2014-05-05, 18:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var iaf en intressant teori. Var skulle hon då ha varit dessa dagar? Någon plats han ofta återvänder till? Yoghurt och nudlar låter iaf inte som mat för en commander.

Hämtade kanske nycklarna till farfars hus när han tog en sväng inom föräldrahemmet?
Citera
2014-05-05, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/...massa klocklag och matematiska uträkningar..../
Tisdagen den 7 maj sker märkliga saker: KJ handlar på tre olika ställen (4 inköp: 3xmatvaror, 1xcig): 01:52, 08:45, 19:57, 21:49. Det här är samma natt som han 10:00 inte öppnade för hemmahosaren under förevändning att han satt i badet. - Men det har också skett ett inköp under söndagen, kl. 14:47: nudlar, yoghurt mm.VB kan fortfarande ha varit vid liv och KJ köpt mat åt henne. När han var ute och sökte i skogen verkade han också spara sitt vatten. – Till VB?

Du trasslar mer och mer in dig i dina knepiga inlägg och istället för att tänka logiskt går
din koncentration och fokus åt att fullständigt klottra sönder dina egna inlägg med
alltför minituösa och omfattande beskrivningar om tid och klockslag, fup-hänvisningar,
SMS-trafik,master och positioner.

KJ skall alltså handlat mat till en levande men tillfångatagen VB, är det pga det asiatiska alternativet nudlarna och yoghurten inköpta på Söndagen du kommer fram till denna spännande tanken? Vart i Boden kan VB hållits kidnappad, för det är väl kidnappad du menar att VB varit
i ditt inlägg?
Citera
2014-05-05, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
En hunds markering är inget bevis. Om det är två olika hundar som markerat är markeringen säkrare, men en hund kan göra misstag, eller att hundforaren felbedommer, jag menar inte medvetet.
Svenska polisen planterar inte några bevis, det kan du glömma.

Fri bevisprövning gäller.
Källa på att hund som använts för markering har visat sig felaktig i domstol.
Citera
2014-05-05, 19:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vid liv, var isf, förslag?
Jag undrar hur det var med farfars hus, stod det tomt?
Citat:
Var skulle hon då ha varit dessa dagar? Någon plats han ofta återvänder till? Yoghurt och nudlar låter iaf inte som mat för en commander.
Svartbyn. – Det var också där övningen den 5 maj skulle ha ägt rum, men som hastigt kom att inställas pga surprice-diarré:
Citat:
Ursprungligen postat av commander KJ
F2: Var skulle ni ha den övningen då nånstans?
H: I Norra Svartbyn.
F2: Norra Svartbyn.
H: Ja. Hemma på… i morsans och farsans skog.
En hypotes är alltså att KJ ställde in den planerade övningen eftersom VB befann sig i området.
Citera
2014-05-05, 19:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Du trasslar mer och mer in dig i dina knepiga inlägg och istället för att tänka logiskt går
din koncentration och fokus åt att fullständigt klottra sönder dina egna inlägg med
alltför minituösa och omfattande beskrivningar om tid och klockslag, fup-hänvisningar,
SMS-trafik,master och positioner.

KJ skall alltså handlat mat till en levande men tillfångatagen VB, är det pga det asiatiska alternativet nudlarna och yoghurten inköpta på Söndagen du kommer fram till denna spännande tanken? Vart i Boden kan VB hållits kidnappad, för det är väl kidnappad du menar att VB varit
i ditt inlägg?
Mord- och styckningsplats saknas fortfarande. - VB kan ha skadats men KJ hållit henne vid liv ett tag; antingen medvetet eller för att han inte visste vad han skulle göra utan att behöva avslöja sig själv - precis som han kan antas ha agerat gentemot sin hund.
Citera
2014-05-05, 19:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Svartbyn. – Det var också där övningen den 5 maj skulle ha ägt rum, men som hastigt kom att inställas pga surprice-diarré:En hypotes är alltså att KJ ställde in den planerade övningen eftersom VB befann sig i området.
Jag antar att det är den här skogen som avses: http://goo.gl/maps/9YEl0 Det är en baggis för en handlingskraftig lokal förmåga att undersöka det fåtal hus som finns i skogen efter mord- eller styckplats.
Citera
2014-05-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Har grubblat på det här med Al*ander F*ygare, skrivit ner det som bör minnas.

Först undrar jag det här med det svaga Alibit, Både AF och hans morsa sa att dom var
ensamma hemma (lördagen och söndagen, gick inte ut något) Städ/tvätt dag.
Lät precis som att hon bodde med AF, men hon bor ju på en annan gata.
Likadant då jag kollade upp det förra året, olika gator?

Utgår man efter att dom bodde på olika gator, så har AF kanske problem med tvätt/städ, lägligt att morsan var där, och även sov över. Finns några alternativ som jag ser det, hela alibit är en bluff.
AF bad hans morsa komma över hela helgen, för att skaffa sig alibi.
Eller en ren rutin med tvätt/städ på helger med en övernattande morsa.

Det man vet mer är

*Tidigare ex till VB
*Försökte förstöra förhållandet MB hade med VB genom att kontakta AN
*Hotad av MB
*Tips om att Alexander suttit i samma bil som KJ. (förnekar det och att han känner kj)
*J.E berättar att AF är svartsjuk av sig.
*Y säger att Alexander har ett jäkla humör Retade sig på allting och tillät inte
att bli trampad på tårna. Också mycket svartsjuk och Yngve sade att Alexander kunde tom vara svartsjuk på Yngve. Yngve hade sagt åt Alexander att du kan väl ändå inte vara svartsjuk på mig som är 72 år;.
*Geografiskt utefter den väg VB kan ha tagit hem från KJ
( AF kanske såg VB och följde efter henne)
*Svagt alibi, (hans mor) ;Städdag hela lördagen hemma. (Spelade spel)
*var med i eftersöket
*Förhållandet tog slut, Kompisen Christian, säger att Vatchareeya har sagt något att Alexander hade lagt sig i något
som han inte hade att göra med.
*Hans nuvarande tjej gillade inte att AF hade kontakt med VB
*Träffade Vb senast 2-3 veckor tidigare då åkte dom till lund
(Hade inte haft kontakt på 1 år, förrens VB lägligt hörde av sig till AF 2-3 veckor före försvinnandet.)

* (ryktet från fb) Alexander F är för en del känd som en kvinnoföraktare (skitstövel) och det var han som iaktog polisens arbete i 2 timmar från sin bil, vid skogen när de hittade kroppsdelarna och sa ja, någonting har dem hittat- lite suspekt...om man visar att man säger ifrån till en sådan pojkvasker
kan man framstå som bättre själv...

Vad vill jag ha sagt med detta, inte så mycket egentligen. Mer än att jag tycker det är minst lika stor chans att AF är inblandad. Som det är att vissa tror MB är. Alibit stinker, sämre än MBs, han hade alibi för vissa tidpunkter på dagen iaf. Skulle det vara så att hans morsa var där hela helgen. Så kvarstår det att han nog kunnat smita iväg på nattliga/dagliga utflykter. Hans väldiga svartsjuka och fortsatta intresse för VB och hans tjej som inte gillar VB. kan vara ett motiv, genom plantering av blodet, eller med hjälp av KJ.

Hade varit enkelt att gjort masttömning och analyserat rörelsemönstret 3-5/5. Det hade räckt för att veta om man skulle gått vidare med AF eller ej. Alibin som ges av anhöriga, ger jag inte mycket för.

Jag skrev väl om detta typ i juli, att det är vääldigt konstigt att man spenderar en hel helg inomhus, utan att ens gå ut.
Citera
2014-05-05, 19:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Svartbyn. – Det var också där övningen den 5 maj skulle ha ägt rum, men som hastigt kom att inställas pga surprice-diarré:En hypotes är alltså att KJ ställde in den planerade övningen eftersom VB befann sig i området.

Menar du att hon kan ha varit vid liv och fängslad utomhus?
Citera
2014-05-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Har grubblat på det här med Al*ander F*ygare, skrivit ner det som bör minnas.

Först undrar jag det här med det svaga Alibit, Både AF och hans morsa sa att dom var
ensamma hemma (lördagen och söndagen, gick inte ut något) Städ/tvätt dag.
Lät precis som att hon bodde med AF, men hon bor ju på en annan gata.
Likadant då jag kollade upp det förra året, olika gator?

Utgår man efter att dom bodde på olika gator, så har AF kanske problem med tvätt/städ, lägligt att morsan var där, och även sov över. Finns några alternativ som jag ser det, hela alibit är en bluff.
AF bad hans morsa komma över hela helgen, för att skaffa sig alibi.
Eller en ren rutin med tvätt/städ på helger med en övernattande morsa.

Det man vet mer är

*Tidigare ex till VB
*Försökte förstöra förhållandet MB hade med VB genom att kontakta AN
*Hotad av MB
*Tips om att Alexander suttit i samma bil som KJ. (förnekar det och att han känner kj)
*J.E berättar att AF är svartsjuk av sig.
*Y säger att Alexander har ett "jäkla humör". Retade sig på allting och tillät inte
att bli trampad på tårna. Också mycket svartsjuk och Yngve sade att Alexander kunde tom vara svartsjuk på Yngve. Yngve hade sagt åt Alexander att "du kan väl ändå inte vara svartsjuk på mig som är 72 år".
*Geografiskt utefter den väg VB kan ha tagit hem från KJ
( AF kanske såg VB och följde efter henne)
*Svagt alibi, (hans mor) "Städdag" hela lördagen hemma. (Spelade spel)
*var med i eftersöket
*Förhållandet tog slut, Kompisen Christian, säger att Vatchareeya har sagt något att Alexander hade lagt sig i något
som han inte hade att göra med.
*Hans nuvarande tjej gillade inte att AF hade kontakt med VB
*Träffade Vb senast 2-3 veckor tidigare då åkte dom till lund
(Hade inte haft kontakt på 1 år, förrens VB lägligt hörde av sig till AF 2-3 veckor före försvinnandet.)

* (ryktet från fb) Alexander F är för en del känd som en kvinnoföraktare (skitstövel) och det var han som iaktog polisens arbete i 2 timmar från sin bil, vid skogen när de hittade kroppsdelarna och sa" ja, någonting har dem hittat"- lite suspekt...om man visar att man säger ifrån till en sådan "pojkvasker"
kan man framstå som bättre själv...

Vad vill jag ha sagt med detta, inte så mycket egentligen. Mer än att jag tycker det är minst lika stor chans att AF är inblandad. Som det är att vissa tror MB är. Alibit stinker, sämre än MBs, han hade alibi för vissa tidpunkter på dagen iaf. Skulle det vara så att hans morsa var där hela helgen. Så kvarstår det att han nog kunnat smita iväg på nattliga/dagliga utflykter. Hans väldiga svartsjuka och fortsatta intresse för VB och hans tjej som inte gillar VB. kan vara ett motiv, genom plantering av blodet, eller med hjälp av KJ.
Citat:
Han har körkort, men ingen bil. Mamman har en Hyundai från 1997. Om det är en Sonata vet jag ej. Däremot bilden som fanns med kommentarer på Instagram där man ser någon sitta i en bil och ta ett kort på fyndplatsen och avspärrningarna, var taget från en Golf eller Passat. Var uppe i tråden för kanske en månad sedan eller två. Var en massa kommentarer med också.

Just det, och den som satt i bilen hade ring paa, och hade inte AF förlovat sig? saa det skulle kunna varit han kanske?
Citera
2014-05-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ja, men det visste han inte, utan trodde han skulle behöva lägga in VB igen (s. 1630f).
Det är väl förhörsledaren som tror att det är saa i saa fall
Citera
2014-05-05, 20:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag antar att det är den här skogen som avses: http://goo.gl/maps/9YEl0 Det är en baggis för en handlingskraftig lokal förmåga att undersöka det fåtal hus som finns i skogen efter mord- eller styckplats.
Jag vill nog påstå att det är en hel del att söka igenom - över och under jord:
http://www.byamansvartbyn.se/page1.html
Citera
2014-05-05, 20:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Menar du att hon kan ha varit vid liv och fängslad utomhus?
Ja, det är en av flera möjligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in