Citat:
Ursprungligen postat av
Arthur.Dent
Har kollat mitt resultat nu och även gamla prov/testprov jag har gjort och det är XYZ som verkar förstöra dra ner resultatet rejält..
Har sökt lite i tråden och sett att det tipsas om att nöta Matematik 5000 för 1c-kursen. Jag har en gammal Matematik 4000 för Matte A. Är det nödvändigt att investera i den uppdaterade eller räcker den jag har?
Brukar ha ganska bra koll på matte på den nivån, så bör jag gå vidare med något annat när jag har plöjt igenom den boken? Är det någon idé att lägga ner tid och pengar på B/2-kursen eller ska jag fokusera på att nöta gamla prov/XYZ-delen på ordprov/något annat?
Nej, det är inte nödvändigt. Vilken bok du använder, spelar mindre roll, så länge den täcker HP matte.
Citat:
Ursprungligen postat av
niNjagoat
Man måste väl först ha antagningsbesked för att söka studentlägenheter eller har jag fel?
Nej, man måste ha antagningsbesked för att få skriva på kontraktet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ukulelespelare
Kollade mitt resultat nu och såg att jag fått 1.3 vilket jag är nöjd över för att ha skrivit första gången. Men nu när jag vet hur provet ser ut och hur hela dagen ser ut så tänkte jag försöka planera lite mer till nästa gång. Skrev nu utan några som helst förbredelser mer än en stadig frukost och en hyfsad natts sömn.
Tänker att jag till nästa gång ska träna mer och vara mer förbredd på provet för att höja mig. Ska dessutom försöka att analysera mitt resultat och kolla vilka delar jag behöver träna på. Vad tror ni om det? Hur långt kan jag nå? Med utgångspunkt att 1.3 är vad jag fick utan förbredelser och att enda motivationen jag har är att kunna skryta (kommer in på det jag vill med 0.8).
Matte är relativt lätt och snabbt kan man få full pott på. Verbala delen kräver dock mer tid.
Har dock märkt, att de som frågor, huruvida man kan höja sig andra/tredje gången, brukar inte höja sig nämnvärt. Kan man höja sig, så känner man på sätt och vis det och behöver följaktligen inte fråga, om det är möjligt här på flashback