2014-05-05, 20:38
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Det håller jag inte med om!!
Du måste inte tro på det heller. I det här fallet kan vi inte veta något med säkerhet. Speciellt inte med utgångspunkt från deras facebooksidor. Hela familjen verkar ha en kärlek till efterkonstruera sina konton.
Citera
2014-05-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Du måste inte tro på det heller. I det här fallet kan vi inte veta något med säkerhet. Speciellt inte med utgångspunkt från deras facebooksidor. Hela familjen verkar ha en kärlek till efterkonstruera sina konton.

Det är din teori, gör det inte till någon sanning.
Citera
Medlem
NALTAs avatar
Vet man vad dessa barnamördare egentligen sysselsatt sig med här, rent förvärvsmässigt alltså?
Advokat lr jurist, utbildad här och där i hemlandet, hennes ev utbildning vet jag inget om, snatteri som yrke?
Var dom vanliga bidragstagare, och s a s arbetsbefriade?

Hur mycket har dom ljugit om sin tillvaro för Yaras föräldrar, tro?
Det kanske började brännas, och ett besök från Gaza var nära förestående!

Missförhållandet började ju visserligen tidigt, då första orosanmälan inkom redan efter en månads
vistelse i tortyrhemmet för Yara.
Citera
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Nej den knubbiga flickan är Yaras syster. Yara har på en födelsedag något lila på sig och på de andra bilderna en klänning i blommigt och rosa. En släkting till Yara (faster) har bytt till en av bilderna på Yara i dagarna och under bilden kommentera släktingar; "vila i frid" bl.a

Men i så fall var hon på ett återvändande hembesök. Men rent tidsmässigt stämmer det inte. Hon befann sig väl i Sverige tidigare i februari?
Citera
2014-05-05, 20:48
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Det kan vara en anledning till att monsterkvinnan tog bort sin facebook. Hon hade väl lagt upp bilder på flickan. Tror de var väldigt försiktiga i början. De bodde väl förresten på ett annat ställe innan flickan fanns officiellt?

Det fanns så vitt jag vet inga bilder på flickan, däremot så var vi nåra som reagerade på en bild av en naken pojkbebis som fotades i en ovanlig pose.
Jag tänkte inte i barnporrsbanor men undrade vilken kvinna som kunde kränka ett litet oskyldigt barn genom att fokusera på hans könsdelar och lägga ut på Facebook.
Jag kollade kommentarsfältet och översättningen. Hon satt och "hi hi hi hi"- ade med en väninna åt bilden.
Då bestämde jag mej för att tjuvskatehelvetet var en mycket störd person.
Inget som framkommit efter det har fått mej att ändra uppfattning.
Citera
Medlem
Citat:
Men i så fall var hon på ett återvändande hembesök. Men rent tidsmässigt stämmer det inte. Hon befann sig väl i Sverige tidigare i februari?

Om artikeln om att hon skulle vart här 2012 stämmer så ja, då har hon säkert åkt tillbaka. Yara hade förutom dem syskonen på bilden även en lillebror strax över ett år. På födelsdagsbilderna syns en höggravid kvinna som skulle kunna vara Yaras mamma.

Någon som vet vilken födelsedata Yara hade? Bilderna är ju upplagda i februari månad.
Citera
Medlem
Citat:
Hur vet vi att de ljuger? Allt hittills är bara massa teorier och spekulationer. I detta läget vet vi i princip inget mer än att två människor som är besläktade med flickan sitter inne misstänkta för mord. Om hon skickats hit som ankarbarn och att föräldrarna ville återförenas med henne har egentligen ingenting med det aktuella brottet att göra.

Sa inte pappan att hon älskade snö? Dålig snövinter 2013/2014 . Vintern innan däremot var det mycket snö överallt.
En annan sak: Föräldrarna poserar tillsammans med en bild på henne där hon ser ut att vara högst 4-5 år. Varför det, om nu födelsedagsbilderna föreställer henne och är färskare?
Jag kan inte avgöra om det är hon eller någon släkting på Gazabilderna, men jag har bara sett en bild på henne som är tagen i Sverige, så det säger ingenting. Har bara svårt att förstå varför släktingar i Sverige säger att hon var här vid stölden i augusti 2012.
Tack för länken till kalasbilderna!
Citera
2014-05-05, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NALTA
B l a Svt Blekingenytt har den uppgiften, men artikeln i sin helhet finns länkad längre bak i tråden.
Som du kanske sett så har fler uppmärksammat denna märkliga " ekvation "?

Nej den informationen ger inte Svt Blekingenytt, möjligtvis att man kan missförstå Blekingenytt
och Expressens artiklar men vad som egentligen menas är att bombningarna på flickans skola
skedde i november 2012, flickan kom enligt föräldrarna i februari 2013 och frågan är ifall Y ens befunnit sig i Gaza vid tidpunkten när bombningarna sägs ha ägt rum eftersom flickan då
högst troligt var Sverige sen långt tillbaka.

Citat:
I socialnämndens underlag för det beslut som gav flickans manlige släkting vårdnaden om åttaåringen fastslås att hon anlände till Sverige den 5 februari 2013, det datum hon registrerades hos Migrationsverket. Och enligt tidningen Expressen, som talat med åttaåringens föräldrar, skickades flickan till Sverige en tid efter att hennes skola bombats – sent i november 2012.

Föräldrarna i Gaza kan inte veta att den kvinnliga GM tog med Yara på rånarstråt
och hamnade i oförrätter med polisen, annars begriper jag inte varför Pappan fortfarande sitter
och hittar på och ljuger om när flickan egentligen anlände. Pappan i Gaza håller sig förmodligen
till utgångsplanen helt omedveten om att dessa imbeciller agerat på egen hand någon gång nu
och då. Fruktansvärt vilka enkla idioter vi har med att göra.
Citera
2014-05-05, 20:50
Medlem
Geggamojas avatar
Det hela skulle kunna vara ett svartsjukedrama. Om nu den manliga MGM är pedofil - som har spekulerats efter att ett foto funnits här i tråden visande MGM där han pussar BO - då är det möjligt att den kvinnliga MGM sett BO som en rival, och slutligen bestämt sig för att avlägsna sin rival för att få ha sin man "ifred".
Citera
2014-05-05, 20:53
Avslutad
Citat:
Hur vet vi att de ljuger? Allt hittills är bara massa teorier och spekulationer. I detta läget vet vi i princip inget mer än att två människor som är besläktade med flickan sitter inne misstänkta för mord. Om hon skickats hit som ankarbarn och att föräldrarna ville återförenas med henne har egentligen ingenting med det aktuella brottet att göra.
Jag tycker det har en hel del med brottet att göra för ungen har lämnats till paret med rekommendationer om vilken bra man han är som haft hand om yara i hemlandet då de bodde grannar och borde känt till honom som person och om man lämnar sitt barn till honom.
Sedan är det ingen teori att hon var här under 2012 det framgår ju mer o mer jag har trott det sedan början av tråden nu är jag säker på det. Det är lögnerna som är irriterande även anledningen om varför hon kom är en lögn o ju mer som kommer fram desto mer lögner framgår från biologiska föräldrarna.
Hela händelsen väcker oerhörd avsky för de inblandade och man mår illa ju mer info som kommer fram om hur hemskt den lilla flickan måste ha haft sitt liv i sverige
Citera
2014-05-05, 21:01
Medlem
Citat:
Om artikeln om att hon skulle vart här 2012 stämmer så ja, då har hon säkert åkt tillbaka. Yara hade förutom dem syskonen på bilden även en lillebror strax över ett år. På födelsdagsbilderna syns en höggravid kvinna som skulle kunna vara Yaras mamma.

Någon som vet vilken födelsedata Yara hade? Bilderna är ju upplagda i februari månad.

050925
(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona
Citera
2014-05-05, 21:11
Medlem
Rami studerade på Humanus, förmiddagar och SFI på efterrmiddagarna.
Vad är Humanus??

Ansökan från Karlskrona kommun och vårdnad.
(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Nevermind
http://humanus.se/hist.html
Senast redigerad av MotorBoater 2014-05-05 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in