Citat:
Ursprungligen postat av
siryessir
Topi Jaakola, Janne Niinimaa, Toni Koivisto, och Sundh är väl dom mest noterbara om jag inte glömmer någon. Man är med och konkurrerar om spelare som Pyörälä och Klasen.
Zaar och Everberg väljer Luleå framför andra elitserieklubbar.
Man kan med andra ord blanda sig i på ett annat sätt än tidigare. Man får ju fortfarande hålla i börsen mer än många konkurrenter, men det börjar ta sig. Sedan ska man ju så klart fortsätta värva från allsvenskan som man så framgångsrikt gjort dom senaste åren.
Ska väl också tilläggas att jag tror att dom flesta lag hade gärna haft en kille som Ledin i laget som han spelade denna säsong. 0,5 pinnar per match, +15, en god ambassadör för klubben och en kille man ogärna har i motståndarlaget. Kanske kan hoppas på något liknande från Granström

Du är inte särskilt observant. Jag skrev namnkunniga spelare från elitserielag. Klasen kom från allsvenskan och enda anledning var att någon annan stod för den stora kosingen.
Zaar och Everberg är inte namnkunniga spelare och spelar där de kan få ett kontrakt. Sundh fick inte förlängt av HV71, samma med Koivisto osv.
De enda jag kan komma på som frivilligt gått till Luleå är systrarna abort och faktiskt en gång för länge sedan Hedman och jo i deras fall så byte de upp sig men åtminstone Hedman var på den tiden inget särskilt mer än lovande. Så fort Hedman så utvecklade sig så byte han genast upp sig till Färjestad.
En namnkunnig spelare för mig det är en spelare som uppbär hög lön är given i Tre Kronor och toppar poängligorna. Jag talar alltså inte om figurer som säg Grillfors.
På sin tid var Johan Davidsson en namnkunnig spelare. Kan du ge ett exempel på någon sådan spelare som har gått till Luleå de senaste åren från ett annat elitserielag?