Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Nu skulle jag knappast kalla Kyiv Post för en neutral och oberoende källa när det gäller konflikten i Ukraina.
Men som Moretex redan påpekat så bekräftar ju till och med Kyiv Post det jag skrev. Den ultranationalistiska pöbeln jagade in federalisterna i fackföreningshuset och satte sedan eld på byggnaden med hjälp av bensinbomber.
Jo, men samtidigt så blundar du för - nej, du verkar till och med förneka - andra fakta om händelserna. Orsaken bakom dem är naturligtvis komplex och det är svårt att peka ut någon enskild sida. För enkelhetens skull tar jag några exempel från Kyiv Posts artikel, men
ungefär samma berättelse har berättats av flera oberoende källor (sagesmän):
Citat:
The next day [3 maj, min anm.], however, was different. AntiMaidan pages on the Russian-controlled Vkontakte social network shared calls to forcefully stop the pro-Ukrainian march and gather at Oleksanrivkiy Avenue, near the planned march.
One of the pages called on their supporters in Odessa to “take after Donetsk,” a reference to the bloody attacks by Kremlin-backed, pro-Russian demonstrators on pro-Ukrainians on April 27.
Citat:
When the fans gathered in a column and began marching to the stadium, the Self-Defense Unit members were informed about several hundred aggressive AntiMaidan supporters coming to the square from Hrecheska Street, to attack the column of peaceful demonstrators.
Police didn’t separate the two rallies from each another.
Citat:
One of the AntiMaidan supporters, armed with Kalashnikov machine gun, opened fire in a lane leading to Odessa’s main Derybasivskaya Street. A bullet hit a young football fan in the chest, killing him. Several dozen others were taken away by ambulance, injured by rocks.
After the first blood spilled, the violence escalated.
Men för dig är det väl solklart: Carl Bildt tände på!