2014-05-03, 22:54
Medlem
RedSands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Har hört att Micke Sundlöv klivit av för att han inte tyckte att han hade tillräckligt med resurser för att kunna hålla kvar en del spelare han velat ha kvar i laget.

Om det stämmer vet jag inte men det är vad jag hört.

Nej, det är inte någon tidningsartikel som är min källa.

Låter inte så troligt då, trots årets minustesultat, så har ekonomin varit bättre än på många år. Micke har defenitivt haft säsonger med mindre spelarbudget.
2014-05-04, 00:36
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSand
Låter inte så troligt då, trots årets minustesultat, så har ekonomin varit bättre än på många år. Micke har defenitivt haft säsonger med mindre spelarbudget.
Fast nu var det väl enligt kalle kotta att resurserna räckte inte till att behålla de spelare han ville. Spelarbudgeten kan ha varit högre än för säg 5 år sedan men under den tiden har lönerna ökat ganska rejält.
2014-05-04, 01:24
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

KHL lär ju ha trissat upp lönerna en aning och nu är det ju inte bara Färjestad, Linköping, HV och Frölunda som plockar spelare från andra elitserielag. Växjö, Luleå och Skellefteå kan ju konkurrera på ett annat sätt nu också.
2014-05-04, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Växjö, Luleå och Skellefteå kan ju konkurrera på ett annat sätt nu också.
Luleå?! Känns mer som ett lag som andra tar spelare ifrån. Kan du nämna några namnkunniga spelare som Luleå plockat från andra elitserielag? Det kan inte jag men om jag som exempel säger Arlbrandt, Fälth, Hedman så ja då är ju Luleå ett lag som andra lag tar av när de tycka att spelarna mognat till sig tillräckligt.

Haha, den finalplatsen ni tog i fjol har verkligen stigit er åt huvudet men i verkligheten så imponerar ni då alls inte mer än HV71 när det komma till kvartsfinaler och sånt.

Tror det är stor risk för att ni åker nästa säsong!
2014-05-04, 03:23
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Luleå?! Känns mer som ett lag som andra tar spelare ifrån. Kan du nämna några namnkunniga spelare som Luleå plockat från andra elitserielag? Det kan inte jag men om jag som exempel säger Arlbrandt, Fälth, Hedman så ja då är ju Luleå ett lag som andra lag tar av när de tycka att spelarna mognat till sig tillräckligt.

Haha, den finalplatsen ni tog i fjol har verkligen stigit er åt huvudet men i verkligheten så imponerar ni då alls inte mer än HV71 när det komma till kvartsfinaler och sånt.

Tror det är stor risk för att ni åker nästa säsong!

Citat:
Växjö, Luleå och Skellefteå KAN ju konkurrera på ett annat sätt nu också

Sundh är ett bra exempel. Att man sedan inte alltid gör det eller har råd på samma sätt att slänga iväg pengar som HV gör är ju en annan sak.

Luleå lyckades ju till och med locka tillbaka Ledin när han satt på sitt 20-miljonerskontrakt hos HV
2014-05-04, 04:01
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Intressant. Lika väl som Gozzi tog oss upp så tog han ner oss också. Tyvärr.
Hur tog han ner er? Perra Johansson var väl inte den bästa värvningen, men när Eldebrink började tog AIK nästan ikapp vårt försprång inför slutspelet. Gozzi slutade väl sedan, eller byggde han laget för 13/14 också?

Gozzi låter rätt spännande tycker jag.

Edit: Nej, det gjorde han inte. Jag ser inte hur han tog ner er i Allsvenskan. Känns som bitterhet över att han inte vill tillbaka för att ta upp er igen.
Senast redigerad av Displaced 2014-05-04 kl. 04:05.
2014-05-04, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Luleå lyckades ju till och med locka tillbaka Ledin när han satt på sitt 20-miljonerskontrakt hos HV
Öhh, jag menade inte fördettingar som ingen annan vill ha.

Kom med riktiga exempel nu!
2014-05-04, 09:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Finns inga
2014-05-04, 10:22
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Hur tog han ner er? Perra Johansson var väl inte den bästa värvningen, men när Eldebrink började tog AIK nästan ikapp vårt försprång inför slutspelet. Gozzi slutade väl sedan, eller byggde han laget för 13/14 också?

Gozzi låter rätt spännande tycker jag.

Edit: Nej, det gjorde han inte. Jag ser inte hur han tog ner er i Allsvenskan. Känns som bitterhet över att han inte vill tillbaka för att ta upp er igen.

Ovanligt att du inte har någon som helst koll Ingen är bitter på gozzi pågrund av de han gjorde bra men förra årets trupp var till 90% satt i spelarbudget när Rudslätt tog över.

Han fick Melin att lämna, han skrev kontrakt med Perra + Lindgren. Han gav ut dyra och dåliga kontrakt till spelare som inte kan fylla dessa roller. Han körde ekonomin i botten precis när vi blivit av med skulder tack vare rosenköpet och videll. När han hade som mest pengar att spendera så spenderade han dem riktigt dåligt. Han insåg inte konceptet av rollspelare tillräckligt när han ville att alla backar skulle vara exakt samma spelartyp.

Jag vill INTE ha Gozzi tillbaka som sportchef. Han vägrade föra en databas över spelare utan var väldigt egocentriskt i sin roll som sportchef så när rudslätt tog över så var han tvungen att bygga upp allt på nytt istället för att ha någon "fakta" att läsa från.

Bara för att Gozzi gjort mycket gott för min förening så tänker jag inte blunda för misstagen han gjort som varit ganska stora för blundar man för misstagen så kommer vi bara upprepa dem igen.
2014-05-04, 10:59
Medlem
Angell klar för VIK. kontraktet är över 1+1 år och är en riktigt bra värvning. Spec om ryktet att Mitell ska lägga rören på hyllan och kliva upp som ass. till Hellas och Filander
2014-05-04, 11:47
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Han ska inte ha varit nöjd med resurserna inför det kommande året. Brynäs har ju också tappat en del spelare. Jag vet att Sundlöv bland annat ville behålla Granström.
2014-05-04, 12:20
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Topi Jaakola, Janne Niinimaa, Toni Koivisto, och Sundh är väl dom mest noterbara om jag inte glömmer någon. Man är med och konkurrerar om spelare som Pyörälä och Klasen.

Zaar och Everberg väljer Luleå framför andra elitserieklubbar.

Man kan med andra ord blanda sig i på ett annat sätt än tidigare. Man får ju fortfarande hålla i börsen mer än många konkurrenter, men det börjar ta sig. Sedan ska man ju så klart fortsätta värva från allsvenskan som man så framgångsrikt gjort dom senaste åren.

Ska väl också tilläggas att jag tror att dom flesta lag hade gärna haft en kille som Ledin i laget som han spelade denna säsong. 0,5 pinnar per match, +15, en god ambassadör för klubben och en kille man ogärna har i motståndarlaget. Kanske kan hoppas på något liknande från Granström
Senast redigerad av siryessir 2014-05-04 kl. 12:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in