke enhetligt skriftspråk samt att dess poster visar på mycket skild kunskapsnivå inom ämnet (om samma företeelse).

I mitt senaste utbyte med någon på kontot ”fridaynightout” visade sig att er användare inte visste att uppgiften om att USA har spenderat fem miljarder dollar i ekonomisk bistånd till Ukraina sedan 1992, kommer från ett tal som den amerikanske undersekreteraren Victoria Nuland höll i december förra året . Något som har tidigare varit känt för de som har skrivit på ” fridaynightout” konto.

Min senaste post till ”fridaynightout”:

Igår, 06:42 Post #6064

Jag skrev:
Är det så att inte du vet att källan tilll att USA har spenderat 5 miljarder dollar i Ukraina sedan 1992 kommer från ett tal som undersekreteraren Victoria Nuland höll i december förra året? Hon nämnde inte i talet några 20 miljarder dollar till Ryssland.
(informationen om Ukrainas 5 miljarder kommer i slutet av talet)
Du kan lyssna på det hela här:
”Victoria Nuland's Admits Washington Has Spent $5 Billion to "Subv”

http://www.youtube.com/watch?v=U2fYcHLouXY

Så vad är din källa till ditt påstående?

Kommentar i denna post:
Personen som jag hade utbyte med trodde att om de 5 miljarder dollar som USA seden 1992 hade investerat i Ukraina kom från någon typ av officiellt USAID konto!!!!!!!
Det vill säga information som tidigare varit känt för användare på kontot "fridaynightout" var nu som bortblåst.

Jag har själv en hypotes kring detta konto och ett annat återkommande konto med samma reg datum.

Antingen så öppnades de tillfälligtvis av två fristående personer med multipla personligheter, med tillhörande inre demoner som inspirerar deras inlägg.

Eller.....Så tillhör dom denna av knoppning av Bildt stollens parti:

https://www.youtube.com/watch?v=bhQ6pEsOjE0

Viket kan förklarar det rabiata rysshatet och den paranoja som programerats in från dessa nedastående mentorer, är man en snorunge har man väl inte hunnit träffat särskilt många ryssar att börja hata på egen hand:

https://www.youtube.com/watch?v=Efc0hrzn9B0

---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-06 kl. 14:24.
2014-05-06, 14:22
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete
Varför skulle man inte göra det? Såklart man utreder. Det plöjjs ner massor av energi till att utreda saker och ting. Då och då presenteras också hur det går och vad man kommer fram till. Du får väl läsa och ta till dig.
En länk till att det bedrivs en oberoende internationell undersökning? Eller är det samma typ som på Maidan?
2014-05-06, 14:24
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Nu ska Ukrainas försvarsförband förstärkas med militia (Skulle gissa att från bl.a. "Högra sektorn"), dvs med frivilliga politiska krigare från anti-ryska organisationer och partier, säger huvudsekreterare från Ukrainas säkerhetsrådet Andrej Parubij (Андрей Парубий) som också har skrivit på direktiven.
Källa:
http://lenta.ru/news/2014/05/06/army/
http://www.unn.com.ua/ru/news/1338988-a-parubiy-pidpisav-nakaz-pro-funktsionuvannya-batalyoniv-samooboroni-u-regulyarnikh-pidrozdi lakh-mvs-ta-zsu-dokument

Enligt mig kan detta innebära att anti-ryska militanter (bl.a. högerextrema) ska nu samarbeta med ukrainska försvarsstyrkor vilket kan ge dem nya tillgångar till utrustning och ammunition.
*Andrej Parubij är grundare av Svoboda
2014-05-06, 14:39
Medlem
thorfromasgards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf

Det stämmer. Nu är han också tilldelad en position i säkerhetsrådet.
2014-05-06, 14:39
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
En länk till att det bedrivs en oberoende internationell undersökning?

Pratar vi odessa specifikt har ju röken knappt lagt sig. Man får ge det lite tid.
Med tanke på att folk riskerar bli kidnappade tror jag inte det är möjligt med någon oberoende internationell undersökning.
2014-05-06, 14:43
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete
Pratar vi odessa specifikt har ju röken knappt lagt sig. Man får ge det lite tid.
Med tanke på att folk riskerar bli kidnappade tror jag inte det är möjligt med någon oberoende internationell undersökning.

Just detta faktum gör att den som har något att dölja är den som också är pådrivande i kidnappningarna. Putin lojalisterna är de som kidnappar och därmed också de som har något grovt att dölja. Kan det vara så enkelt? Inte om man är Putin älskare förstås men vi andra tycker nog att det är rätt klart vem som driver denna konflikt till att eskalera
2014-05-06, 14:48
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Precis som när det gäller skotten på Maidan så borde naturligtvis den s k regimen i Kiev tillsätta en oberoende internationell undersökning av vad som hänt, men man verkar inte intresserad av det. Varför?

Bara för att du inte är tålig nog att invänta resultatet av utredningen betyder inte att ingen sådan bedrivs. Garanterat görs detta och vi får svaren när svar finns och ge. EU är inte den som vanligen accepterar lik i garderoben (USA däremot tyvärr) hos dem som skall förtjäna deras support. Det utreds garanterat både på Ukraina nivå och EU nivå för en dag förr eller senare är den här konflikten över och historieböckerna skall skrivas. Oj förlåt man skriver ju inte historieböcker i Ryssland man skriver ju bara propaganda där. Men ok då i övriga världen skriver vi historieböcker och där kommer Putins namn garanterat att vara med.
2014-05-06, 14:48
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Att förloppet varit så snabbt kan inte stämma. Det har uppgivits att brandkåren tog en timma på sig att komma och på en film där de håller på med en räddningsoperation med brandstegen kommer till huliganernas jubel ukrainska flaggan ut genom ett fönster på en övre våning.

Det talar ju för det jag säger. Det började brinna rätt omgående.

Tanken att ukrainska fotbollsfans springer in i en brinnande byggnad där ingången och trappan in brinner för fullt, in i en byggnad där det finns beväpnade pro-ryssar som gjort sig bekväma sedan lång tid, baraför att hitta någon "civil" person (enligt dig dessutom ukrainare) att strypa är ju en ide som känns väldigt desperat.

Då har man verkligen börjat få det kämpigt utmåla fienden som ond, när man måste ta till sådana här totalt utflippade ideer.
Senast redigerad av Hartarbete 2014-05-06 kl. 14:50.
2014-05-06, 14:49
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Just detta faktum gör att den som har något att dölja är den som också är pådrivande i kidnappningarna. Putin lojalisterna är de som kidnappar och därmed också de som har något grovt att dölja. Kan det vara så enkelt? Inte om man är Putin älskare förstås men vi andra tycker nog att det är rätt klart vem som driver denna konflikt till att eskalera

Har Er sakkunskap kommit till på samma sätt som i klippet eller var det demonerna som informerade?????

---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-06 kl. 14:52.
2014-05-06, 14:51
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Det stämmer. Nu är han också tilldelad en position i säkerhetsrådet.

En fråga till er Putin älskare: SD finns ju i Sverige och det är inte alla som gillar det. Men inte faen ockuperar vi övriga polisstationer för det SD sitter till och med i riksdagen. Borde inte det i Ukraina få vara tillåtet att tillhöra såna partier som kan fungera som en motpol till att som kommer från Kreml.

Är någon av er Putin älskare också supporter av SD? Varför skall Svoboda inte få finnas i Ukraina när SD får finnas i Sverige?
2014-05-06, 14:55
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
En fråga till er Putin älskare: SD finns ju i Sverige och det är inte alla som gillar det. Men inte faen ockuperar vi övriga polisstationer för det SD sitter till och med i riksdagen. Borde inte det i Ukraina få vara tillåtet att tillhöra såna partier som kan fungera som en motpol till att som kommer från Kreml.

Är någon av er Putin älskare också supporter av SD? Varför skall Svoboda inte få finnas i Ukraina när SD får finnas i Sverige?

Slog jag huvudet på spiken? Det är ni inte sant???

2014-05-06, 14:55
Bannlyst
Man byter ut kidnappade mot fänglsade. Här är en färsk exempel:

http://lenta.ru/news/2014/05/06/freedom/

Vad skulle man annars med dessa skithögar till...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in