2014-05-05, 19:41
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Att Ryssar ljuger är inget nytt. Lyssna bara här inne så förstår ni vilka som är ryssar eller har stark ryskt anknytning.

Det gäller för omvärlden att stoppa Putin så tidigt som möjligt. Finns ingen anledning att låta honom få mer än nödvändigt. Att kapa bort en del problem precis som grenarna på ett sjukt träd vore att ändock avsäga sig vissa heta rysktalande delar av Östra Ukraina. Dessa delar kan Ryssland behålla och försöka fixa iordning på. EU och USA sparkar igång nytänk i västra Ukraina och tids nog kommer det att visa sig vilka som valde rätt. Att stanna i nygamla Sovjetunionen eller få frihet med en allians med EU

Jag misstänker diagnosen blir: Svårartad paranoia med starka nasse/Bildt drag.... Dax med ökad dosering...

---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!
2014-05-05, 19:44
Medlem
Citat:
Nu ljuger du igen Putin hade trupper på Krim utan korrekta militär beteckningar långt innan omröstningen. Därmed var detta Putin gjorde en kupp. En militärkupp helt enkelt. Den "kupp" du refererar till när Viktor Janukovitj fick sparken var däremot ingen militär kupp alls. Fredliga demonstrationen hade hållits i flera månader av hundratusentals civila. Det är skillnad det.
Ryska trupper på Krim har funnits där sedan 1954. Bevisa att det var Putin som gjort kuppen med trovärdiga källor.
2014-05-05, 19:45
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag misstänker diagnosen blir: Svårartad paranoia med starka nasse/Bildt drag.... Dax med ökad dosering...

---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!
Ingen lyssnar på FSB agenter som nyss reggat sig.
2014-05-05, 19:48
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47
Ryska trupper på Krim har funnits där sedan 1954. Bevisa att det var Putin som gjort kuppen med trovärdiga källor.
Putin har delat ut medaljer till de små gröna männen, varför skulle han göra det om de inte var ryska soldater din jubelidiot?
2014-05-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Putin har delat ut medaljer till de små gröna männen, varför skulle han göra det om de inte var ryska soldater din jubelidiot?
Källa?
2014-05-05, 19:53
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Om du läser intervjun med Putin den 4 mars diskuterar han skillnaden mellan en statskupp och revolution.

http://eng.kremlin.ru/transcripts/6763

Det var inte sydöstra Ukraina som bröt mot den konstitutionella ordningen. Krim störtade inte en demokratiskt vald president, löste upp den konstitutionella domstolen eller intog regeringsbyggnader med våld. De ställdes inför ett fait accompli. Antingen stödjer de revolutionen eller inte. Ifall det tidigare fanns ett socialt kontrakt mellan de sydöstra regionerna och Kiev upphörde det gälla den 22 februari.
Det var när han ville ta Krim, ja. Men varför skickar Putin sex veckor senare då ett kravbrev på tiotals miljarder dollar som den ukrainska staten påstås vara skyldig? Där han gång på gång refererar till just den staten, utan att hävda att den har sönderfallit?
Putin är helt enkelt inte trovärdig. Precis som när det gällde de ryska/marsianska soldaterna på Krim så kan man aldrig ta honom på allvar, ens när sanningen kryper fram efter någon månad.

Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Så är det naturligtvis. Ukraina "gäller inte längre".
Putin tycker att du har fel. För en gångs skull har han rätt om Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
I demokratier utses styrelsen genom allmänna och fria val, och inte av gatans parlament. Det senare kan benämnas som en typ av statskupp.

.”democracy" as referring to a system involving distribution of political power in the hands of the public which forms the electorate, representative government, and freedom of speech” (min fetstil)

http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy

Jag som trodde att man lärde sig om detta i grundskolan.
Men den representativa ledningen är kvar, och yttrandefriheten är också kvar. Det är inte mer statskupp än när ett mediadrev tvingar en regering att avgå här i väst.

Citat:
Jo man kan strunta i den. Är man enväldig som Putin i duman så kan man göra som man vill. Däremot så har parlamentet i Kiev aldrig satts ur spel men herr Putin försöker så gott han kan
Exakt. Parlamentet, den folkvalda församlingen, verkar fortfarande. Regeringen som de har tillsatt fram till valet har som ambition att förvalta landet och genomföra ett demokratiskt presidentval. Det är knappast någon revolution.
Senast redigerad av Darkwing Duck 2014-05-05 kl. 19:56.
2014-05-05, 19:57
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Högra sektorns milis har färre än 2000 st medlemmar, de måste vara Rambo varenda en om de kan hinna med att både slåss i Odessa och hela i östra Ukraina såväl som vara verksamma på Krim som ryssarna påstått.

Paramiltära enheter används vid likvideringar som man inte vill associera sin egna armé med och då räcker det och blir över med 2000st våldspsykopater.

Senast redigerad av naturtvål 2014-05-05 kl. 20:00.
2014-05-05, 20:00
Bannlyst
Ukraine’s agony | Independent
Citat:
Whatever happens with the Ukrainian army’s ongoing offensive, next Sunday will see another Crimea-style referendum in the east, which the pro-Russian separatists will win hands down. They already control most levers of power there – the town halls, the regional headquarters and the police. Even if the Ukrainian army recaptures the odd town between now and then, it is unlikely to be able to reconquer an entire region in which the population is overwhelmingly hostile to them.
Har man missat något? Blir det ett referendum redan nästa söndag?
2014-05-05, 20:01
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det finns faktiskt en part som brukar vinna en hel del på det i går ,nu och även i framtiden.. Kolla in det här:

http://www.youtube.com/watch?v=waEYQ46gH08

Du får ursäkta att jag hoppade igenom filmen men vad jag förstår så syftar du på NATO=US eller nästan i alla fall inte alltid med för det mesta.

Om det är så som du tror och vilket var helt sant vad gäller Balkan kriget så är det en annan spelplan nu.

Flyttar US /NATO fram sina positioner ytterligare så får vi ett strorkrig.

Det finns dem som tror på att en dominoeffekt utifrån typ Ukraina ska krackelera Ryssland inifrån så att ytterst lite militär inblandning utifrån kommer att behövas och att våldet hålls på rysk mark.

Så blir det inte, men fan vet faktiskt om vi inte är på väg till att pröva Ryssland igen då vi har folk på höga poster som tror att det är möjligt, Biltd t ex, vet dock inte vad den mannen har i bakfickan att ge mig dig o alla andra den dagen det smäller, troligen inte skit utan han skrattar släpper en brakskit med orden, jag skojade bara! och tar flyget till US.
2014-05-05, 20:07
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Nu ljuger du igen Putin hade trupper på Krim utan korrekta militär beteckningar långt innan omröstningen. Därmed var detta Putin gjorde en kupp. En militärkupp helt enkelt. Den "kupp" du refererar till när Viktor Janukovitj fick sparken var däremot ingen militär kupp alls. Fredliga demonstrationen hade hållits i flera månader av hundratusentals civila. Det är skillnad det.

Citat:
Ursprungligen postat av memmo47

Hallå....validitet ingick inte i hans arbetsbeskrivning, utan bara en massa ändlösa kvasi intelligenta rökridåer...
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-05 kl. 20:11.
2014-05-05, 20:14
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:
Du har en livilig fantasi som inte understöds av annat än ryska fantasier som dras fram för att försöka hetsa fram mer konforntationer.
Snarare verkar det som om en av ryssarna misslyckades kasta ut en molotov cocktail som exploderade inne i huset och startade branden.

http://www.bbc.com/news/world-europe-27275383

Javisst så var det, och så hoppade ryssen efter och in igenom fönstret och ströp o sköt o våldtog över 100 pers.
2014-05-05, 20:20
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunert
Du får ursäkta att jag hoppade igenom filmen men vad jag förstår så syftar du på NATO=US eller nästan i alla fall inte alltid med för det mesta.

Om det är så som du tror och vilket var helt sant vad gäller Balkan kriget så är det en annan spelplan nu.

Flyttar US /NATO fram sina positioner ytterligare så får vi ett strorkrig.

Det finns dem som tror på att en dominoeffekt utifrån typ Ukraina ska krackelera Ryssland inifrån så att ytterst lite militär inblandning utifrån kommer att behövas och att våldet hålls på rysk mark.

Så blir det inte, men fan vet faktiskt om vi inte är på väg till att pröva Ryssland igen då vi har folk på höga poster som tror att det är möjligt, Biltd t ex, vet dock inte vad den mannen har i bakfickan att ge mig dig o alla andra den dagen det smäller, troligen inte skit utan han skrattar släpper en brakskit med orden, jag skojade bara! och tar flyget till US.

Jag måste nog hålla med dig i detta, ställa till ett helvete för andra och sedan blada hem till arbetsgivaren...Hoppas den fula frun får följa med..
Men det är nog för mycket att hoppas då, hans diagnos innebär total avsaknad av samvete och empati för andra medmänniskor..

Senast redigerad av naturtvål 2014-05-05 kl. 20:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in