2014-05-05, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Men seriöst ge dig! Är du helt tappad?
Näe jag stör mig kanske på att de genom lögner vill att vi skall betala uppehälle för dem.
Deras barn har dött o de fortsätter att ljuga i media det e ganska lågt enligt mig.
Citera
2014-05-05, 20:06
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Kommunens tillförordnade socialchef, Anette Gladher, säger till SVT Blekingenytt att ingen på kontoret kontrollerat om mannen och kvinnan dömts för något innan mannen utsågs till vårdnadshavare.

- Det ingår inte i våra rutiner att kolla domar i vårdnadsutredningar, säger hon.

Det kan ju också vara så att dom visste, men valde att bortse från det där med stölden. Eftersom det skulle ha grusat nödlögnen om när hon kom till Sverige. Om det finns någon konspiration i det hela, så brukar det handla om välvilligt inställda socialsekreterare som hellre ser mellan fingrarna för att folk ska kunna stanna i landet.
Citera
2014-05-05, 20:06
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Är du säker jag får inte upp den? är Yara inte med på någon av dessa födelsedagar?
Nä, hon deltar via Skype. Familjen har även firat hennes födelsedag där nere. Jag länkade bilderna i ett annat inlägg samtidigt som jag undrade hur hon själv fick fira sin födelsedag här i Sverige med sina monstervårdnadshavare
Citera
2014-05-05, 20:07
Medlem
Pappan som pussar på födelsedagen är den misstänkte ! Det som jag tycker är så jävla sorgligt är när mgm-"mamman" har fotat sina söner som besatt,alltså över 400 bilder i rad,samma objekt/situation på alla bilder....men inte EN ENDA bild på flickan i sina album...det säger allt tycker jag.OM kärringen är skyldig,hoppas hon blir tvingad att sitta isolerad i livstid pga hotbilden..Detta mord har berört mig enormt mycket,som för de flesta friska människor.Hoppas det utreds ordentligt hur situationen ser ut för dessa stackars "ensamkommande" barn.På nyheterna ikväll berättas om en pojke som ev. ska tvingas flytta tillbaka till ett utdömt fosterhem,där berusade fosterföräldrar gjort bort sig en gång tidigare och då kontraktet med dem bröts...Vad fan tänker de på soc med??
Citera
2014-05-05, 20:09
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Hon kan ha åkt fram o tillbaka. Misshandeln kan ha startat betydligt senare och GM kan ha behandlat henne någorlunda bra i början. Trots stöldraider. För att successivt trappa upp misshandeln när de har full kontroll över flickan i februari 2013. Jag tycker nämligen det är lite konstigt att inte grannar noterat henne tidigare om hon varit här hela tiden sedan November 2012.

Det kan vara en anledning till att monsterkvinnan tog bort sin facebook. Hon hade väl lagt upp bilder på flickan. Tror de var väldigt försiktiga i början. De bodde väl förresten på ett annat ställe innan flickan fanns officiellt?
Citera
2014-05-05, 20:14
Medlem
Citat:
https://m.facebook.com/madleen.alnajjar/albums/228426297341029/

Ja det där är i alla fall ett Palestina jag känner igen. Och visst är den knubbiga flickan Yara? Om hon var i Sverige sommaren 2012 så förklarar det varför pappan säger att flickan ville till Sverige.
Det kunde hon bara vilja om hon varit här förut. Så någon form av besök i Sverige
bör det ha varit. Och då var GM fortfarande snälla.
Senast redigerad av VemKom 2014-05-05 kl. 20:17.
Citera
2014-05-05, 20:15
Medlem
Minimois avatar
Ja, paret har flyttat och media har bara talat med de senaste grannarna (brottsplatsen).

Notera att Madi när hon blev påkommen på Willys tog sin son och sprang. Hon lämnade Y ensam kvar med barnvagnen och de butiksanställda. Det kallar jag inte för att "GM var fortfarande snälla 2012".
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eson57
Pappan som pussar på födelsedagen är den misstänkte ! Det som jag tycker är så jävla sorgligt är när mgm-"mamman" har fotat sina söner som besatt,alltså över 400 bilder i rad,samma objekt/situation på alla bilder....men inte EN ENDA bild på flickan i sina album...det säger allt tycker jag.OM kärringen är skyldig,hoppas hon blir tvingad att sitta isolerad i livstid pga hotbilden..Detta mord har berört mig enormt mycket,som för de flesta friska människor.Hoppas det utreds ordentligt hur situationen ser ut för dessa stackars "ensamkommande" barn.På nyheterna ikväll berättas om en pojke som ev. ska tvingas flytta tillbaka till ett utdömt fosterhem,där berusade fosterföräldrar gjort bort sig en gång tidigare och då kontraktet med dem bröts...Vad fan tänker de på soc med??
Får väl hoppas att detta blir en tankeställare för många.
Får väldigt taskiga vibbar ang den kvinnliga vårdnadshavaren finns så mycket som tyder på att hon va störd och tog ut detta på yara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Det kan vara en anledning till att monsterkvinnan tog bort sin facebook. Hon hade väl lagt upp bilder på flickan. Tror de var väldigt försiktiga i början. De bodde väl förresten på ett annat ställe innan flickan fanns officiellt?

Jag kollade in hennes sida de första dagarna,innan den togs bort.Fanns inte en enda bild på flickan.. Vi skrev om det nån av de första dagarna..
Citera
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
https://m.facebook.com/madleen.alnajjar/albums/228426297341029/

De bilderna är inte Yara. Det är lillasystern som skär upp tårtan.
Citera
2014-05-05, 20:20
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eson57
Jag kollade in hennes sida de första dagarna,innan den togs bort.Fanns inte en enda bild på flickan.. Vi skrev om det nån av de första dagarna..

Jo, det var väldigt många bilder på pojkarna. Ofta väldigt osmickrande bilder. Jag hann aldrig se alla. Och jag kunde inte riktigt förstå hur hon lyckades ta bort sitt fb-konto eftersom hon var häktad. Men tydligen äär det vanligt att väninnor ger varandra lösen . Så någon har väl gjort henne en tjänst. Kanske advokaten hjälpt henne.
Citera
2014-05-05, 20:21
Medlem
Någon som screenshotade nåt innan den häktade kvinnans Facebook försvann. Vill minnas att hon fanns med på profilbild med barn + den häktade mannen.
Kunde ej hitta cachad sida (archive.org)
https://www.facebook.com/amani.rami.9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in