Citat:
Ursprungligen postat av
Macca2013
Exakt!
Nu säger pappan i Aftonbladet att de saknar henne oerhört. Hon har varit här sen 2012. Först NU saknar dom henne.
Denna kommentar ger mig tillfälle att (visserligen oombedd) säga något också om detta
"Ursprungligen postat av Remark
Här frodas fördomar så man blir upprört förvånad.
Caracallas
Kan du utveckla det? Beskriv vad du menar med fördomar."
Vad jag personligen menar med fördomar är bl.a. en total ovilja att tro människor om gott bara för att de har en annan "kultur" eller utbildning eller hudfärg osv.
Att förutsätta att "dom", till skillad från oss, inte har normala mänskliga känsloregister även om de kanske tar sig annorlunda uttryck.
Det är fördomsfullt och elakt att alltid först tolka allt till det sämsta om andra människor bara för att man själv inte känner igen sig i dem, utan att förstå att det man frånkänner andra av mänsklighet och medmänsklighet är något som man sannolikt också saknar själv (i all sin futtighet)
Ni får skrika till himmelen, jag svarar inte mer, men ber åtminstone någon av er fundera på detta:
"Hon har varit här sen 2012. Först NU saknar dom henne. " Vad är det för skitsnack! Hur halvsmält är den tanken? Föreställ dig att man saknar den som är bortrest på ett sätt och den som är död på ett helt annat sätt.
Din kommentar stinker av illvilja.
Och den här tråden är full av liknande smörja.
En pappa som spelar på datorn medan han väntar på besked är inte konstigare än jag, som lägger patiens medan jag väntar på telefon ibland.
Hur farao småaktig kan man vara?!