Citat:
Ursprungligen postat av
teflonpannan69
Tja, sex personer sägs ha avlidit till följd av skottskador, så det är mycket möjligt att den mannen sköt dödande skott, vem vet.
Just det. Sägs. Men vad vet vi egentligen?
Jag säger inte att det är fel, men man måste ha klart för sig att nästan alla uppgifter som kommer från Kiev - och för den delen även rebellerna - är propaganda. Och väldigt ofta visar sig vara helt fel.
Den första rapporten om dödsoffer innan mordbranden talade om en person som fått skallen inslagen och en som dött av andra skäl, oklart vad.
Skulle det ha förekommit skarp eld ska det naturligtvis fördömas oavsett vem som höll i vapnet. Detsamma gäller för övrigt den eld med luftpistoler som bevisligen förekommit.
Men min poäng var att det inte rättfärdigar att man bränner inne en massa helt oskyldiga människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
teflonpannan69
Sedan skulle jag gärna vilja att du länkade till den här diskussionen. Vore faktiskt väldigt intressant att se vad dessa experter har att säga.
Och vilken sida är det du pratar om, liveleak? Minns inte själv vad det var, så du får gärna länka sidan och bilden igen, med följande diskussion av experterna på militaryphotos.net.
Jag menade din första liveleakvideo. På samma sida, under videon, finns den photoshoppade bilden med luftpistolen.
Jag ska se om jag kan hitta bilderna på militaryphotos.net. Kan dock inte lova något. Ukrainatråden där har över 2000 sidor och 30000 inlägg, och jag bokmärkte inte just denna bild.