Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
En alldeles lysande analys hörru du och jag kan inte vänta tills ni äntligen har makten och får omsätta era puckade vanföreställningar i praktiken. Kretino
Om du försöker få mitt inlägg antiinvandrings/SD-vänlig så har du nog hoppat i galen tunna. Jag är nog mer kommunist än nånting annat.
Men det hindrar ju inte att man måste försöka se sakligt på situationen. Det finns rötägg som misshandlar sina barn, i Sverige såväl som i Gaza. Det handlar mer om utsatta människor och social misär än nånting annat.
Men i grunden så är det så att systematisk misshandel omöjligen kan ha gått föräldrarna förbi. Framförallt inte när det har pågått under så långt tid, i flera år. Och i synnerhet inte när flickan har använts för kriminella ändamål, som att stjäla i affärer. Det är helt omöjligt att tro att föräldrarna inte har varit medvetna om detta. Och om dom har varit medvetna men inte gjort nåt åt det, så innebär det i praktiken att dom har understött fortsatt misshandel.
Jag kan inte tänka mig någon som hade en så utsatt position som just den flickan. Alla som skulle ha tagit hand om henne och uppfostrat henne och skulle ha sett till hennes välfärd har svikit sina jobb. Föräldrar, vårdnadshavare, skolan, grannar, polisen, dom sociala myndigheterna. Vi har skyddsnät i det här landet, såna här saker ska helt enkelt inte få hända utan att nån fångar upp det.