2014-05-03, 00:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Ska dom skicka en ny unge till Sverige nu?
Näe nu har de ju behov av att komma hit för o närvara i utredningen av dödsmisshandeln o rättegången och begravning av barnet osv så de hittar nog miljoner anledningar att ha starka skäl att få asyl o få komma hit med resterande ungar
Citera
2014-05-03, 00:24
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, men det är helt klart enklare för läkarutbildade, tandläkare, ingenjörer, matematiker mm. Deras kunskap vilar på en teoretisk grund som är universell.

Absolut. Jag trodde vi pratade inom humaniora eftersom MGM är "Advocate"
Citera
2014-05-03, 00:25
Medlem
Jag vet inte hur det fungerar..

Men om det kommer ett ensamkommande barn som faktiskt har släkt som hon kan bo hos och bli omhändertagen av ("omhändertagen" i detta fallet, suck) - har då resterande del av familjen, dvs ma+pa+syskon rätten att få put?
Citera
2014-05-03, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
De konstiga är ju att MGM är släkt med flickans mamma, bror t.om...man brukar ha hyfsad koll på syskons utbildningar, inkomst etc...kan inte varit så lätt att lura hela tjocka släkten?

Jodå, det finns folk till allt. Det finns manipulatörer som lever dubbelliv. De är en person med släkten och en annan person i ett annat umgänge. Jag tar för troligt att denne manlige GM är en dubbellirare. Och åker man jorden runt och ständigt flyttar runt i olika länder, hur mycket koll har släktingarna då? Nä, denne snubbe har säkert farit runt en hel del. Vad sjutton gjorde han i Rotterdam kort tid innan mordet? Och var befann han sig och den kvinnlige GM sig all den tid då flickan fick agera barnflicka? Jag bara undrar...
Citera
2014-05-03, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Ja, och den personen är jag Dock har jag inte lämnat något dödsbud och jag har meddelat Aftonbladet att de gärna får ändra i sin artikel då den inte stämmer.

Upplyste du fadern om att polisen skulle ringa? Att det hänt deras barn något eller hur avlöpte
konversationen... (Kan ju vara ännu någon person som kontaktat dem. Eller?)
Citera
2014-05-03, 00:27
Medlem
Spekulation.

Det har ju kommit fram att mannen möjligtvis har vistats i Rotterdam dagarna innan dödsfallet.
Tänker om det var så att han kom hem och hittade flickan livlös efter rejäl misshandel från kvinnan.
Grannen hade ju hört ett livligt bråk mellan mannen och kvinnan.
Mannen försöker rädda situationen genom att kasta ner kroppen från balkongen.
Citera
2014-05-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag hoppas både anses skyldiga även om det bara är den ena som dödat. Att inte förhindra någon från att döda/misshandla en åttaåring bör i mina ögon(oavsett vad lagen säger) vara lika allvarlig som att mörda.

Skräckscenariot just nu är väl att de skyller på varandra, ingen erkänner och att bevisningen är så svag att ingen av dem kan bli dömda.
Med tanke på myndigheterna kompetens så här långt, får man helt enkelt be de högre makterna om konkreta bevis. Indicier räcker väl inte som tillräcklig grund.

...och jag hoppas att de blir hemskickade. Vill inte gärna tänka på hur de här två kan bli ompysslade i svenska fängelser, få terapi, omskolning och lön.

Om man bor med en man som kvinnan (troligen) blivit misshandlad av tidigare, så kanske hon instinktivt skyddar dom två mindre barnen från hans ilska.

Vad har hon att sätta mot liksom?
Citera
2014-05-03, 00:28
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Nu har Aftonbladet skrivit också
"Dödsbudet på fredagseftermiddagen slogs deras tillvaro i spillror.

Enligt pappan var det en kvinna som först skrev till honom på Facebook och berättade att hans dotter var död. Han vet inte vem personen var, bara att hon sa att hon kom från Stockholm.

– Jag trodde att hon ljög så jag bad henne att ringa upp, säger han."

Som jag tidigare sagt, jag har inte lämnat dödsbudet till familjen, de gjorde polis på plats i Gaza.

De vill såklart, av gammal ovana, fara med lite osanning. Jag misstänker också att väldigt mycket info går förlorad och förvrängs när journalister ringer upp.
Citera
2014-05-03, 00:29
Medlem
Citat:
Mamman och pappan visste inget imorse så det tror jag inte.

Manligt nick förvisso..

(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona
Citera
2014-05-03, 00:29
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Mamman och pappan visste inget imorse så det tror jag inte.

Det har ju lagts ut länk till mammans FB-konto vid flera tillfällen. Det kan ju därefter vara vem som helst av oss som har kontaktat mamman och lämnat dödsbudet i ett FB-meddelande eller via en bekants bekant i mammans by/stad. Den här tråden följs nog inte bara av ädelsvenskar utan säkert av en och annan läskunnig svenskspråkig arab också.
Citera
2014-05-03, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starshine71
Tack för tipset,

ny i forumet...

Eftersom du verkar veta en hel del om hur soc funkar så får du gärna berätta mer.

J i stycken då gärna...
Citera
2014-05-03, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jodå, det finns folk till allt. Det finns manipulatörer som lever dubbelliv. De är en person med släkten och en annan person i ett annat umgänge. Jag tar för troligt att denne manlige GM är en dubbellirare. Och åker man jorden runt och ständigt flyttar runt i olika länder, hur mycket koll har släktingarna då? Nä, denne snubbe har säkert farit runt en hel del. Vad sjutton gjorde han i Rotterdam kort tid innan mordet? Och var befann han sig och den kvinnlige GM sig all den tid då flickan fick agera barnflicka? Jag bara undrar...

Bara det att han har flera Facebookonton (ett där han kallar sig för "Prince R*mi Back" ärju jävligt underligt och ännu underligare är det att hans olika identiteter tryckt på gillaknappen vid "varandras" olika inlägg. Han måste ju vara personlighetsstörd eller allvarligt förvirrad iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in