2014-05-03, 02:44
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Dina ord har absolut inga samband med verkligheten.

Känner mig rätt nöjd när en Putinkramare inte har några mera argument kvar. Det är Kalashnikoven som gäller då antar jag?

Det vi ser hända i Ukraina är miljoner med människor som inte håller med varken dig thorfromasgard eller Putin
2014-05-03, 02:44
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
När nu imperiebyggaren Vladimir Putin agerar i sann stalinistisk anda så kan det vara på sin plats att påminna om några incidenter som sverige utsattes för under kalla kriget.

Den 7 juli 1985 gjorde ett sovjetiskt stridsflygplan, Su 15 Flagon, ett skenanfall underifrån mot ett Viggenplan. Men Viggenföraren flög lågt, det sovjetiska planet slog i vattnet och Sovjet-piloten omkom.
Den svenska piloten undanmanövrerade dock genom att halvrolla ner mot vattnet. Detta är en typ av manöver som svenska piloter tränade mycket på och Viggen kunde med sina stora deltavingar göra mycket snäva halvrollar. När den sovjetiske piloten försökte att följa efter så träffade hans flygplan vattenytan och han omkom.

En liknande incident fem dagar senare födde spekulationer i Stockholm om en medveten sovjetisk upptrappning. Men FRA hade avlyssnat de sovjetiska piloternas samtal och vad som skedde i kommandokedjan och kom fram till att det hela hade rört sig om rena busflygningar.

Signalspaningsfartyget HMS Orion kollision 26 oktober 1985 med sovjetiskt minsvepare av Sonyaklass. Själva kollisionen är allmänt känd, dock inte vad som hände direkt efteråt. Orion var liksom spaningsflyget mycket närgången under sovjetiska övningar. Allt för att kunna registrera intressanta parametrar från radar och vapensystem. Under en övning så tröttnade ryssarna och försökte att tränga bort Orion från att komma för nära de intressanta objekten. Resultatet blev att Orion krockade med ett sovjetiskt fartyg. Läget blev mycket spänt och Orion drog sig därifrån under bevakning av en sovjetisk ubåt. Spaningsdivisionen på F17 fick order om att visa flagg och en SH37 skickades ut. Genom att göra ett antal upprepade lågsniffningar över ubåtstornet till stort jubel från Orions besättning så drog sig ubåten tillbaka.

Putin går tillväga efter en inarbetad strategi, snart kommer han att tända gnistor i västra Ukraina och sedan är det Transinstrien som står på tur.
I Estland gör Putin hantlangare Edgar Saavisar och hans Sentralparti sitt bästa för att skapa oro bland landet ryska minoritet. I samband med Vinter-OS i Sotji hördes Saavisar be en av Putins närmaste män, järnvägschefen , Yakunin, om pengar för årets valkampanjer,. Tre miljoner euro , varav en i Cash ville Edgar ha
Tack för den historiska tillbakablicken. Jag antar att du äntligen har runkat dig trött på detta och som en sista kick släpper det till andra militärrunkare.

Gnistorna som Putin skall tända i västra Ukraina är mer en framtidsutsikt. Berätta gärna hur de kommer att se ut så man kan skilja Putins gnistor från andra.
2014-05-03, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Det är knappast enkelt att ljuga så man tror sig själv. Du får det dock att bli en konst art. Vill du få guldstjärna?

Till er Putinkramare. Stämmer det här?

7 tecken på att Sovjet är på väg tillbaka
1) Ryssar kan hindras från att resa
2) Yttrandefriheten begränsas alltmer
3) Rädsla för utländska agenter
4) Rädsla för homosexualitet
5) Fantastiska valresultat
6) Diktatur vännerna: Nordkorea, Syrien, Sudan, Zimbabwe, Vitryssland, Kuba, Armenien, Venezuela, Bolivia och Nicaragua

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/7-tecken-pa-att-sovjet-ar-pa-vag-tillbaka_3501168.svd?sidan=1
Du måste lämna det gamla kalla kriget, det är en ny tid nu. Ryssland är idag illa precis som Kina och en massa länder i världen. Demokratin försvagas överallt om du inte märk det. Det kompenseras hittills av att många människor fått det bättre men hur länge håller det?

Dom där punkterna, visst du har rätt, ska jag svara med en lista fast från andra hållet? Du vet vad den kommer att innehålla eller hur?

Sovjet kan inte komma tillbaka hur mycket du än önskar. Däremot så kommer nog Ryssland, Kina och en massa andra länder i området att få ett tätare sammarbete både millitärt och ekonomiskt och det kan ju i sig bli ett stort hot i framtiden och det sticker jag inte under stolen med. Vi kommer att kunna bli förbannat fattiga i en sån värld.
2014-05-03, 02:46
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Tack för den historiska tillbakablicken. Jag antar att du äntligen har runkat dig trött på detta och som en sista kick släpper det till andra militärrunkare.

Gnistorna som Putin skall tända i västra Ukraina är mer en framtidsutsikt. Berätta gärna hur de kommer att se ut så man kan skilja Putins gnistor från andra.

Här har vi åtminstone en som säger som det är. Likt Nazi SS under Hitler som inte hymlade med sitt "lebensraum".

Hur mycket mer "lebensraum" tycker du ryssarna har rätt till?
2014-05-03, 02:48
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
att höra Putin eller Lavrov prata om humanitet, oroa sig för civilbefolkningen är som att höra Hitler eller Stalin göra detsamma, krokodiltårar...

Jag håller med, företrädare för en nation som hållit hundratals miljoner européer under stövelklacken i decennier och inte gjort ett skit för att på allvar bryta sig lös från sitt kommunistiska, totalitära system trots att man haft alla chanser att göra så. Patetiskt.
2014-05-03, 02:48
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du måste lämna det gamla kalla kriget, det är en ny tid nu. Ryssland är idag illa precis som Kina och en massa länder i världen. Demokratin försvagas överallt om du inte märk det.

Det är som alltid ett vägsjäl där man måste välja väg. Väljer du Putins väg eller Sveriges väg i framtiden? och varför gör du just det?
2014-05-03, 02:53
Medlem
thorfromasgards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du måste lämna det gamla kalla kriget, det är en ny tid nu. Ryssland är idag illa precis som Kina och en massa länder i världen. Demokratin försvagas överallt om du inte märk det. Det kompenseras hittills av att många människor fått det bättre men hur länge håller det?

Dom där punkterna, visst du har rätt, ska jag svara med en lista fast från andra hållet? Du vet vad den kommer att innehålla eller hur?

Sovjet kan inte komma tillbaka hur mycket du än önskar. Däremot så kommer nog Ryssland, Kina och en massa andra länder i området att få ett tätare sammarbete både millitärt och ekonomiskt och det kan ju i sig bli ett stort hot i framtiden och det sticker jag inte under stolen med. Vi kommer att kunna bli förbannat fattiga i en sån värld.

OT

Är det demokratiskt att kräva/tvinga demokrati i alla länder?

Demokrati är ingen mänsklig rättighet för övrigt. Personligen anser jag att demokrati är en av de bästa möjliga styrelseskick men inte det perfekta. Och speciellt inte den offensiva demokratin. Jag har redan sett hur den demokratiska världen har levererat sin demokrati till mindre demokratiska delar av världen.
2014-05-03, 02:55
Bannlyst
Det intressanta om några veckor kommer att vara reaktionerna i Kiev, med omnejd, när INTE USA, EU, CIA, Mossad, MI6, NATO, IMF, Academi, Greystone m fl kommer att rida in på den vita springaren och rädda situationen. Putin och generaler (glöm aldrig de ryska generalerna) har vetat sen dag ett att Ryssland kommer få ta hand om västvärldens äggröra. Titta och lär hur någon med ryggrad sköter situationen.

Vila i frid alla i "Ukraina" som fått sätta livet till för att bankstermaffian ska få fortsätta att vältra sig i sin egen skit. Det kommer en dag...
2014-05-03, 02:57
Medlem
jourDDptds avatar
För att lyckas söndra måste du ge privilegier till en viss folkgrupp. Detta har Putin gett alla rysktalande i Ukraina. Har man levt fattigt så känner man att det är rätt att ta för sig. Precis som tyska folket innan andra världskriget gör nu ryssarna med Ukraina när de sätter sig över all form av Ukrainsk suveränitet. Ni kommer att få vänta länge tills ni ser ryssar klaga på Putin. Så länge deras lag vinner skiter de i vem som förlorar. Ryssar ser sin chans att bli herrefolket och de tänker inte tappa bort den. Ukrainare däremot lär stå emot och vi kommer att få se ett mycket blodigt krig ända tills Putin säger stopp nu räcker det (likt en kejsare på Colosseum i Rom). Det är för detta han har samlat sin armé strax utanför. Först skall det bara dödas lite här och var. Sedan kommer stövelklackarna och återställer "lugnet".
2014-05-03, 02:58
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kmicic
Det intressanta om några veckor kommer att vara reaktionerna i Kiev, med omnejd, när INTE USA, EU, CIA, Mossad, MI6, NATO, IMF, Academi, Greystone m fl kommer att rida in på den vita springaren och rädda situationen. Putin och generaler (glöm aldrig de ryska generalerna) har vetat sen dag ett att Ryssland kommer få ta hand om västvärldens äggröra. Titta och lär hur någon med ryggrad sköter situationen.

Vila i frid alla i "Ukraina" som fått sätta livet till för att bankstermaffian ska få fortsätta att vältra sig i sin egen skit. Det kommer en dag...

haha ... det är Putins äggröra och han har lagt upp det här för han vill själv bli hjälten när han städar upp.

Lögner är fortfarande lögner hur bra de än fungerar
2014-05-03, 03:02
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag håller med, företrädare för en nation som hållit hundratals miljoner européer under stövelklacken i decennier och inte gjort ett skit för att på allvar bryta sig lös från sitt kommunistiska, totalitära system trots att man haft alla chanser att göra så. Patetiskt.

Mitt främsta hopp för den ryska civilisationen, ryska folket och freden i världen, är Majdan i Moskva.

Tror jag på det? Nej.
Det ryska folket är inte tillräckligt fritt. Ukraina utsattes för försök till avdemokratisering, men det tolererade de inte. Ukrainarna har en smärtgräns. De är tillräckligt fria för att känna var denna smärtgräns går och göra motstånd. Ukrainarna har bevisat att de är sanna européer.

Demokrativänner i Ryssland ses däremot som femtekolonnare. Det är inte heller någon tillfällighet att kända ryska personligheter som uttryckt avsky för den ryska invasionen har utmålats som "förrädare" i Ryssland. Jag tror dessvärre att propagandan sitter för djupt för att Majdan ska kunna inträffa i Ryssland. Det säkra, det stabila, det trygga är det bästa. Att det innebär total underkastelse, träldom och förslavning, det spelar ingen roll. Hellre det än moralisk dekadens och homosexuellt förfall som i Europa? Dessvärre är detta opinionen i Ryssland... Jag lider med det ryska folket.
2014-05-03, 03:04
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kmicic
Det intressanta om några veckor kommer att vara reaktionerna i Kiev, med omnejd, när INTE USA, EU, CIA, Mossad, MI6, NATO, IMF, Academi, Greystone m fl kommer att rida in på den vita springaren och rädda situationen.

Just nu verkar det snarare vara så att de Rysslandsunderstödda grupperingarna verkar börja inse att de är rätt så ensamma.

Och när ukrainarna väl en gång rensat ut infiltratörerna och förrädarna i de militära/polisiära befälsleden så är det inte lika roligt längre att vara självutnämnd borgmästare, förskansad med en handfull medlöpare i ett hus i en stad där ingen längre vill ha dig kvar. Och ingen hjälp från Putin vid horisonten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in