2014-05-04, 13:03
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Han ska inte ha varit nöjd med resurserna inför det kommande året. Brynäs har ju också tappat en del spelare. Jag vet att Sundlöv bland annat ville behålla Granström.
Min källa säger tvärtom. Han hade för mycket pengar. Han blev då helt paralyserad utav det och kände att han var tvungen att avgå. Enligt min källa var dessutom Granström helt värdelös i år.
2014-05-04, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Topi Jaakola, Janne Niinimaa, Toni Koivisto, och Sundh är väl dom mest noterbara om jag inte glömmer någon. Man är med och konkurrerar om spelare som Pyörälä och Klasen.

Zaar och Everberg väljer Luleå framför andra elitserieklubbar.

Man kan med andra ord blanda sig i på ett annat sätt än tidigare. Man får ju fortfarande hålla i börsen mer än många konkurrenter, men det börjar ta sig. Sedan ska man ju så klart fortsätta värva från allsvenskan som man så framgångsrikt gjort dom senaste åren.

Ska väl också tilläggas att jag tror att dom flesta lag hade gärna haft en kille som Ledin i laget som han spelade denna säsong. 0,5 pinnar per match, +15, en god ambassadör för klubben och en kille man ogärna har i motståndarlaget. Kanske kan hoppas på något liknande från Granström
Du är inte särskilt observant. Jag skrev namnkunniga spelare från elitserielag. Klasen kom från allsvenskan och enda anledning var att någon annan stod för den stora kosingen.

Zaar och Everberg är inte namnkunniga spelare och spelar där de kan få ett kontrakt. Sundh fick inte förlängt av HV71, samma med Koivisto osv.

De enda jag kan komma på som frivilligt gått till Luleå är systrarna abort och faktiskt en gång för länge sedan Hedman och jo i deras fall så byte de upp sig men åtminstone Hedman var på den tiden inget särskilt mer än lovande. Så fort Hedman så utvecklade sig så byte han genast upp sig till Färjestad.

En namnkunnig spelare för mig det är en spelare som uppbär hög lön är given i Tre Kronor och toppar poängligorna. Jag talar alltså inte om figurer som säg Grillfors.

På sin tid var Johan Davidsson en namnkunnig spelare. Kan du ge ett exempel på någon sådan spelare som har gått till Luleå de senaste åren från ett annat elitserielag?
2014-05-04, 15:50
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Du är inte särskilt observant. Jag skrev namnkunniga spelare från elitserielag. Klasen kom från allsvenskan och enda anledning var att någon annan stod för den stora kosingen.

Zaar och Everberg är inte namnkunniga spelare och spelar där de kan få ett kontrakt. Sundh fick inte förlängt av HV71, samma med Koivisto osv.

De enda jag kan komma på som frivilligt gått till Luleå är systrarna abort och faktiskt en gång för länge sedan Hedman och jo i deras fall så byte de upp sig men åtminstone Hedman var på den tiden inget särskilt mer än lovande. Så fort Hedman så utvecklade sig så byte han genast upp sig till Färjestad.

En namnkunnig spelare för mig det är en spelare som uppbär hög lön är given i Tre Kronor och toppar poängligorna. Jag talar alltså inte om figurer som säg Grillfors.

På sin tid var Johan Davidsson en namnkunnig spelare. Kan du ge ett exempel på någon sådan spelare som har gått till Luleå de senaste åren från ett annat elitserielag?
Dög det inte med Niinimaa? Aningen mer namnkunnig än Davidsson i alla fall.
2014-05-04, 16:45
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Ovanligt att du inte har någon som helst koll Ingen är bitter på gozzi pågrund av de han gjorde bra men förra årets trupp var till 90% satt i spelarbudget när Rudslätt tog över.

Han fick Melin att lämna, han skrev kontrakt med Perra + Lindgren. Han gav ut dyra och dåliga kontrakt till spelare som inte kan fylla dessa roller. Han körde ekonomin i botten precis när vi blivit av med skulder tack vare rosenköpet och videll. När han hade som mest pengar att spendera så spenderade han dem riktigt dåligt. Han insåg inte konceptet av rollspelare tillräckligt när han ville att alla backar skulle vara exakt samma spelartyp.

Jag vill INTE ha Gozzi tillbaka som sportchef. Han vägrade föra en databas över spelare utan var väldigt egocentriskt i sin roll som sportchef så när rudslätt tog över så var han tvungen att bygga upp allt på nytt istället för att ha någon "fakta" att läsa från.

Bara för att Gozzi gjort mycket gott för min förening så tänker jag inte blunda för misstagen han gjort som varit ganska stora för blundar man för misstagen så kommer vi bara upprepa dem igen.
Ingen koll på AIK... Knappast något jag eftersträvar direkt. Vad menar du med att han fick Melin att lämna? Melin har väl ett egen valfrihet att göra som han vill? Om man får gissa gick löneförhandlingarna i diket, vad menar du att Gozzi ska göra i så fall när han inte har ekonomin att röra sig med? Roligt att du förväntar dig bra saker ur en usel ekonomisk situation.

Sedan har jag svårt att tänka mig att man vill stanna när man som ensam person blir beskylld för degraderingen av sina egna fans.
2014-05-04, 16:57
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Ingen koll på AIK... Knappast något jag eftersträvar direkt. Vad menar du med att han fick Melin att lämna? Melin har väl ett egen valfrihet att göra som han vill? Om man får gissa gick löneförhandlingarna i diket, vad menar du att Gozzi ska göra i så fall när han inte har ekonomin att röra sig med? Roligt att du förväntar dig bra saker ur en usel ekonomisk situation.

Sedan har jag svårt att tänka mig att man vill stanna när man som ensam person blir beskylld för degraderingen av sina egna fans.

Idiotin av dig är på högsta nivå, inte förvånad blir jag heller. Varför kommenterar du saker och påstår saker som inte ens är i närheten utav sanningen?

Melin lämnade inga pga ekonomin.

Gozzi blir inte ensam beskylld för degradering. Och han lämnade förra året, så om detta nu vore sanning hur i helvete skulle han kunna lämna för en orsak som inte ens hänt?
2014-05-04, 17:20
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Melin lämnade inga pga ekonomin.
Utan för att? Aja, skönt att vi slipper dig och AIK framöver.

Citat:
Gozzi blir inte ensam beskylld för degradering. Och han lämnade förra året, så om detta nu vore sanning hur i helvete skulle han kunna lämna för en orsak som inte ens hänt?
Han hade ju på känn att det inte skulle bli bättre. Och han fick ju uppenbarligen rätt eftersom du precis har beskyllt honom.
2014-05-04, 17:23
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Jo, det var därför jag nämnde fyra spelare först för att sedan nämna andra spelare som man har lyckats landa. Klasen och Pyörälä är bara två andra hyfsat "stora" värvningar.

Zaar hade kunnat få kontrakt i Skellefteå, Färjestad och säkerligen en stor del andra klubbar också.

Everberg fick kontrakt i NHL. Tyvärr.

HV ville förlänga med Sundh. Blev tydligen för dyrt.

Koivisto kom under säsongen. I konkurrens från en del andra klubbar vill jag minnas.

Citat:

Janne Niinimaa.
Senast redigerad av siryessir 2014-05-04 kl. 17:28.
2014-05-04, 17:26
Medlem
€rics avatar
Citat:
Utan för att? Aja, skönt att vi slipper dig och AIK framöver.
För att han inte fick välja sina assisterande och för att gozzi skrev kontrakt med spelare han inte ville ha. Mig slipper du inte och inte AIK heller även om jag förstår att det skulle vara skönt för en mytoman som dig att slippa någon som krossar dina lögner konstant.

Citat:
Han hade ju på känn att det inte skulle bli bättre. Och han fick ju uppenbarligen rätt eftersom du precis har beskyllt honom.
Han kanske insåg att han gjort dåliga värvningar och det skulle vara svårt att överleva? Ja, vem vet.

Sedan slår mytomanen till igen. "ensam person blir beskylld" skriver du och jag säger nej. Då ändrar till du att jag anser att han är en faktor till att vi åkte ner. Hur ska du ha det? Förändrar du dina åsikter så du "ska få rätt" även fast du uppenbarligen har rejält jävla fel från början?
2014-05-04, 17:34
Medlem
m4tt145s avatar
Leksands nyförvärv Tomi Sallinen klarade sista gallringen och får spela VM för Finland kul för honom och ett kvitto på att Salo (förhoppningsvis) gjort en bra värvning!
2014-05-04, 17:45
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
För att han inte fick välja sina assisterande och för att gozzi skrev kontrakt med spelare han inte ville ha.
Har du en källa till dina påståenden?

Citat:
Mig slipper du inte och inte AIK heller även om jag förstår att det skulle vara skönt för en mytoman som dig att slippa någon som krossar dina lögner konstant.
Kommer du hänga i SHL-tråden? Vad finns det för dig där?

Citat:
Sedan slår mytomanen till igen. "ensam person blir beskylld" skriver du och jag säger nej. Då ändrar till du att jag anser att han är en faktor till att vi åkte ner. Hur ska du ha det? Förändrar du dina åsikter så du "ska få rätt" även fast du uppenbarligen har rejält jävla fel från början?
Vafan snackar du om? Du säger att Gozzi tog upp AIK men tog också ner dem, hur är det inte att beskylla en ensam person för hur uselt er förening sköts? Det arbetar alldeles för många inom en förening för att beskylla en person.
2014-05-04, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Jo, det var därför jag nämnde fyra spelare först för att sedan nämna andra spelare som man har lyckats landa. Klasen och Pyörälä är bara två andra hyfsat "stora" värvningar.

Zaar hade kunnat få kontrakt i Skellefteå, Färjestad och säkerligen en stor del andra klubbar också.

Everberg fick kontrakt i NHL. Tyvärr.

HV ville förlänga med Sundh. Blev tydligen för dyrt.

Koivisto kom under säsongen. I konkurrens från en del andra klubbar vill jag minnas.

Janne Niinimaa.
Janne Niinimaa en spelare till som HV71 VALDE att inte förlänga med. Och att du ens jämför en nobody som Zaar med Johan Davidsson tänker jag inte ens besvara.

Fakta är att Luleå inte lockar till sig bra spelare från de andra elitserielagen. Fakta är att de "bra" elitseriespelarna som Luleå lockat till sig var bra typ på mitten av nittiotalet, så är det med det!!!
2014-05-04, 18:56
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Janne Niinimaa en spelare till som HV71 VALDE att inte förlänga med. Och att du ens jämför en nobody som Zaar med Johan Davidsson tänker jag inte ens besvara.

Fakta är att Luleå inte lockar till sig bra spelare från de andra elitserielagen. Fakta är att de "bra" elitseriespelarna som Luleå lockat till sig var bra typ på mitten av nittiotalet, så är det med det!!!

Då du väljer att läsa inläggen som fan läser bibeln så lägger jag ner detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in