Tack för tydliga och bra instruktioner!
Nu kan jag inte göra så mycket mer än vänta på att regulatorn/likriktaren ska dyka upp och jag lovar att rapportera hur det gick, kanske lägga upp en how-to någonstans (inte här tror jag, FB är så att säga inte rätt forum för detta).
Under tiden ska jag försöka hitta en prisvärd insats som passar och som har hållare för en vanlig 12V lampa av hel/halvljusmodell. Har hittat några för runt 200,- men tyckte det var dyrt - och då är det troligen samma hållare som jag har idag. Har också försökt hitta LED-lampa till bakljuset men just denna typ med två olika effekter verkar inte existera.
Sen ska jag försöka mig på (original) förgasaren igen. Bäst vore om jag fick den att gå med den.
Skruvade isär den igår och det är några saker som är skumma:
- Det finns inget clips för att hålla trottelnålen utan man har tillverkat en bricka i plast som man har jackat ur. Ser inte direkt seriöst ut.
- Packningen ovanpå chocken har delat sig och det finns heller ingen packning nere i choken i "kolvens" överkant - men det ser ut att ska vara det. Kan det stämma? Kan tänka mig att det är en vanlig o-ring. Chocken i sig verkar läcka.
- Tomgångsmunstycket är ju utbytt mot en vanlig skruv som jag slipat till lite längst ut men jag tror att det ska funka. Det var annars det stora felet med denna förgasare, tomgången var antingen inte alls eller för hög.
Eftersom 75% av alla DT-ägare verkar ha uppgraderat sina fuggar till större så borde det ligga massor med originalditon och skräpa hemma men jag har ännu inte hittat nån för skäliga pengar. Mikunis till Suzuki har jag däremot en uppsjö av (byter gärna).