Citat:
Våra politiker har valt att folket inte bör känna till så mycket om vår invandrings politikAtt flickan var ett ankarbarn står bortom allt rimligt tvivel.
Vad man anser om det är en annan historia.
Du tycker ju synd om familjen som "tvingades" att skicka iväg sitt barn för att det är den enkla vägen till asyl. Jag tycker oändligt synd om barnen som tvingas iväg för att föräldrarna ska få asyl. Av allt jag läst på sedan tråden startade så nog förekommer det en hel del tvång och många barn råkar riktigt illa ut. (länkar senare i tråden till utländsk forskning)
Sedan forskas det om det här problemet inkl. åtgärder i många andra europeiska länder.
Men absolut inte i Sverige. För vi har inga ankarbarn. Den lilla jag hittar här hemma handlar bara om att ankarbarnen skulle vara en myt.
Fan så konstigt att det inte är en myt i flera andra europeiska länder då!
Vad man anser om det är en annan historia.
Du tycker ju synd om familjen som "tvingades" att skicka iväg sitt barn för att det är den enkla vägen till asyl. Jag tycker oändligt synd om barnen som tvingas iväg för att föräldrarna ska få asyl. Av allt jag läst på sedan tråden startade så nog förekommer det en hel del tvång och många barn råkar riktigt illa ut. (länkar senare i tråden till utländsk forskning)
Sedan forskas det om det här problemet inkl. åtgärder i många andra europeiska länder.
Men absolut inte i Sverige. För vi har inga ankarbarn. Den lilla jag hittar här hemma handlar bara om att ankarbarnen skulle vara en myt.
Fan så konstigt att det inte är en myt i flera andra europeiska länder då!

Det vi svenskar känner till är sådant som inte kan mörkas fullt ut.
Om man frågar hur många asylsökande vi haft så får vi svaret på vad kvoten e som sverige lovat eu att ta emot och kvoten är ca 5% av den riktiga siffran.
Ankarbarn blev känt på 90 talet och mörkades direkt för att inte asyl svenskar skulle få höra åsikter om detta.
Alla vet att migrationsverket släpper in duktigt mycket mer en kvoterna och att många skickas tebax efter något år med massor av klagomål o försök att stanna.
Som de säger på migrationsverket att när de är osäkra om någon skall få stanna så går dom på sin magkänsla "Detta kallar immigranterna lotteri"
Hade sverige hållit sig till kvoterna så hade inte partier som SD kunnat finnas för de hade inte haft något stöd nu är många trötta på alla ekonomiska flyktingar o tycker att det är dags att sluta ta emot dem.