Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-03, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Dessutom är ju inte "akademiker" alltid de mest klarsynta och intelligenta heller.

Förhoppningsvis drar SvP till sig rätt sorts akademiker i framtiden.
Nej, det finns ju inget egenvärde i att vara "högutbildad" i sig. Många rena idioter har ju läst sanslösa mängder poäng på universiteten. Det intressanta är ju vad man läser och hur bra man klarar studierna och vad man tar med sig därifrån. Universiteten och högskolorna kryllar som sagt av medelmåttor och folk som också är betydligt dummare än så.
Citera
2014-05-03, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Som jag skrev så var det ingenting han egentligen tyckte, utan han försökte hitta på bra ursäkter till att inte dyka upp.

Han borde ha varit ärlig, och bara skrivit att han verkligen inte hade lust, inte orkade eller liknande (det var uppenbarligen inte arbete/studier som upptog hans tid, eftersom han hade tid att sitta och skriva här under demonstrationens gång).
Ja... Man kan naturligtvis komma med kritik. Till och med rabiat, tendentiös och osaklig aggressiv kritik ibland möjligtvis, det här är ju trots allt Flashback. Men det blir lite löjligt när man helt uppenbart ljuger och påstår sådant som så enkelt kan motbevisas. Det finns liksom inget värde i det.
Citera
2014-05-03, 17:17
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Förhoppningsvis drar SvP till sig rätt sorts akademiker i framtiden.

SvP borde mer aktivt uppmana folk att:

Låta bli att tatuera sig i ansiktet, huvudet och på händerna.

Inte komma till demos i 90-tals skinnbolle-utstyrsel.
Citera
2014-05-03, 17:27
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
SvP borde mer aktivt uppmana folk att:

Låta bli att tatuera sig i ansiktet, huvudet och på händerna.

Inte komma till demos i 90-tals skinnbolle-utstyrsel.
Partiet uppmanar medlemmar att klä sig anständigt och se anständiga ut. Vi ska se trevliga, hederliga och propra ut. Magnus Söderman tog i något Radio Framåt-avsnitt upp, att det finns en hel del medlemmar som har varit med länge och tatuerade sig när "man skulle det" som nationalist [jag minns ej exakt hur han uttryckte sig], men att de nu har sadlat om till politiska aktivister, och att det kanske ser lite konstigt ut ... men man kan ju inte börja utesluta folk med tatueringar, bara för att det inte ser propert ut. Många tatuerade medlemmar är väldigt vettiga, modiga, trogna, lojala och genuina nationalister.

Jag är dock ganska säker på att de som "klädde sig som skinheads" inte var SvP-medlemmar utan helt enkelt bara folk som sympatiserar med Partiet. Jag tyckte mig skåda några Right Wing Resistance-snubbar också, men jag är inte säker.
Citera
2014-05-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Vi ska se trevliga, hederliga och propra ut. Magnus Söderman tog i något Radio Framåt-avsnitt upp, att det finns en hel del medlemmar som har varit med länge och tatuerade sig när "man skulle det" som nationalist [jag minns ej exakt hur han uttryckte sig], men att de nu har sadlat om till politiska aktivister, och att det kanske ser lite konstigt ut ... men man kan ju inte börja utesluta folk med tatueringar, bara för att det inte ser propert ut.

Handlar väll inte om att utesluta någon. Tatueringar som så är inget problem så länge de inte sitter på jävligt olämpliga ställen som typ ansiktet. Har man tatueringar i synnerhet i ansiktet så borde man ta sig en funderare om det inte vore lämpligt att försöka ta bort dem.
Citera
2014-05-03, 17:38
Medlem
QMs avatar
Framförallt vill jag veta vad som gör att vi inte ökar i deltagarantal med tanke på att medlemsantalet ökat. Är det risken att hamna på bild, faran att bli skadad eller liknande som gör att folk inte vågar? Det partiet bör upplysa om är att risken för att bli skadad faktiskt är väldigt liten. Risken att någon kommer få reda på att man deltagit i tåget är minimal även om man hamnar på bild.

Sen undrar jag om det inte går att placera personer som behöver försvaras mest(typ gamla osv) på speciella ställen i tåget? Jag tänker på damen som blev skadad och hur man kan minimera risken för det.

Vill förövrigt ge en eloge till alla sköldbärare som fick göra ett jävla jobb stundtals pga polisens passivitet.
Citera
2014-05-03, 17:44
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Att slänga omkring sig floskler och säga att man är bäst och ska göra allt bra kan alla göra. Det jag efterfrågar är konkreta belägg som påvisar att partiet har förutsättningar till att styra ett land.

Och de förutsättningar ser du hos SD menar du?

Citat:
Det var bannemig ingen högutbildad skara. En molekylärbiolog räknade jag dock. Dessutom verkar samtliga ha varit aktiva i nynazistiska organisationer. Ledaren inräknat. Jag ifrågasätter dessa herrars kompetens när det kommer till att styra ett land.

Jag märker att du inte har någon som helst aning om vilken gedigen utbildning det krävs för en sjökaptensexamen, men ingen fara, jag har överseende den här gången.
Ledningen är även aktiva i en hel del andra olika organisationer som tex forminnesfaddrar, missing people och många fler. Men vad skulle deras medlemskap i olika organisationer ha med kometensen att styra ett land menar du?

Citat:
En röst på detta parti är en bortkastad röst. SD belyser problemen kring invandringspolitiken på ett utmärkt sätt. Det som utmärker SD är att de inte agerar på främlingsfientliga grunder.

Så ni som vill rösta på detta gäng, tänk efter en extra gång. Era 1-2% skulle göra oändligt mycket mer nytta för SD och därmed för landet.

En röst på SvP är en fingervisning till SD om att de är på helt fel spår när de väljer att tumma på sin politik i olika frågor, till exempel att rösta för ett mottagande av flyktingar vilket de har gjort i flera kommuner. En röst på SvP är en pungspark på de andra etablerade partierna för deras svek mot det svenska folket. Så ni som vill rösta i valet, tänk efter en extra gång. Era 1-2% skulle göra ofantligt stor nytta för det svenska folkets framtid.
Citera
2014-05-03, 17:59
Medlem
rockingnrollings avatar
Varför har ingen FUP från misshandeln av de s k gästarbetarna av rf?
Citera
2014-05-03, 18:00
Medlem
Citat:
Det var bannemig ingen högutbildad skara. En molekylärbiolog räknade jag dock.
Hur ser det ut i riksdagspartierna? Ingen "högutbildad skara" där heller i genomsnitt. Lär komma fler akademiker om partiet får framgångar.
Citera
2014-05-03, 18:09
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockingnrolling
Varför har ingen FUP från misshandeln av de s k gästarbetarna av rf?
Varför tror du att ingen har det?

Vad har det med SvP att göra?
Citera
2014-05-03, 18:17
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Hur ser det ut i riksdagspartierna? Ingen "högutbildad skara" där heller i genomsnitt. Lär komma fler akademiker om partiet får framgångar.

Är det inte komiskt med alla som klankar på låg utbildningsnivå bland SvP kandidater i ett land där t.ex Justitieministern inte har någon akademisk examen och inget juridiskt kunnande heller och där näste Statsminister troligen är en viss svetsare?
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-05-03 kl. 18:18. Anledning: Ord
Citera
2014-05-03, 18:29
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Handlar väll inte om att utesluta någon. Tatueringar som så är inget problem så länge de inte sitter på jävligt olämpliga ställen som typ ansiktet. Har man tatueringar i synnerhet i ansiktet så borde man ta sig en funderare om det inte vore lämpligt att försöka ta bort dem.
Jag håller helt med, men tyvärr kommer det nog inte att ske i någon större utsträckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in