Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-05, 17:16
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vilket kommunalval ställer du upp i för att dra ditt strå till stacken? Eller tycker du om att sitta under anonymitetens beskydd och kasta glåpord efter de som faktiskt är beredda att offra något?
Varför i hela helvetet skulle jag behöva ställa upp i något kommunalval för att få kritisera det som jag tycker är dåligt för vår kamp? Stick tillbaka till Grönland och rensa fisk ditt eskimåmongo.
Citera
2014-05-05, 17:21
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Varför i hela helvetet skulle jag behöva ställa upp i något kommunalval för att få kritisera det som jag tycker är dåligt för vår kamp? Stick tillbaka till Grönland och rensa fisk ditt eskimåmongo.

Du får kritisera hur mycket du vill, men att sitta och kasta glåpord efter nationalister som har offrat all form av trygghet genom att stå upp med namn, bild och bostadsort, samtidigt som man själv sitter anonym eftersom man är för feg och rädd om sitt personliga välstånd, är oerhört lågt. Anser man att vi har för dåliga företrädare för vår sak så får man ju ta sitt förbenade ansvar och träda fram — annars bör man vara tyst eller åtminstone saklig i sin kritik.
Citera
2014-05-05, 17:23
Medlem
Citat:
Vilket kommunalval ställer du upp i för att dra ditt strå till stacken? Eller tycker du om att sitta under anonymitetens beskydd och kasta glåpord efter de som faktiskt är beredda att offra något?

Han kanske vet med sig att han inte skulle göra bra ifrån sig och avstår därför? Något som Robin också borde ha gjort, på sådana där framträdanden tar ni inga mandat.

Han hade 11 minuter på sig att göra reklam för SVP och eran politik istället så gjorde han bort sig totalt,på ett riktigt pinsamt vis dessutom.

Utbildar ni inte era kandidater? ni har över 500k till erat förfogande så medieträning/utbildning till dom som är kandidater borde väl gå att ordna?
Citera
2014-05-05, 17:28
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=5853759

Intrvju med Robin Olsén från Mora.

Alltså ÄRLIGT TALAT?????!!!!! Vad i hela helvetet är detta?

Här får han chansen att i en hel intervju att göra ett normalt, sansat och gott intryck men beter sig som en jävla hormonstinn aggrorobot. Passivaggressiv, tyken och kortfattad. Total katastrof. Journalisten måste till och med be honom sluta läsa innantill. Lyckades aldrig lyssna klart på hela, detta var för jävla pinsamt bara. Skrivbordstjänst i en underjordisk bunker är det minsta man kan hoppas på för denne Robin, men som vanligt lär väl antagligen inte partiledningen våga agera ett skit.

Det är inte ofta jag lyckas bli provocerad men jag är både förbannad och provocerad nu. Sånt här skadar partiet och svensk nationalism allvarligt, inte ens en grindvakt som MrSkarsbög kan förneka detta faktum. Detta går inte att ursäkta med "medieovana" eller "brist på erfarenhet". Snubben är fan komplett efterbliven.
Det var väl kanske lite synd att han inte var påläst angående siffrorna. Det finns för en politiker inget viktigare (tyvärr, måhända, men så är det) än att ha 100 % koll på alla fakta och alla siffror. Han visste varken hur mycket pengar som lades på sjukvården/äldreomsorgen per år, eller hur många flyktingar de hade tagit emot, trots att detta var deras viktigaste fråga i Mora.

Sedan var det kanske lite dumt att han inte kunde svara på hur "Samerna ska hållas kort".
Citera
2014-05-05, 17:31
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Utbildar ni inte era kandidater? ni har över 500k till erat förfogande så medieträning/utbildning till dom som är kandidater borde väl gå att ordna?

Om du tror att 500k är några jättesummor i en valrörelse så är du vilseledd. Runt hälften kommer gå till att trycka upp och skicka ut valsedlar, till exempel. Utöver detta ska informationsmaterial tas fram, torgmötesturnéer finansieras, annonsplatser betalas och så vidare. Att det skulle räcka till en professionell medieutbildning för 50+ kandidater finns så klart inte på kartan. Vi har hittills haft en större träff för samtliga kandidater där grundläggande medieträning förekom ( https://www.svenskarnasparti.se/2014/01/19/utbildningshelg-for-blivande-kandidater/ ) och jag vet att det är fler planerade.

Att alla kandidater inte är slipade i media är knappast överraskande, och det gäller alla partier — även sådana som haft betydligt längre tid och oändligt mycket mer resurser till sitt förfogande. Dessa personer ska så klart kunna kritiseras, men det är inte samma sak som att kasta glåpord och bete sig på ett ovärdigt sätt mot andra nationalister — speciellt om man själv är en tangentbordsriddare som sitter och hoppas på att någon annan ska lösa allt åt en.

Edit:

Bjornserkrs inlägg här ovan är ett utmärkt sätt på hur kritik ska framföras gentemot andra nationalister.
Citera
2014-05-05, 17:36
Medlem
Citat:
Om du tror att 500k är några jättesummor i en valrörelse så är du vilseledd. Runt hälften kommer gå till att trycka upp och skicka ut valsedlar, till exempel. Utöver detta ska informationsmaterial tas fram, torgmötesturnéer finansieras, annonsplatser betalas och så vidare. Att det skulle räcka till en professionell medieutbildning för 50+ kandidater finns så klart inte på kartan. Vi har hittills haft en större träff för samtliga kandidater där grundläggande medieträning förekom ( https://www.svenskarnasparti.se/2014/01/19/utbildningshelg-for-blivande-kandidater/ ) och jag vet att det är fler planerade.

Att alla kandidater inte är slipade i media är knappast överraskande, och det gäller alla partier — även sådana som haft betydligt längre tid och oändligt mycket mer resurser till sitt förfogande. Dessa personer ska så klart kunna kritiseras, men det är inte samma sak som att kasta glåpord och bete sig på ett ovärdigt sätt mot andra nationalister — speciellt om man själv är en tangentbordsriddare som sitter och hoppas på att någon annan ska lösa allt åt en.

Edit:

Bjornserkrs inlägg här ovan är ett utmärkt sätt på hur kritik ska framföras gentemot andra nationalister.

Nej 500k är inga jätte summor men att ha respektabla företrädare som kan förklara och tala för partiet bör väl vara prio 1? Man kan ha hur proffsiga flygblad som helst men har man inte företrädare som håller måttet så är det kört ändå.

Nej alla är inte såpass slipade för att tala i media,därför kanske dom bör avstå? och istället hänvisa till någon presstalesman?
Citera
2014-05-05, 17:41
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Nej 500k är inga jätte summor men att ha respektabla företrädare som kan förklara och tala för partiet bör väl vara prio 1? Man kan ha hur proffsiga flygblad som helst men har man inte företrädare som håller måttet så är det kört ändå.

Nej alla är inte såpass slipade för att tala i media,därför kanske dom bör avstå? och istället hänvisa till någon presstalesman?

Det är så klart en viktig poäng, och en diskussion som förs inom partiet (vem är lämplig, vem är det inte). Det är klart att det finns solklara fall där folk inte kan vara företrädare (och en del har därför nekats att kandidera), medan andra måste ges en chans — det är enda sättet att såväl testa dem ordentligt som att låta dem utvecklas. Så fungerar det ju i alla organisationer. Visar man sig inte kunna representera partiet så kommer man självklart inte få kandidera för/representera partiet i framtiden.
Citera
2014-05-05, 17:44
Medlem
Citat:

Här får han chansen att i en hel intervju att göra ett normalt, sansat och gott intryck men beter sig som en jävla hormonstinn aggrorobot. Passivaggressiv, tyken och kortfattad. Total katastrof. Journalisten måste till och med be honom sluta läsa innantill. Lyckades aldrig lyssna klart på hela, detta var för jävla pinsamt bara. Skrivbordstjänst i en underjordisk bunker är det minsta man kan hoppas på för denne Robin, men som vanligt lär väl antagligen inte partiledningen våga agera ett skit.

Det är inte ofta jag lyckas bli provocerad men jag är både förbannad och provocerad nu. Sånt här skadar partiet och svensk nationalism allvarligt, inte ens en grindvakt som MrSkarsbög kan förneka detta faktum. Detta går inte att ursäkta med "medieovana" eller "brist på erfarenhet". Snubben är fan komplett efterbliven.

All heder åt killen som ställer upp med namn, bild m.m. men detta var kanske inte en helt lyckad intervju. Det finns som jag ser det bara en lösning på detta återkommande problem och det är att partiet utser ett antal av partiet godkända presstalesmän. Finns det ingen som håller måttet i t.ex. Dalarna, ja då får man väl ta någon annan. Det är (tydligen) olämpligt att låta lokala företrädare och enskilda medlemmar uttala sig till media. Utse åtminstone talesmän för "Riks", Nord, Syd, Öst och Väst och sen får alla frågor och intervjuer hänvisas till dessa.

Detta är något som partiet borde besluta om snarast, särskilt eftersom det är valår i år. Det här måste styras upp nu.
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-05-05 kl. 17:47.
Citera
2014-05-05, 17:44
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag har för mig att SvP inte förespråkar dödsstraff. Du vet vem som uppfann begreppet "rasism" och varför va? Jo, jude-bolsjeviken Trotskij i syfte att demonisera vita folks vilja att bevara sin särart i Sovjetunionen, antirasism är alltså definitionsmässigt antivitism.

Mata inte trollet. Han vill se utlägg om judekonspirationer, dödsstraff, rasbiologi, och eutanasi av handikappade så ge han inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Tack för att Ni säger sanningen om den gigantiska judekonspirationen. Islamisterna har rätt. Judarna är ute efter oss. Jag vet vad de planerar. Mikrochip i hjärnan som skall länkas till gps. Det är inte bra.
Vad tror du om träskmonsterna då?

Jag hoppas admin tar bort dina skitinlägg din forumförstörare.

Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Finns det ingen som håller måttet i t.ex. Dalarna, ja då får man väl ta någon annan. Det är (tydligen) olämpligt att låta lokala företrädare och enskilda medlemmar uttala sig till media. Utse åtminstone talesmän för "Riks", Nord, Syd, Öst och Väst och sen får alla frågor och intervjuer hänvisas till dessa.

Är hur lätt som helst nuförtiden att träna själv. Ladda ner gamla politiska intervjuer. Fundera på vad man skulle svara på samma frågor. Använda min mikrofon och webbkamera spela in sig själv när man pratar för att se hur man låter. Låta någon annan ställa oväntade politiska frågor till en.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-05-05 kl. 17:54.
Citera
2014-05-05, 17:45
Bannlyst
Citat:

hahaha oerhört pinsamt

man får heller inte glömma denna intervjun https://www.youtube.com/watch?v=kc6qra3NIbk
Citera
2014-05-05, 17:45
Medlem
Bör jag som islamist rösta på SvP? Motståndet till demokrati och judarnas konspiration är det som tilltalar mig.
Sharia under en stark ledare.
Citera
2014-05-05, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Tack för att Ni säger sanningen om den gigantiska judekonspirationen. Islamisterna har rätt. Judarna är ute efter oss. Jag vet vad de planerar. Mikrochip i hjärnan som skall länkas till gps. Det är inte bra.
Vad tror du om träskmonsterna då?

Det är träskmonstrerna som äger majoriteten av all västerländsk media och utövar ett enormt skadligt ekonomiskt, kulturellt och politiskt inflytande i vår del av världen som kommer störta ned oss i fördärvet samtidigt som de genom sin makt bedriver imperialistiska krig i tredje världen med hjälp av det amerikanska militärkomplexet för att 'further their agenda'.

Så här ser de ut ungefär:

http://www.standard.co.uk/incoming/article9151570.ece/alternates/w620/Shrek.jpg

Allt det här tjafset om judarna är bara konstigt och kontraproduktivt.
Senast redigerad av Europeisch 2014-05-05 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in