Exakt.
Jag är nationalist men jag sympatiserar definitivt inte med kuppmakarna som har tagit makten i Kiev.
Även om Sverige skulle skaffa sig kärnvapen så har Ryssland oerhört mycket mer. Därmed så kan vi inte hota dem med dessa. Det vore löjligt att ens försöka. Då har jag inte ens gått in på luftvärnssystem och annat. Att ha en kärnladdning är en sak. Man ska kunna leverera den också. Ända fram till målet. Folk tycks tro att kärnvapen, det är så enkelt, med dem kan man spränga bort hela länder, vem som helst kan skjuta dem från en sida av jorden till den andra m.m. Otroligt.
För övrigt så har jag hellre ryssarna till vänner än opålitliga balter.
Ja men nu skiter jag i vad Ryssland har och inte har. Det är totalt jävla ointressant.
Jag är bara av åsikten att om de någonsin mer ger sig på de baltiska staterna så ska vi atombomba dom åt helvete. Jag ser gärna då att Sverige på något vis kan bidra till detta.
Och hur det än är och vad än Ryssland har så dör jag hellre som jag föddes nämligen fri och om du vill leva som ofri slav är det din sak.
Proletären är vida känd inom kultur- och politik-kretsar som en tidning som håller en viss klass. Men för dig spelar det ingen roll ifall du kan eller inte kan motbevisa något som sägs i tidning. För dig handlar det om att skjuta budbäraren.
Det som dock kommer ur liberala uttalat liberala tidning så som Expressen och Dagens Nyheter det ska sväljas utan att ifrågasättas.
Nånstans blir det hela så löjligt så att det inte ens är värt att argumentera på klassiskt vis. När många skribenter i den här tråden upprepar sina mantran likt flashbackmedlemmen Död o Återfödd tappar man stinget att slå hål på argumenten, för likt sorkar poppar ni upp lite här och var med nya lögner och vriden fakta...
Man skall samtidigt inse i ett större scenario att västmedia och många pro-väst skribenter i den här tråden å andra sidan heller inte alltid bryr sig den exakta sanningen eller är källkritiska för den delen, men "vi" spelar i en helt annan division när det kommer till att sprida desinformation och osanningar.
I slutändan får man se till facts on the ground. Hur trovärdiga är egentligen Ryssland?
148 i pressfrihetsrankning bland alla världens länder. Plats nummer 117 kniper man på demokratiindexet bland alla stater. Plats 139 när det gäller ekonomisk frihet. "Not Free" på Freedom House beskrivning gällande länder och deras politiska frihet.
Man bör vara skeptisk mot vad EU, NATO, USA och Ukraina säger. Men det finns ingen anledning att tro på något av vad Ryssland och deras statskontrollerade media säger.
Inte sagt att Ryssland och deras statskontrollerade media alltid ljuger, men praxis bör vara att det som Putin och Co. säger ej är sant förrän motsatsen är bevisad.
Visserligen är inte Proletären kontrollerad från Kreml, men de plockar till sig information från dess mediekanaler rätt så, "icke-källkritiskt".
Jag har under de senaste veckorna tagit lite kontakter med folk i Ukraina. Alltså i de östra delarna. Och deras svar stämmer med min uppfattning om egentligen alla pågående konflikter i världen.
Vanligt folk i östra Ukraina är helt enkelt djävligt rädda. Och ledsna. Många tycker att det var en kupp i Kiev. Men det är inte det som är deras problem, för Kiev är långt bort. Deras problem är istället alla djävlar som springer runt, slåss och ockuperar byggnader.
Kievs spjutspets, två helikoptrar nedgjorda...det är en stor förlust det i dagens militära tänk här i väst där vi i de senaste två decennierna har hänget oss till att kötta köpta motparter och rena imbeciller på tribal nivå.
Nu står konflikten här ibland oss ...givetvis så står ukrainas militär splittad men varken köpt eller imbecill och då kostar det att stiga på, alla vill till himmelen men ingen vill ju dö som Timbuktu sjunger, vi ska se här nu hur många trogna som Kiev har att ställa upp med, håller tron in i döden?
tror på en nedtrappning i en par månader men sen dras fokus återigen tillbaka till Syrien som till slut leder till en väldig upptrappning..Just nu står Ryssland å balanserar på en maktfaktor som världens fiende till västVärlden..Ingen land på detta klot skulle någonsin våga kröka ett finger på det stora landet i öst..pga av att dom skulle kunna utplåna hela europa + Usa å alla dess allierade med ett fingertryck..läste någonstans att Sverige hade 200 dedikerade atomsmällar att vänta i händelse av en sista vedergällning..Tror det blir Usa som drar det minsta strået och gör bort sig totalt å kommer att bli ihågkommen i historien som det land som startade den ultimata utplåning av människor som bara dom söder om ekvatorn kan dra nytta över då alla norr om ekvatorn är död..å detta över ett ett skitland som Syrien..skål!
Dom gör motstånd mot NWO och visar förakt mot junta. Mer än så kan man inte begära som nationalist.
Putin leker med elden här och jag är inte säker på om han har något end game ifall helvetet brakar loss. Våra vita kristna bröder ska inte behöva ställas mot varandra i ett krig. Ansvaret ligger helt på Putin när våra kristna bröder dör därnere.
..... Därmed var Ukraina plötsligt utan konstitution, vilket i sin tur gjorde det möjligt för Krim att ansluta sig till Ryssland.
Ukraina har aldrig varit utan konstitution. Och det var inte Krim som anslöt sig till Ryssland. Ryssland hade landet fullt av Spetsnaz långt innan den fejkade omröstningen genomfördes. Den korrekta historiska beskrivningen av Krim händelsen är att Ryssland annekterade Krim med militär. Först därefter riggades en omröstning
.... Ingen har frågat mig eller andra EU-medborgare om vi vill ha ännu ett fattigt land att försörja.
Det handlar inte om ännu ett fattigt land att försörja. Om vi inom EU skulle genomföra en folkomröstning om vi skall mota den ryska björnen i Ukraina eller vänta tills Polen, Lettland, Litauen och Estland brinner så lär vi ett svar som en Putinkramare som dig inte gillar
Just nu är det självklart att ta fajten med Putin så tidigt som möjligt. Det här är en fajt som Putin valt tid och plats för (vems soldater finns på marken just nu = Putin). Alla övriga i EU kan antingen vänta eller ta tag i problemet som det är och ser ut. EUs bästa försvar är att se till att huvudparten av människorna i Ukraina som VILL bryta sig ur Putins grepp får möjlighet att göra så. Tyvärr har Putin desinformerat de rysktalande som bor i östra Ukraina. Därmed kan du inte ena landet längre utan en delning måste till på ett eller annat sätt.
Eftersom den folkvalde presidenten Viktor Yanukovych hade ett bra förhållande till Ryssland och Putin, fanns alltid en risk att han skulle trilskas. Det visade sig också att de erbjudanden han fick från EU inte var speciellt lukrativa. Ryssland bjöd över helt enkelt.
Vad tror du folket som befann sig på majdan säger om Viktor Yanukovych och hans vänskaps korruption med Putin?
sv.wikipedia.org/wiki/Euromajdan
I Kiev har demonstrationerna pågått så gott som dagligen sedan starten den 21 november. Demonstrationerna var som störst på söndagarna och nådde sitt största omfång den 1 och 8 december då 400 000–800 000 demonstranter samlades.
sv.wikipedia.org/wiki/Euromajdan
I Kiev har demonstrationerna pågått så gott som dagligen sedan starten den 21 november. Demonstrationerna var som störst på söndagarna och nådde sitt största omfång den 1 och 8 december då 400 000–800 000 demonstranter samlades.
I en demokrati är det inte "gatans parlament" som bestämmer styrelsen av landet. Utan det görs i allmänna och fria val .
400 000–800 000 bestämde alltså. De övriga cirka 36 000 000 (36 miljoner) röstberättigade i Ukraina var alltså uteslutna från det hela. Det kan man kalla ”EU-demokrati", eller?
Senast redigerad av fuckuto 2014-05-04 kl. 07:26.
Anledning: tecken