2014-05-05, 17:40
Medlem
Dynamit-Gossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverEverGiveUp
1,2 som jag hade förväntat mig efter att ha kollat med förra årets normeringstabell.

1,7 på KVA får jag vara ganska nöjd över med tanke på att jag hade förväntat mig 1,6. 23/24 på XYZ men bara 7/12 NOG och 14/24 DTK. Så det blir att plugga NOG och DTK till hösten.

0,7 på VERB betyder att jag behöver bli bättre på allt. Läsa gamla högskoleprov-texter och plugga ord.
Du och jag hade exakt samma resultat på både KVA och Verbala. Bäst resultat hittills men fortfarande riktigt besviken faktiskt om jag ska vara ärlig.

-DG
Senast redigerad av Dynamit-Gossen 2014-05-05 kl. 17:49.
Citera
2014-05-05, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caxxe
Lyckades kamma hem 1.55 och hoppas komma in på Juristprogrammet i Uppsala. Hur säker kan jag vara på att komma in, vågar jag säga upp mig från jobbet och börja söka bostad i Uppsala redan nu?
Jag har kollat alla tidigare år på "statistik.uhr.se", borde jag räkna med någon större avvikelse HT14?
Fel tråd...

Rätt tråd: (FB) Kommer jag in med mina betyg/mitt reservnummer?

Söka bostad borde du ha börjat med för så länge sedan som möjligt - med andra ord bör du börja söka bostad i Uppsala "redan nu", ja.
Citera
2014-05-05, 17:59
Medlem
Arthur.Dents avatar
Har kollat mitt resultat nu och även gamla prov/testprov jag har gjort och det är XYZ som verkar förstöra dra ner resultatet rejält..

Har sökt lite i tråden och sett att det tipsas om att nöta Matematik 5000 för 1c-kursen. Jag har en gammal Matematik 4000 för Matte A. Är det nödvändigt att investera i den uppdaterade eller räcker den jag har?

Brukar ha ganska bra koll på matte på den nivån, så bör jag gå vidare med något annat när jag har plöjt igenom den boken? Är det någon idé att lägga ner tid och pengar på B/2-kursen eller ska jag fokusera på att nöta gamla prov/XYZ-delen på ordprov/något annat?
Citera
2014-05-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Fel tråd...

Rätt tråd: (FB) Kommer jag in med mina betyg/mitt reservnummer?

Söka bostad borde du ha börjat med för så länge sedan som möjligt - med andra ord bör du börja söka bostad i Uppsala "redan nu", ja.

Man måste väl först ha antagningsbesked för att söka studentlägenheter eller har jag fel?
Citera
2014-05-05, 18:10
Medlem
Fade.To.Blacks avatar
Här har jag alltså gått och nojat mig i en vecka över ifall jag verkligen antecknat korrekt och så visar det sig att jag fick en mer poäng än vad jag antecknat - vilken lättnad!

Fick 1.4 på kvant och 1.6 på verbal, vilket betyder att jag efter ett par HPs äntligen fått vad jag behöver. Jag önskar alla ett stort lycka till med höstens prov!
Citera
2014-05-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamit-Gossen
Du och jag hade exakt samma resultat på både KVA och Verbala. Bäst resultat hittills men fortfarande riktigt besviken faktiskt om jag ska vara ärlig.

-DG

Låt mig gissa: Bra betyg i språkämnena i skolan men läser få böcker/tidskrifter på fritiden?

Edit: Samt bra betyg i matematikrelaterade kurser.
Citera
2014-05-05, 18:17
Medlem
Kollade mitt resultat nu och såg att jag fått 1.3 vilket jag är nöjd över för att ha skrivit första gången. Men nu när jag vet hur provet ser ut och hur hela dagen ser ut så tänkte jag försöka planera lite mer till nästa gång. Skrev nu utan några som helst förbredelser mer än en stadig frukost och en hyfsad natts sömn.

Tänker att jag till nästa gång ska träna mer och vara mer förbredd på provet för att höja mig. Ska dessutom försöka att analysera mitt resultat och kolla vilka delar jag behöver träna på. Vad tror ni om det? Hur långt kan jag nå? Med utgångspunkt att 1.3 är vad jag fick utan förbredelser och att enda motivationen jag har är att kunna skryta (kommer in på det jag vill med 0.8).
Citera
2014-05-05, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur.Dent
Har kollat mitt resultat nu och även gamla prov/testprov jag har gjort och det är XYZ som verkar förstöra dra ner resultatet rejält..

Har sökt lite i tråden och sett att det tipsas om att nöta Matematik 5000 för 1c-kursen. Jag har en gammal Matematik 4000 för Matte A. Är det nödvändigt att investera i den uppdaterade eller räcker den jag har?

Brukar ha ganska bra koll på matte på den nivån, så bör jag gå vidare med något annat när jag har plöjt igenom den boken? Är det någon idé att lägga ner tid och pengar på B/2-kursen eller ska jag fokusera på att nöta gamla prov/XYZ-delen på ordprov/något annat?
Nej, det är inte nödvändigt. Vilken bok du använder, spelar mindre roll, så länge den täcker HP matte.
Citat:
Ursprungligen postat av niNjagoat
Man måste väl först ha antagningsbesked för att söka studentlägenheter eller har jag fel?
Nej, man måste ha antagningsbesked för att få skriva på kontraktet.
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulelespelare
Kollade mitt resultat nu och såg att jag fått 1.3 vilket jag är nöjd över för att ha skrivit första gången. Men nu när jag vet hur provet ser ut och hur hela dagen ser ut så tänkte jag försöka planera lite mer till nästa gång. Skrev nu utan några som helst förbredelser mer än en stadig frukost och en hyfsad natts sömn.

Tänker att jag till nästa gång ska träna mer och vara mer förbredd på provet för att höja mig. Ska dessutom försöka att analysera mitt resultat och kolla vilka delar jag behöver träna på. Vad tror ni om det? Hur långt kan jag nå? Med utgångspunkt att 1.3 är vad jag fick utan förbredelser och att enda motivationen jag har är att kunna skryta (kommer in på det jag vill med 0.8).
Matte är relativt lätt och snabbt kan man få full pott på. Verbala delen kräver dock mer tid.

Har dock märkt, att de som frågor, huruvida man kan höja sig andra/tredje gången, brukar inte höja sig nämnvärt. Kan man höja sig, så känner man på sätt och vis det och behöver följaktligen inte fråga, om det är möjligt här på flashback
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2014-05-05 kl. 18:29.
Citera
2014-05-05, 18:33
Medlem
Om man fått ett resutat och .5 på det, t.ex 1.55, kan det avrundas uppåt när man söker utbildning sen eller är det egentligen synonymt med 1.5?
Citera
2014-05-05, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Om man fått ett resutat och .5 på det, t.ex 1.55, kan det avrundas uppåt när man söker utbildning sen eller är det egentligen synonymt med 1.5?
Med 1.55 menar man just... 1.55
Citera
2014-05-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
1.55 är 1.55 och kommer att prövas som 1.55 i antagningsprocessen.
Citera
2014-05-05, 18:37
Medlem
Internetkrigares avatar
1.6 på matte

1.2 på läs

1.4 blev det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto