2014-05-04, 08:18
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Ja men nu skiter jag i vad Ryssland har och inte har. Det är totalt jävla ointressant.

Jag är bara av åsikten att om de någonsin mer ger sig på de baltiska staterna så ska vi atombomba dom åt helvete. Jag ser gärna då att Sverige på något vis kan bidra till detta.

Och hur det än är och vad än Ryssland har så dör jag hellre som jag föddes nämligen fri och om du vill leva som ofri slav är det din sak.

Mörda en massa oskyldiga ryssar för att deras styrande då har gett sig på andra länder? Inte ens Sverige? Därför så ska vi ge oss in i det kaoset?
Då gör de alltså detsamma med oss fast ett antal gånger värre. Helt omöjligt alltså. Jag är glad att inte skogsröken styr vårt land.

Timosjenko ville också mörda ryssar med kärnvapen. Hon har dock den lilla svårigheten att de inte har några sådana.
Trevligt sällskap för skogsröken att hamna i.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Putin leker med elden här och jag är inte säker på om han har något end game ifall helvetet brakar loss. Våra vita kristna bröder ska inte behöva ställas mot varandra i ett krig. Ansvaret ligger helt på Putin när våra kristna bröder dör därnere.

Ansvaret ligger på Washington och deras lakejer i Bryssel, Soros m.fl. som har satt igång det här kaoset.

Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Ukraina har aldrig varit utan konstitution. Och det var inte Krim som anslöt sig till Ryssland. Ryssland hade landet fullt av Spetsnaz långt innan den fejkade omröstningen genomfördes. Den korrekta historiska beskrivningen av Krim händelsen är att Ryssland annekterade Krim med militär. Först därefter riggades en omröstning

En folkomröstning övervakad av internationella valobservatörer. Något som skulle behövas även i vårt land. Folkomröstningen gav resultatet att över 90 % av Krimborna ville lämna kaoset och den olagliga kuppregimen i Ukraina och ansluta sig till Ryssland. Hade inte Washington lagt sig i och börjat allt det här så skulle Krim ännu ha varit en del av Ukraina.
Senast redigerad av ganglere2 2014-05-04 kl. 08:26.
2014-05-04, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Mörda en massa oskyldiga ryssar för att deras styrande då har gett sig på andra länder? Inte ens Sverige? Därför så ska vi ge oss in i det kaoset?
Då gör de alltså detsamma med oss fast ett antal gånger värre. Helt omöjligt alltså. Jag är glad att inte skogsröken styr vårt land.
Det är liksom konsekvensen av att ge sig på andra stater och där ska inte Ryssland ha något frikort.

Nåja, det där i Ukraina bryr jag mig inte om tycker det handlar om ryskt område. Det jag skrev var om de ger sig på Baltikum så borde de få betala ett mycket högt pris. Det baltiska staterna har ju trots allt om man tittar i historieboken existerat förr till skillnad mot Ukraina.

Att du sedan är en sådan rysslandsvän att du gråter över vad jag skriver innebär ju egentligen bara att det står landsförrädare skrivet i din panna.
2014-05-04, 09:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det är liksom konsekvensen av att ge sig på andra stater och där ska inte Ryssland ha något frikort.

Nåja, det där i Ukraina bryr jag mig inte om tycker det handlar om ryskt område. Det jag skrev var om de ger sig på Baltikum så borde de få betala ett mycket högt pris. Det baltiska staterna har ju trots allt om man tittar i historieboken existerat förr till skillnad mot Ukraina.

Att du sedan är en sådan rysslandsvän att du gråter över vad jag skriver innebär ju egentligen bara att det står landsförrädare skrivet i din panna.
Ukraina har varit ett eget land och ingått i andra konstellationer än det ryska riket de med.
2014-05-04, 09:29
Bannlyst
Citat:
Putin leker med elden här och jag är inte säker på om han har något end game ifall helvetet brakar loss. Våra vita kristna bröder ska inte behöva ställas mot varandra i ett krig. Ansvaret ligger helt på Putin när våra kristna bröder dör därnere.

Primära målet bör vara kampen mot NWO även om man tvingas döda vita.
2014-05-04, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Kan du förklara vad en legoknekt tillför i att lösa problemen i Ukraina?

Dom kan göra professionellt det som andra inte vågar/kan. Att kriga mot arme är ingen lätt uppgift.
2014-05-04, 09:57
Medlem
Ganglere 2, gå hem och studera och läs på för du har missuppfattat det mesta.
2014-05-04, 10:20
Medlem
humanlifes avatar
Ännu en gång har västmakterna lyckats skapa kaos i ett land genom att sponsra våldsamma högerkrafter och även en statskupp. Att detta kommer att sluta med ett krig mot Ryssland är givet, det kunde många av oss förutsäga direkt efter statskuppen.

Och som vanligt när krigshetsarna är igång, så haglar beskyllningarna mot "fienden", vi matas dagligen med propagandafloskler om Putin och Ryssland, medan USA och EU-ledarna håller sig nu i bakgrunden för att inbilla oss att de inte är involverade. Somliga köper alla dessa lögner med hull och hår. Det är förskräckligt. Det är en förödmjukelse mot mänskligheten att krigshetsarna får folk på sin sida.

"Kreml: Ingen kontroll

Ryssland har förlorat sitt inflytande över "självförsvarsgrupperna" i sydöstra Ukraina, säger president Putins talesman Dmitrij Peskov.

Han sade vidare att tusentals i sydöstra Ukraina vänt sig till Moskva med begäran om hjälp, skriver Interfax.

Enligt Peskov vet Ryssland ännu inte hur man ska agera i den uppkomna situationen med den ukrainska offensiven och det växande antalet dödsoffer. Kreml beklagar att väst givit sitt "godkännande" till den ukrainska militäroffensiven, enligt Reuters."

http://www.svt.se/nyheter/varlden/offensiven-i-ukraina-tar-ny-fart

Principerna om folkrätt och demokrati har ännu en gång kränkts av högerkrafter med hjälp av Väst. Det är våra förtroendevalda som gör detta och våra skattepengar som används mot folket i Ukraina, som bara kräver en folkomröstning.
Varför kan de inte få sin folkomröstning?
Är kuppregeringen rädd för att folk skall rösta "fel" likamed mot en anslutning till EU?
Senast redigerad av humanlife 2014-05-04 kl. 10:22.
2014-05-04, 10:36
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ansvaret ligger på Washington och deras lakejer i Bryssel, Soros m.fl. som har satt igång det här kaoset.
Hur tänkte du nu?
1. Putin har olagligt annekterat Krim. En handling som inget land stödjer förutom Syrien och Venezuela. Till och med galna regimer som vanligtvis brukar stödja Putin, dvs Lukachenko i Vitryssland och Kim-jung-Un i Nordkorea fördömer Putins agerande i Ukraina.

Gör om, gör rätt.

Putin bär ensam ansvaret när våra vita kristna bröder dör i konflikten.
2014-05-04, 10:36
Medlem
Klara sig Ukraina helskinnad igenom detta så är landet väl värt att hjälpa, om inte annat för att det visade på Ryssland aggressiva beteende och på hur Ryssland ser på sina grannländer. Ryssland har blivit påtagen med en politik som fördes för åratal sedan och som vi i väst lämnat för en mer fredlig samvaro länder emellan. Facit blir nog att väst och Nato kommer att rusta upp, och så har vi en ny kapprustning igen. Så Ukraina kanske öppnade våra ögon för vad Putin är för en människa. Det skall belönas anser jag. För Ukraina är ju inte fascistiskt, det är en etikett ryssen använder bara. Ryssen har aldrig förstått det här med demokrati tyvärr. Fascister och nationalister kan bara växa sig stora och under lång tid i länder som Ryssland, inte i stabila demokratier med återkommande val.
2014-05-04, 10:47
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ännu en gång har västmakterna lyckats skapa kaos i ett land genom att sponsra våldsamma högerkrafter och även en statskupp. Att detta kommer att sluta med ett krig mot Ryssland är givet, det kunde många av oss förutsäga direkt efter statskuppen.

Och som vanligt när krigshetsarna är igång, så haglar beskyllningarna mot "fienden", vi matas dagligen med propagandafloskler om Putin och Ryssland, medan USA och EU-ledarna håller sig nu i bakgrunden för att inbilla oss att de inte är involverade. Somliga köper alla dessa lögner med hull och hår. Det är förskräckligt. Det är en förödmjukelse mot mänskligheten att krigshetsarna får folk på sin sida.

"Kreml: Ingen kontroll

Ryssland har förlorat sitt inflytande över "självförsvarsgrupperna" i sydöstra Ukraina, säger president Putins talesman Dmitrij Peskov.

Han sade vidare att tusentals i sydöstra Ukraina vänt sig till Moskva med begäran om hjälp, skriver Interfax.

Enligt Peskov vet Ryssland ännu inte hur man ska agera i den uppkomna situationen med den ukrainska offensiven och det växande antalet dödsoffer. Kreml beklagar att väst givit sitt "godkännande" till den ukrainska militäroffensiven, enligt Reuters."

http://www.svt.se/nyheter/varlden/offensiven-i-ukraina-tar-ny-fart

Principerna om folkrätt och demokrati har ännu en gång kränkts av högerkrafter med hjälp av Väst. Det är våra förtroendevalda som gör detta och våra skattepengar som används mot folket i Ukraina, som bara kräver en folkomröstning.
Varför kan de inte få sin folkomröstning?
Är kuppregeringen rädd för att folk skall rösta "fel" likamed mot en anslutning till EU?

Ja, jag tror att kuppmakarna är rädda. Det är en sak att starkta "folkliga" protester mot en demokratiskt vald president med motiveringen "att han blivit diktator", och få med sig gammelmedia i väst på det, men om man arrangerar en folkomröstning med vettiga alternativ - d.v.s. inklusive självständighet /anslutning till Ryssland - och förlorar, så är det lite svårare att med trovärdighet mana fram "folkliga" demonstrationer mot detta?
2014-05-04, 10:52
Medlem
Copterss avatar
Ja vad ska man säga? Varför reagerade inte polisen?
http://www.bbc.com/news/world-europe-27274028
2014-05-04, 11:03
Medlem
Citat:
Hur tänkte du nu?
1. Putin har olagligt annekterat Krim. En handling som inget land stödjer förutom Syrien och Venezuela. Till och med galna regimer som vanligtvis brukar stödja Putin, dvs Lukachenko i Vitryssland och Kim-jung-Un i Nordkorea fördömer Putins agerande i Ukraina.

Gör om, gör rätt.

Putin bär ensam ansvaret när våra vita kristna bröder dör i konflikten.

Fakta fel av dig?

North Korea, Syria, Cuba Back Russia's Crimea Incursion at UN
"The "no" votes came from Russia, the former Soviet states of Armenia and Belarus, as well as North Korea, Zimbabwe, Sudan, Syria, Venezuela, Nicaragua and Bolivia."
http://www.nbcnews.com/storyline/ukraine-crisis/north-korea-syria-cuba-back-russias-crimea-incursion-un-n65881

Eller som Blomberg News rubricerade omröstning i FN:s nationalförsamling om "Crimean referendum as “having no validity"”.

Crimea Resolution Backed by U.S. Barely Gets UN Majority
http://www.bloomberg.com/news/2014-03-27/crimea-resolution-backed-by-west-barely-gets-un-majority.html

”Är glaset halvt tomt eller är det halvt fullt?”
Senast redigerad av fuckuto 2014-05-04 kl. 11:22. Anledning: tecken, ändrat fakta, mer fakta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in