Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Jag har också känt så. Men det kan ju vara båda och. Att man skuldbelägger av bara helvete allt och alla när man är i chock är kanske naturligt. Att flickan älskade föräldrarna står klart via FB kontot. Det kanske man inte ska glömma. Sedan trodde de ju att hon kommit till "dreamland". Och litade på släktingarna. Skyll på systemet vi har och GM istället för föräldrarna.
De har fått betala ett ohyggligt pris för sin dumhet och naivitet.
Detta med "dreamland" är ju vad pappan säger i media, som om det är Svenska samhällets fel att det som har hänt. Går ju bra att i efterhand dra snyfthistorier, när hela soppan från början är föräldrarnas ansvar och ingenting annat. Flickan borde ju dessutom rimligtvis NÅGON gång under denna tid hon bodde hos GM pratat med sina föräldrar i telefon och på så sätt kunnat meddela att hon for illa. Antingen måste hon varit hotad till tystnad eller så tog föräldrarna det inte på allvar. Om något ens sades om saken. Jag anser att det är föräldrarnas bristande ansvar att skicka en åttaårig dotter som - vilket tydligen var fallet - "ensamkommande flyktingbarn" (hon hade ju föräldrarna hemma!), jag anser att det är
föräldrarnas ansvar att ha koll på att flickan har det bra. Det har gått inflation i Sverige att i parti och minut skylla på
samhället och därmed befria sig från allt personligt ansvar, sjukt är det!! Och hur genomskinlig är inte denna ankarbarnssituation, det är vidrigt av föräldrarna att skicka denna lilla flicka runt halva jordklotet ENBART för att gagna sina egna egoistiska syften, de skulle ju sedan hux flux dyka upp och "återförenas". Hela historien stinker och det är ta mig f-n inte det svenska samhällets fel!!