2014-05-05, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Nja kolla när bilderna är upplagda.
Jag har sett väldigt mycket bilder från dom här människorna och många är angivna med 1 års mellanrum men man ser på bilderna att de är tagna vid samma tillfälle.
Om de har en tårta med ljus o namn o lägger upp den i morgon som yara 9 år så skulle jag inte förvånas man kan skriva vad man vill på tårtor och de skapar det de vill för o styrka tidsangivelser hos migrationsverket.
Som tex bomben på skolan va anledningen till att flickan blev sjuk och skickades hit med smugglare.
Jag är ju övertygad om att R var nere o hämta barnet redan 2012 sedan skiter jag i deras tårt bilder pappan är noga med o säga hon åkte februari 2013 och det kan inte stämma så av någon anledning vill de fortfarande ljuga för att inte bli påkomna att de har ljugit
Citera
2014-05-05, 19:52
Medlem
Minimois avatar
Trist att tråden förstörs av de som ser Facebook som en Gud, och inte inser att människor reggar sig i fel namn och manipulerar som de vill att omgivningen ska uppfatta dem och deras situation. När en bild är tagen framgår inte, ej heller vilket datum en födelsedag firas. Ibland tidigarelägger familjer kalas pga att den som fyller år lämnar landet.

Citat:
Både grannen och Therese Andersson kontaktade personal på skolan och bad dem hålla uppsikt över flickan. Rektorn på Tullskolan vill inte ställa upp på en intervju men enligt barn- och ungdomsförvaltningens chef, Maria Persson, valde han att inte agera ytterligare efter de olika larmen eftersom han visste att socialen redan var inkopplad på ärendet.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/flera-slog-larm-till-skolan

Det här är så typiskt, att utsatta faller mellan stolarna. Rapport hade ett inslag nyss där socialtjänsten placerar en föräldralös 9-åring återigen i ett familjehem, som socialtjänsten i en annan kommun har tagit honom ifrån pga missbruk hos familjehemsföräldrarna. Noll kommunikation. Ys skola har inte agerat okej.
Senast redigerad av Minimoi 2014-05-05 kl. 19:54.
Citera
2014-05-05, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Kan du länka till födelsedagsbilderna där hon var med själv?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/kvinnan-skyllde-pa-flickan
Ooops "Kvinnan stal varor för cirka 1 600 kronor sommaren 2012 men skyllde omedelbart på den nu döda flickan."
Citera
2014-05-05, 19:53
Medlem
NALTAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vart hittar ni denna information i Expressen, Aftonbladet via föräldrarna hävdar att bombningarna
i flickans skola var i novmber 2012 men att flickan inte kom till Sverige förrän förra året i Februari
tillsammans med den nu mordmisstänkte kvinnan.

Från aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18828497.ab

B l a Svt Blekingenytt har den uppgiften, men artikeln i sin helhet finns länkad längre bak i tråden.
Som du kanske sett så har fler uppmärksammat denna märkliga " ekvation "?
Citera
2014-05-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige
Det var väl inte det posten handlade om.
Den handlade om att han inte verkade ha tid att vara på internet pga arbete och familj och då ville jag påpeka att mafia war tar duktigt med tid o att för o nå level 5600 som han har så måste man spela väldigt aktivt dagligen i ca 2 år och även om man köper extra energi osv så når man inte den leveln utan att spendera några tusen timmar på det
Att han inte spelat sedan hans dotter dödats ser jag som en självklarhet.

Okeeej!! Och vad har vi med saken att göra. Snubben få väl spela i sömnen om han så vill. Vad rör det dig?
Citera
2014-05-05, 19:57
Medlem
Citat:
Kan du länka till födelsedagsbilderna där hon var med själv?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/kvinnan-skyllde-pa-flickan

https://m.facebook.com/madleen.alnajjar/albums/228426297341029/
Citera
2014-05-05, 19:58
Avslutad
Citat:
Okeeej!! Och vad har vi med saken att göra. Snubben få väl spela i sömnen om han så vill. Vad rör det dig?
Nej jag bryr mig inte det var andra som postade att han förmodligen inte hade möjlighet o använda internet så ofta pga arbete o barn o då påpekade jag att han har ganska gott om tid online för spel.
Citera
2014-05-05, 19:59
Medlem
Citat:
Jag har inte tittat i alla album, det är möjligt att du har rätt, i så fall ljuger släktingarna för SVT Blekinge.

Hon kan ha åkt fram o tillbaka. Misshandeln kan ha startat betydligt senare och GM kan ha behandlat henne någorlunda bra i början. Trots stöldraider. För att successivt trappa upp misshandeln när de har full kontroll över flickan i februari 2013. Jag tycker nämligen det är lite konstigt att inte grannar noterat henne tidigare om hon varit här hela tiden sedan November 2012.
Citera
2014-05-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Trist att tråden förstörs av de som ser Facebook som en Gud, och inte inser att människor reggar sig i fel namn och manipulerar som de vill att omgivningen ska uppfatta dem och deras situation. När en bild är tagen framgår inte, ej heller vilket datum en födelsedag firas. Ibland tidigarelägger familjer kalas pga att den som fyller år lämnar landet.

Det här är så typiskt, att utsatta faller mellan stolarna. Rapport hade ett inslag nyss där socialtjänsten placerar en föräldralös 9-åring återigen i ett familjehem, som socialtjänsten i en annan kommun har tagit honom ifrån pga missbruk hos familjehemsföräldrarna. Noll kommunikation. Ys skola har inte agerat okej.

Men du tror samtidigt på att allt som skrivs i tidningarna är sant? En bild säger ju mer än tusen ord sägs det. Däromkring är det inte sagt att hon kan ha åkt fram och tillbaka.
Citera
2014-05-05, 20:00
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ja hon är med sin familj och sina syskon. Finns även en bild när hennes pappa pussar henne. På tårtorna är det ljus med siffran 6 och senare 7 så det går inte att räkna fel på ljusen. Man ser oxå att hon växt till sig från ena födelsedagen till den andra.

Det är hennes lillasyster som pappan pussar. Yara deltar via Skype på någon bild.
Citera
2014-05-05, 20:02
Medlem
Minimois avatar
Det är inte bara kvällstidningarna som struntar i att läsa stöldhistorien med flickan:

Citat:
Kommunens tillförordnade socialchef, Anette Gladher, säger till SVT Blekingenytt att ingen på kontoret kontrollerat om mannen och kvinnan dömts för något innan mannen utsågs till vårdnadshavare.

- Det ingår inte i våra rutiner att kolla domar i vårdnadsutredningar, säger hon.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/flickan-fanns-i-karlskrona-redan-2012

Ger er nu och inse fakta att Y fanns här sommaren 2012. Willys-chefen och Ys släktingar konspirerar knappast tillsammans. Det är alltså samma Therese som vittnar i stöldmålet som uttalar sig i SVT Blekinge.
Senast redigerad av Minimoi 2014-05-05 kl. 20:12.
Citera
2014-05-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Det är hennes lillasyster som pappan pussar. Yara deltar via Skype på någon bild.

Är du säker jag får inte upp den? är Yara inte med på någon av dessa födelsedagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in