2014-05-03, 15:48
Medlem
Hej hej

Har googlat en massa på Melanotan 2 (vilket man ju inte ska göra, googla alltså..) Är väldigt nyfiken på att pröva detta preparat då jag själv är väldigt ljus i hyn och fräknig. Har väldigt lätt för att bränna mig. Har ju förstått att detta är framtaget i Australien i ett försök att sänka antalet hudcanceroffer. Men man har ju även läst en del om biverkningar. Illamående verkar rätt vanligt tex. Någon som testat detta och har bra erfarenheter? Jag som har värsta kräkfobin är lite skraj för detta illamående.. Har hört att del tar sprutan i skinkan för att illamåendet minskar då - är det sant eller bara en myt? Missfärgningar i huden? Blå läppar? Annat? Eller kanske rentav bara bra erfarenheter - ännu bättre!!

Ni med erfarenhet - dela med er av era upplevelser med detta medel! Vore hemskt tacksamt
2014-05-03, 17:10
Medlem
TokyoBarns avatar
(FB) Den stora tråden om Melanotan (se första inlägget för hjälp med blandningen) <-- Står det mesta. mvh
2014-05-03, 18:44
Medlem
Tackar för tipset! Har varit inne där i rekat. Men många inlägg är ju flera år gamla, skulle gärna vilja ha lite uppdateringar/erfarenheter från folk som använder detta i dag Vad jag förstått så har detta preparat förändrats en del.

Kan tillägga att jag är superfärsk här på Flashback, blev medlem i förrgår. Är nog inte är helt insatt i hur denna sida funkar än, så jag är lite bekväm kanske.. Men jag jobbar på att lära mig hitta här
2014-05-03, 19:56
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camilla75
Tackar för tipset! Har varit inne där i rekat. Men många inlägg är ju flera år gamla, skulle gärna vilja ha lite uppdateringar/erfarenheter från folk som använder detta i dag Vad jag förstått så har detta preparat förändrats en del.

Kan tillägga att jag är superfärsk här på Flashback, blev medlem i förrgår. Är nog inte är helt insatt i hur denna sida funkar än, så jag är lite bekväm kanske.. Men jag jobbar på att lära mig hitta här
Navigera till slutet av tråden så hittar du färska inlägg.
2014-05-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camilla75
Hej hej

Har googlat en massa på Melanotan 2 (vilket man ju inte ska göra, googla alltså..) Är väldigt nyfiken på att pröva detta preparat då jag själv är väldigt ljus i hyn och fräknig. Har väldigt lätt för att bränna mig. Har ju förstått att detta är framtaget i Australien i ett försök att sänka antalet hudcanceroffer. Men man har ju även läst en del om biverkningar. Illamående verkar rätt vanligt tex. Någon som testat detta och har bra erfarenheter? Jag som har värsta kräkfobin är lite skraj för detta illamående.. Har hört att del tar sprutan i skinkan för att illamåendet minskar då - är det sant eller bara en myt? Missfärgningar i huden? Blå läppar? Annat? Eller kanske rentav bara bra erfarenheter - ännu bättre!!

Ni med erfarenhet - dela med er av era upplevelser med detta medel! Vore hemskt tacksamt

Det har fungerat väldigt bra för mig. Aldrig mått illa efter injekt, inte ens minsta lilla och då tar jag 0.3 mg varje gång. Tar alltid i magen. Aldrig heller varit med om missfärgningar i huden eller blåa läppar, det får du bara vid för höga doser. Finns verkligen HUR mycket som helst på nätet, googla
2014-07-18, 04:17
Medlem
[UOTE=Camilla75|48628977]Hej hej

Ni med erfarenhet - dela med er av era upplevelser med detta medel! Vore hemskt tacksamt [/quote]

Hej, jag har använt detta för första gången. Är supernöjd med resultatet! Illamåendet är inget problem om du tar sprutan precis innan du går och lägger dig. Är själv spruträdd men de känns inte mycket alls. Använder samma spruta högst 3ggr. Mwn då fyller jag upp den med 3 doser direkt så jag slipper onödigt slitage på nålen. Det tog ca 1-2 veckor för mig att se resultat. Vill inte se "för" brun ut så kör lite försiktigt. Upp till 10strecket på sprutan varje dag i 1-2 veckor sedan 5 2-3 gånger i veckan för att hålla färgen. Pojkvännen använder dock mer och är mycket brunare än mig men han har inte heller min bleka hy Blåa läppar har jag varken hört eller sätt skymten av. Tar sprutan i magen som rekommenderas. Hoppas detta hjälpte!
2014-07-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellubong
[UOTE=Camilla75|48628977]Hej hej

Hej, jag har använt detta för första gången. Är supernöjd med resultatet! Illamåendet är inget problem om du tar sprutan precis innan du går och lägger dig. Är själv spruträdd men de känns inte mycket alls. Använder samma spruta högst 3ggr. Mwn då fyller jag upp den med 3 doser direkt så jag slipper onödigt slitage på nålen. Det tog ca 1-2 veckor för mig att se resultat. Vill inte se "för" brun ut så kör lite försiktigt. Upp till 10strecket på sprutan varje dag i 1-2 veckor sedan 5 2-3 gånger i veckan för att hålla färgen. Pojkvännen använder dock mer och är mycket brunare än mig men han har inte heller min bleka hy Blåa läppar har jag varken hört eller sätt skymten av. Tar sprutan i magen som rekommenderas. Hoppas detta hjälpte![/quote]

Hej, jag har också använt det och märkte inte av nånting vad jag kunde märka! Så det är ingenting att oroa sig över! Sen rekommenderar jag att inte beställa från melanotan-sv.se dom har väldigt dålig service och senast jag beställde va för några veckor sedan och jag har fortfarande inte fått min beställning, och nu svarar dom inte på email så den sidan skulle jag inte rekommendera! Röda
2014-07-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovinge
Hej, jag har använt detta för första gången. Är supernöjd med resultatet! Illamåendet är inget problem om du tar sprutan precis innan du går och lägger dig. Är själv spruträdd men de känns inte mycket alls. Använder samma spruta högst 3ggr. Mwn då fyller jag upp den med 3 doser direkt så jag slipper onödigt slitage på nålen. Det tog ca 1-2 veckor för mig att se resultat. Vill inte se "för" brun ut så kör lite försiktigt. Upp till 10strecket på sprutan varje dag i 1-2 veckor sedan 5 2-3 gånger i veckan för att hålla färgen. Pojkvännen använder dock mer och är mycket brunare än mig men han har inte heller min bleka hy Blåa läppar har jag varken hört eller sätt skymten av. Tar sprutan i magen som rekommenderas. Hoppas detta hjälpte!

Hej, jag har också använt det och märkte inte av nånting vad jag kunde märka! Så det är ingenting att oroa sig över! Sen rekommenderar jag att inte beställa från melanotan-sv.se dom har väldigt dålig service och senast jag beställde va för några veckor sedan och jag har fortfarande inte fått min beställning, och nu svarar dom inte på email så den sidan skulle jag inte rekommendera! Röda[/quote]

Då du skriver email, menar du din email eller countermail? Läs på innan du gör ett köp så slipper du nojja över att du blir blåst. Inte handlat personligen därifrån, men dom är gröna har jag för mig.

/Mvh
2014-07-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avilation
Hej, jag har också använt det och märkte inte av nånting vad jag kunde märka! Så det är ingenting att oroa sig över! Sen rekommenderar jag att inte beställa från melanotan-sv.se dom har väldigt dålig service och senast jag beställde va för några veckor sedan och jag har fortfarande inte fått min beställning, och nu svarar dom inte på email så den sidan skulle jag inte rekommendera! Röda

De har haft semester en vecka, så det kan vara en orsak. Men jag ska inte gröna när jag inte vet någonting. De borde ha svarat på email nu tycker jag, eftersom de har öppnat upp för nya beställningar.

Testa att skicka ett nytt mail & återkom hur det går.
2014-07-24, 09:26
Medlem
Framtidsatlets avatar
Avråder starkt från detta preparat. Ni kommer ångra er så jävla hårt när ni får hudcancer i 35-årsåldern. Vill ni medicinera bort hungern finns centralstimulanter, kör på lågdos, och solen finns utomlands alternativt här hemma, om man bara solar aktivt.

Borde vara skottpengar på folk som säljer Melanotan.
2014-07-24, 11:15
Medlem
chrizybwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Avråder starkt från detta preparat. Ni kommer ångra er så jävla hårt när ni får hudcancer i 35-årsåldern. Vill ni medicinera bort hungern finns centralstimulanter, kör på lågdos, och solen finns utomlands alternativt här hemma, om man bara solar aktivt.

Varför avråder du ifrån melanotan?
2015-06-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet

Citat:
Ursprungligen postat av chrizybwoi
Varför avråder du ifrån melanotan?

Eftersom han inte vet ett skit. Det har genomförts kliniska tester med 10ggr högre dos än vad personer som använder det för att bli bruna använder.

Men sen så är inte cancer någonting som man kan säga är en bi-effekt, såvida det inte är en carcinogen vi talar om. Och det är det inte.

Men +1 poäng för att skrämma upp folk med din skit-post.

Det enda jag inte tycker om med melatonan är att det är en systemisk drog och inte lokal. När du solar så stimulerar du melanocyterna lokalt, alltså på de områden som har kontakt med solen. När du använder melanotan stimulerar du alla melanocyter i hela kroppen och alla andra celler som kan aktiveras av peptiden. Tex så har man melanocyter i ögonen, några som kan växa större och ge en problem med synen.
Senast redigerad av Macatho 2015-06-25 kl. 01:06.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in