2014-05-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
"Familjen talade regelbundet med flickan på Skype. Flera gånger tyckte både mamman och pappan att det såg ut som att hon hade fått slag i ansiktet.
- Tre, fyra gånger såg vi blåmärken i ansiktet. Senast förra fredagen såg vi ett märke som av ett slag över örat. Men hon sa varje gång att hon hade slagit sig när hon lekt i skolan. Hon sa att hon inte ville tillbaka till Gaza. Hon var så lycklig i Sverige. Jag ska stämma svenska staten för det här. Jag ska inte ge upp om jag så ska gå ända upp till kungen.".

Stinker surfitta om den där farsan!

Ogillar att han ljuger. Det står t.om på Fejjan att hon längtar hem till Gaza, alla kan se det med hjälp av google translate.
Citera
2014-05-03, 00:40
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Mamma och pappa pratar alltså med dottern på Skype och ser att hon har är skadad, har blåmärken etc. Dottern skriver på Facebook att hon bland mycket annat att hon inte vill vara kvar i Sverige, utan ”önskar åka tillbaka till Gaza”. Men återigen verkar inte telefonerna från Gaza till Sverige fungera – eftersom föräldrarna inte kan nå sin dotter eller sina sado-släktingar, soc eller polisen i Sverige och slå larm. Så istället för att agera så gör mamma och pappa – just ingenting… Förutom att chatta, lira fb-spel, uppdatera sin status och sina album, alltså…

Det här är ett sånt galet typexempel på när ankarbarn helt hjärtlöst skickas över halva jorden för att agera slavar och boxbollar hos missanpassade släktingar/bekanta. Och nu ska dessutom föräldrarna stämma den svenska staten – inte släktingarna som tog livet av den stackars flickan.
Man vet ju fan inte om man ska skratta eller gråta?

Samtidigt sitter det troll på den här sidan i kväll och jiddrar om att Gaza är så hemskt att alla vill fly därifrån (tydligen inte dottern, som hellre vill resa ”hem” igen) och att familjen i fråga kanske har det så dåligt ställt. God dag yxskaft! Läs tråden, kolla bilder – nån gång kanske även ni tar till er det vidriga som spelas upp?

Exakt, och hur många fler barn befinner sig i samma utsatta situation i just detta nu och lider alla helvetes kval medans regeringen sitter med armarna i kors? 10, 50, 100, 1000. 10 000
Faan man borde anmäla Reinfeldt för barnmisshandel och medhjälp till mord.
Citera
2014-05-03, 00:40
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
"Familjen talade regelbundet med flickan på Skype. Flera gånger tyckte både mamman och pappan att det såg ut som att hon hade fått slag i ansiktet.
- Tre, fyra gånger såg vi blåmärken i ansiktet. Senast förra fredagen såg vi ett märke som av ett slag över örat. Men hon sa varje gång att hon hade slagit sig när hon lekt i skolan. Hon sa att hon inte ville tillbaka till Gaza. Hon var så lycklig i Sverige. Jag ska stämma svenska staten för det här. Jag ska inte ge upp om jag så ska gå ända upp till kungen.".

mm, varför ska männen "tvinga" fram pussar av småtöser?
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1904039_229244960592496_2091500276_n.jpg
Citera
2014-05-03, 00:41
Medlem
FramAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ogillar att han ljuger. Det står t.om på Fejjan att hon längtar hem till Gaza, alla kan se det med hjälp av google translate.

Exakt. Hon skriver själv att hon "önskar åka hem till Gaza".
Citera
2014-05-03, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Det är ganska långt hela konversationen men kan lägga in lite här...

would you tell me what happened there?

i dont know what i should say... i think its better for you to speak with the police. they have been looking for you. i am VERY sorry about this

am in onther countery

i know, that is why the police couldnt find you. i live in stockholm in sweden. can you call the police or i should give them your number

why you think i should call the police

because the police need to tell you what happen to your daughter

no one calls yet did they say they will call me soon

i hope they will contact you soon but i am so sorry i cannot tell you it is better for you if the police will take care of it

Sen pratade vi lite om någon plats polisen kunde möta upp dem på, var de bor mer exakt osv. Jag sa aldrig att flickan var död.

Edit, jag vet att ingen annan kontaktat dem för att de har inte varit aktiva på facebook sedan de skrev till mig.

Det är nog dig som det skrivs om i tidningarna. Han kan ju ha uppfattat er konversation som ett dödsbesked eller så har journalisterna tolkat det så.
Citera
2014-05-03, 00:43
Medlem
Citat:

"Hon var så lycklig i Sverige" Här har vi en pappa som inte har någon som helst empati, tänker bara på hur han ska säga rätt saker, eller vad han tror är rätt saker för att få komma hit. Stackars barn, han ville inte se att hon blev misshandlad. Eller kanske tyckte att det var rätt.
Citera
2014-05-03, 00:44
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det är nog dig som det skrivs om i tidningarna. Han kan ju ha uppfattat er konversation som ett dödsbesked eller så har journalisterna tolkat det så.
Efter vår sista kontakt visste de fortfarande inte vad som hänt så antagligen har det blivit ett missförstånd i media. Har mailat Aftonbladet för att rätta till men de har inte svarat
Citera
2014-05-03, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Visst blir man förbannad på sånt... Inte den minsta känsla för sin egen unge...
Citera
2014-05-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Jag vet inte hur det fungerar..

Men om det kommer ett ensamkommande barn som faktiskt har släkt som hon kan bo hos och bli omhändertagen av ("omhändertagen" i detta fallet, suck) - har då resterande del av familjen, dvs ma+pa+syskon rätten att få put?

Det bedöms väl från fall till fall. Men generellt så är det ju mer ömmande och lättare att få om ett barn befinner sig landet pg av deras låga ålder och deras naturliga behov av föräldrarna.

Här är lite allmän info från Mverket

http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/anhoriginvandring/
Citera
2014-05-03, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Säker kan man inte vara men eftersom mannen hade ett record av våldsamhet lutar det åt honom. Dock lär ingen av dem vara oskyldig - den andra kan inte ha missat misshandeln och båda ansvarar för barnens misär. Båda kan också ha varit delaktiga i misshandeln.

EDIT: angående anmälan så verkar en ganska stor skugga falla på polisen om det stämmer att de bara skickade fax utan att ringa och kolla att någon tar emot den. Särskilt i samband med storhelg.
Jag har en obehaglig känsla av att frun i huset kan ha varit drivande.
Det var hon som var hemmafru och som inte kunde se den lilla som annat än en belastning.
Alltså måste flickan göra rätt för sig och ställa upp på både det ena och det andra och när det inte var till belåtenhet blev det smörj!
Det stör mig att fru MGM snattade smycken och bjäfs (mha flickan och barnvagnen). Hon ville uppenbarligen ha mer än hon kunde få. Tillvaron här blev nog oväntat kärv för henne.
Hade hon alls några väninnor här?
Visst har mannen uppenbarligen hett humör och vem som helst av dem kan ha slagit en gång för mycket.
Men en missnöjd hemmamamma som går lös på ett extrabarn och dessutom kanske hetsar sin man till tuffare bestraffning?
Hon anmälde maken för misshandel; om hon verkligen hade velat sätta åt honom så borde hon ha anmält honom för misshandel av barnet också... väl?

(Spekulationer, bara spekulationer)
Citera
2014-05-03, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Efter vår sista kontakt visste de fortfarande inte vad som hänt så antagligen har det blivit ett missförstånd i media. Har mailat Aftonbladet för att rätta till men de har inte svarat
Han kan mycket väl medvetet påstå det, för att ytterligare kunna klaga på formella fel i hanteringen av alltihop.
Citera
2014-05-03, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Det bedöms väl från fall till fall. Men generellt så är det ju mer ömmande och lättare att få om ett barn befinner sig landet pg av deras låga ålder och deras naturliga behov av föräldrarna.

Här är lite allmän info från Mverket

http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/anhoriginvandring/

Tack.
Hade väl kunnat leta reda på det själv men har vant mig vid att informationen man får är invecklad och allt utom klarspråk. Då frågar jag hellre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in