2014-05-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Ja, paret har flyttat och media har bara talat med de senaste grannarna (brottsplatsen).

Notera att Madi när hon blev påkommen på Willys tog sin son och sprang. Hon lämnade Y ensam kvar med barnvagnen och de butiksanställda. Det kallar jag inte för att "GM var fortfarande snälla 2012".

Snälla utifrån en 7 årings perspektiv menar jag. De var inte ett dugg snälla men det kunde nog inte en 7 åring bedöma. Om man nu tror att misshandeln/sadismen byggde på en upptrappning vilket jag tror. Än så länge.
Citera
2014-05-05, 20:24
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Snälla utifrån en 7 årings perspektiv menar jag. De var inte ett dugg snälla men det kunde nog inte en 7 åring bedöma. Om man nu tror att misshandeln/sadismen byggde på en upptrappning vilket jag tror. Än så länge.

Flickan var 6 år. Försök se det ur en 6-årings perspektiv. Hon blev lämnad ensam kvar med en barnvagn full med stöldgods. Den som ska se efter henne tar det andra barnet och springer från platsen. Du tror inte att 6-åringen kände sig övergiven då? Det är psykisk misshandel.
Citera
2014-05-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Det är hennes lillasyster som pappan pussar. Yara deltar via Skype på någon bild.
Det håller jag inte med om!!
Citera
2014-05-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
De bilderna är inte Yara. Det är lillasystern som skär upp tårtan.

Men visst är den knubbiga mitten flickan Yara? Alltså inte flickan som skär upp tårtan utan första bilderna. Eller är jag helt fel ute. Måste in och titta på ABs bild.
Citera
2014-05-05, 20:29
Medlem
Hon var ju smal som en sticka.
Citera
2014-05-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Någon som screenshotade nåt innan den häktade kvinnans Facebook försvann. Vill minnas att hon fanns med på profilbild med barn + den häktade mannen.
Kunde ej hitta cachad sida (archive.org)
https://www.facebook.com/amani.rami.9
Någon bild på fru mgm någon ?
Citera
2014-05-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige
Näe jag stör mig kanske på att de genom lögner vill att vi skall betala uppehälle för dem.
Deras barn har dött o de fortsätter att ljuga i media det e ganska lågt enligt mig.
Hur vet vi att de ljuger? Allt hittills är bara massa teorier och spekulationer. I detta läget vet vi i princip inget mer än att två människor som är besläktade med flickan sitter inne misstänkta för mord. Om hon skickats hit som ankarbarn och att föräldrarna ville återförenas med henne har egentligen ingenting med det aktuella brottet att göra.
Citera
2014-05-05, 20:34
Medlem
Citat:
Flickan var 6 år. Försök se det ur en 6-årings perspektiv. Hon blev lämnad ensam kvar med en barnvagn full med stöldgods. Den som ska se efter henne tar det andra barnet och springer från platsen. Du tror inte att 6-åringen kände sig övergiven då? Det är psykisk misshandel.

Det är ett vidrigt beteende och självklart var de inte snälla ett enda dugg. Men hur mycket kan en så liten flicka bedöma vuxnas agerande dessutom i ett främmande land? Kanske psykopatsadistkärringen gullade mellan varven. Kanske var morbrodern också "snällare" än den konstiga tanten. I början. Speculations...
Citera
2014-05-05, 20:35
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Någon bild på fru mgm någon ?
Det borde finnas någon länk med screenshot i början. Men jag kan inte hitta den. Inte heller tror jag att man ser henne särskilt tydligt på bilden.
Citera
2014-05-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Exakt!

Nu säger pappan i Aftonbladet att de saknar henne oerhört. Hon har varit här sen 2012. Först NU saknar dom henne.

Denna kommentar ger mig tillfälle att (visserligen oombedd) säga något också om detta

"Ursprungligen postat av Remark
Här frodas fördomar så man blir upprört förvånad.

Caracallas
Kan du utveckla det? Beskriv vad du menar med fördomar."

Vad jag personligen menar med fördomar är bl.a. en total ovilja att tro människor om gott bara för att de har en annan "kultur" eller utbildning eller hudfärg osv.
Att förutsätta att "dom", till skillad från oss, inte har normala mänskliga känsloregister även om de kanske tar sig annorlunda uttryck.
Det är fördomsfullt och elakt att alltid först tolka allt till det sämsta om andra människor bara för att man själv inte känner igen sig i dem, utan att förstå att det man frånkänner andra av mänsklighet och medmänsklighet är något som man sannolikt också saknar själv (i all sin futtighet)

Ni får skrika till himmelen, jag svarar inte mer, men ber åtminstone någon av er fundera på detta:
"Hon har varit här sen 2012. Först NU saknar dom henne. " Vad är det för skitsnack! Hur halvsmält är den tanken? Föreställ dig att man saknar den som är bortrest på ett sätt och den som är död på ett helt annat sätt.
Din kommentar stinker av illvilja.
Och den här tråden är full av liknande smörja.
En pappa som spelar på datorn medan han väntar på besked är inte konstigare än jag, som lägger patiens medan jag väntar på telefon ibland.
Hur farao småaktig kan man vara?!
Citera
2014-05-05, 20:37
Medlem
nordic0007s avatar
Citat:
Ja, paret har flyttat och media har bara talat med de senaste grannarna (brottsplatsen).

Notera att Madi när hon blev påkommen på Willys tog sin son och sprang. Hon lämnade Y ensam kvar med barnvagnen och de butiksanställda. Det kallar jag inte för att "GM var fortfarande snälla 2012".
Jasså, det var som fan, dig litar jag på.
Fy så innåtihelvetesgävlafittan så sorgligt, så fort jag blundar ser jag denna stackars fina gulliga flicka ta emot slag och sparkar, hur enda in i helvete kan det gå då galet att man hatar ett barn.
Det finns en tråd "vem är moderaten som...Gunilla allander... Hon hatar sin son över allt annat!
Så även svenskar hatar sina barn.
Stackars liten tjej och hon hade ingen och krama eller ty sig till.
Citera
2014-05-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ja det där är i alla fall ett Palestina jag känner igen. Och visst är den knubbiga flickan Yara? Om hon var i Sverige sommaren 2012 så förklarar det varför pappan säger att flickan ville till Sverige.
Det kunde hon bara vilja om hon varit här förut. Så någon form av besök i Sverige
bör det ha varit. Och då var GM fortfarande snälla.
Nej den knubbiga flickan är Yaras syster. Yara har på en födelsedag något lila på sig och på de andra bilderna en klänning i blommigt och rosa. En släkting till Yara (faster) har bytt till en av bilderna på Yara i dagarna och under bilden kommentera släktingar; "vila i frid" bl.a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in