2014-05-03, 14:28
Medlem
Tjhooo!
Har för första gången satt in ett ssd själv i min nya laptop.
Men disk (C Har gått från 500 gb (på den gamla disken) till 101 gb med nya ssd:et.
Ska det vara så, att det blir mindre utrymme? Eller har jag gjort nåt skumt? =)

/Okunnig
Citera
2014-05-03, 14:30
Medlem
Du hade alltså en HDD på 500gb först, sen bytte du ut den mot en SSD som var på 100gb?
Då är det väl sjävklart att du inte har lika mycket utrymme :P
Citera
2014-05-03, 15:06
Medlem
Ace19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Du hade alltså en HDD på 500gb först, sen bytte du ut den mot en SSD som var på 100gb?
Då är det väl sjävklart att du inte har lika mycket utrymme :P

Håller med ovanstående talare.
Om du har köpt en 120 GB SSD och bytt ut den mot en 500 GB lär du landa på ca. 100GB med installerat OS.

Om det är första gången du testar på SSD är jag helt säker på att du kommer bli grymt nöjd!
Citera
2014-05-03, 15:25
Medlem
ganglere2s avatar
Det är nog helt riktigt gjort. 100 borde räcka för op och det nödvändigaste. Kör lagring på en yttre. T.ex. den på 500. SSD är suveränt iaf.
Citera
2014-05-03, 16:02
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det är nog helt riktigt gjort. 100 borde räcka för op och det nödvändigaste. Kör lagring på en yttre. T.ex. den på 500. SSD är suveränt iaf.
Om den inte är väldigt liten borde han väl snarare satsa på att slänga in en extra vanlig hårddisk? Dessutom så borde han slå på stort och satsa på 1 eller 2 TB oavsett om han/hon (jag gissar dock på att TS är en snubbe) väljer en intern eller extern extra hårddisk.
Citera
2014-05-03, 16:33
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Om den inte är väldigt liten borde han väl snarare satsa på att slänga in en extra vanlig hårddisk? Dessutom så borde han slå på stort och satsa på 1 eller 2 TB oavsett om han/hon (jag gissar dock på att TS är en snubbe) väljer en intern eller extern extra hårddisk.

Ja givetvis om den får plats. Tänkte att den inte gjorde det eftersom han tydligen hade plockat ut den gamla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in