Citat:
Samtidigt tycker jag det känns märkligt att se bilder av föräldrarna sitta med ett gäng barn i soffan i deras hemland. Varför skickades dottern iväg? Jo jag har hört förklaringen men jag har svårt att köpa den i ljuset av att här sitter föräldrarna, till synes välordnat med arbete och fin lägenhet, med småsyskonen i famnen medan deras traumatiserade dotter skickades iväg till ett okänt land för att fungera som hembiträde i vad som låter som ren misär.
Jag kan förstå att Expressen och Aftonbladet har sina egna vinklar på intervjun med pappan. Deras jobb är främst att granska makten i vårt land, självklart vill de sätta fokus på Socialtjänst och Polis, det är oerhört viktigt att de gör sitt jobb. Jag hoppas verkligen att intervjun med pappan är så vinklad för jag tycker det låter väldigt konstigt att han inte är rasande på de som mördade hans dotter utan istället vill "stämma staten".
Visst. Vi är väl ganska många som misstänker att avsikten med att skicka flickan hit var ett led i planen att hela familjen skulle hit. Hon skulle användas till återföreningsargumentet. Men inte behöver väl det betyda att de inte älskade sitt barn och ville henne väl?Samtidigt tycker jag det känns märkligt att se bilder av föräldrarna sitta med ett gäng barn i soffan i deras hemland. Varför skickades dottern iväg? Jo jag har hört förklaringen men jag har svårt att köpa den i ljuset av att här sitter föräldrarna, till synes välordnat med arbete och fin lägenhet, med småsyskonen i famnen medan deras traumatiserade dotter skickades iväg till ett okänt land för att fungera som hembiträde i vad som låter som ren misär.
Jag kan förstå att Expressen och Aftonbladet har sina egna vinklar på intervjun med pappan. Deras jobb är främst att granska makten i vårt land, självklart vill de sätta fokus på Socialtjänst och Polis, det är oerhört viktigt att de gör sitt jobb. Jag hoppas verkligen att intervjun med pappan är så vinklad för jag tycker det låter väldigt konstigt att han inte är rasande på de som mördade hans dotter utan istället vill "stämma staten".
Det är väl inte medias enda uppgift; att granska makten? Deras uppgift borde väl också vara att objektivt berätta för läsaren vad som har hänt?
........................
Citat:
Även förhandlingarna mot den 31-årige mannen skedde bakom stängda dörrar. Han gav ett lugnare intryck än kvinnan. Till en början var han gömd under en tröja men han lyssnade noga på domaren och svarade på dennes frågor. Bredvid sig hade han sin advokat Christer Holmqvist. 31-åringen nekade till brott men även han häktades på sannolika skäl misstänkt för mord.
Men vad säger han? Hävdar han att han inte var där?
– Ja, så kan man uttrycka det, säger Christer Holmqvist som för övrigt anser att nya allvarliga omständigheter kom till hans kännedom i går.
– Jag har inte känt till utredningsläget tidigare.
Men vad säger han? Hävdar han att han inte var där?
– Ja, så kan man uttrycka det, säger Christer Holmqvist som för övrigt anser att nya allvarliga omständigheter kom till hans kännedom i går.
– Jag har inte känt till utredningsläget tidigare.
http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/bada-haktade-pa-sannolika-skal-misstankta-for-mord(4270795).gm
Det är alltså mannens advokat som uttalar sig. Advokater brukar ju göra uttalanden som syftar till att ställa klienten i bättre dager. Här går det väl nästan att få motsatt uppfattning?
Jag tänker alltså på det där med "nya allvarliga omständigheter".
Lägger till allteftersom.