Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-06, 12:30
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Du tycker på fullt allvar att detta är någon som representerar SvP på ett bra sätt?

Jag hade förvisso inte tänkt att rösta på dem innan heller men om detta är någon form av frontfigur vill jag inte ens tänka på hur imbecilla resten är.

Jag är SD'are, så bör kanske egentligen inte vara här? Men SvD är ett ungt parti, med framgång och klart det kommer göras misstag. Jag tycker det är starkt av honom att stå upp för sina värderingar i riksradio. Visst, han är lite seg i svaren i mellan åt, har inte koll på precis allt men vem har det? Han känns som ett folkets man, det är viktigt. Han är genuin, det vinner röster. Vill du att han ska bli en robot?

Jag tror han kommer ha en framträdande roll i partiet inom tio år, han har viljan, rösten och får han formas med bra människor har han en ljus framtid som politiker.
Citera
2014-05-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Var inte så dömande. Håller självklart med om att han hade kunnat säga nej till intervju'n alternativt svarat lite mer utförligt och inte gått på PK-journalistens taktik.

SvP är ett relativt nytt parti så det är inte alls konstigt att sådana här händelser tyvärr inträffar.

Mvh Johan

Vadå PK-journalistens taktik?

Han får chansen att helt fritt berätta om deras värderingar och vilka frågor de vill driva. Det är väl inte journalistens fel att han är är totalt okunnig kring allt hans parti påstår sig stå för och därigenom framstår som en något inavlat whitetrash.

Fan skrämmande att en sån person jobbar med att torka gamla i röven, ställer mig ytterst tveksam till att de är något han klarar av.
Citera
2014-05-06, 12:35
Medlem
Förstår inte riktigt att man på fullaste allvar kan rösta på SvP i kommunvalet om man bor i Mora efter att ha hört intervjun. Jag kan generellt störa mig på "PK-media" och dylikt som ni generellt väljer att kalla alla som kritiserar er, men ni som försvarar representanten med att intervjuaren är "PK" är ju tamigfan sanslösa... Inser ni inte att han helt enkelt gjort bort sig fullkomligt?
Citera
2014-05-06, 12:37
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Jag är SD'are, så bör kanske egentligen inte vara här? Men SvD är ett ungt parti, med framgång och klart det kommer göras misstag. Jag tycker det är starkt av honom att stå upp för sina värderingar i riksradio. Visst, han är lite seg i svaren i mellan åt, har inte koll på precis allt men vem har det? Han känns som ett folkets man, det är viktigt. Han är genuin, det vinner röster. Vill du att han ska bli en robot?

Jag tror han kommer ha en framträdande roll i partiet inom tio år, han har viljan, rösten och får han formas med bra människor har han en ljus framtid som politiker.

"Har inte koll på precis allt?" Det måste vara årets största underdrift. Killen har ju inte koll på någonting. Robot är just vad han är; klarar inte att svara på några frågor förutom dem han har inprogrammerat på förhand (då han är tvungen att läsa innantill från ett manus...)

Han må vara modig och ha viljan, men han saknar intelligensen. Med en IQ så uppenbart under medel är det svårt att gå en ljus framtid som politiker tillmötes.
Citera
2014-05-06, 12:41
Medlem
Citat:

Så fort det handlar om någonting kontroversiellt hänvisar han till "riks". Hur du kan tycka att detta är en bra intervju som vinner röster finner jag helt otroligt. Nej han framstår inte som genuin eller som någon "folkets man", han framstår som en idiot.
Citera
2014-05-06, 12:41
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Äh, tycker Robin gör det rätt bra ifrån sig ändå. Han känns ärlig, det är det viktiga. Inte att prata fint.

Han har mitt fulla stöd!

Ja, han lyckas ju i alla fall visa befolkningen att SvP minsann vet att socialnämdens budget är en ekonomisk fråga. Det är ju alltid något. Inte alla som vet vad en budget är.
Citera
2014-05-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham.Foxman
Dan Eriksson, som får ses som en frontfigur i partiet, sitter ju några sidor längre tillbaka i tråden och attackerar dem som försöker påtala det katastrofala i intervjun istället för att låtsas om eller bemöta den befogade kritiken och hur denna sortens publicitet bara skadar partiet.

Extra illa är att detta blir många svenskars första riktiga intryck av partiet. Många unga svenskar som inte börjat ta seriöst intresse i politik ännu har antagligen inte kunnat koppla ett ansikte till partiet innan någon av deras vänner delade denna intervjun på Facebook.

All publicitet är bra publicitet brukar man säga. Det finns tydligen personer här som tycker han verkar riktigt bra...
Citera
2014-05-06, 12:45
Bannlyst
När man trodde det var som värst blir det bara värre. Ska denna bannern som Svenskarnas Parti Mora stoltserar med på sin Facebooksida ha något annat än avskräckande effekt på sina väljare? En skinnskalle med halstatuering som försöker se farlig ut.
Senast redigerad av Abraham.Foxman 2014-05-06 kl. 12:51.
Citera
2014-05-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Förstår inte riktigt att man på fullaste allvar kan rösta på SvP i kommunvalet om man bor i Mora efter att ha hört intervjun. Jag kan generellt störa mig på "PK-media" och dylikt som ni generellt väljer att kalla alla som kritiserar er, men ni som försvarar representanten med att intervjuaren är "PK" är ju tamigfan sanslösa... Inser ni inte att han helt enkelt gjort bort sig fullkomligt?

Ja, det är löjligt. Intervjun blev knappast en höjdare men det finns ingen anledning att älta det hela mer än att titta på hur sådana incidenter kan undvikas i framtiden.
Citera
2014-05-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Nej han framstår inte som genuin eller som någon "folkets man", han framstår som en idiot.

Folk i allmänhet är ofta idioter, så det är ganska folkligt att också vara en idiot.
Citera
2014-05-06, 12:55
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham.Foxman
Dan Eriksson, som får ses som en frontfigur i partiet, sitter ju några sidor längre tillbaka i tråden och attackerar dem som försöker påtala det katastrofala i intervjun istället för att låtsas om eller bemöta den befogade kritiken och hur denna sortens publicitet bara skadar partiet.
Det gör han jävligt rätt i. Allt annat vore skriande okamratligt, extremt skadligt och skulle snabbt störta partiet i fördärvet.

Generellt angående skrangliga intervjuer så är min erfarenhet att lärokurvan går väldigt snabbt uppåt. Många är bristfälliga i början, men efter bara 2-3 telefonare kan de plötsligt vara kungar. Det handlar mycket om att bara bli bekväm i situationen. Därför är det ytterst klantigt att bita hårt mot nybörjare.
Citera
2014-05-06, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Ja, det är löjligt. Intervjun blev knappast en höjdare men det finns ingen anledning att älta det hela mer än att titta på hur sådana incidenter kan undvikas i framtiden.

Jag anser samtidigt att man inte kan fördöma det tillräckligt hårt för att försäkra sig om att det stannar vid engångsföreteelser och inte fortsätter skrämma bort väljare och vettiga människor som kan vara beredda att hjälpa partiet. Ingen person med någorlunda sofistisk nivå vill associera med idioter, så är det bara. För att undvika och bli en innesluten sekt måste man ha klart för sig att en rörelses allvarligaste skada åsamkas inifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in