2014-05-03, 00:31
Bannlyst
Nu skulle ioförsig jag aldrig släppa iväg nån unge på det vis som skett, men vad min första tanke vore om jag satt i pappans sits är "var i helvete har den manliga släktingen gjort" efter det skulle jag nog mest fundera på vad man skulle göra med han.
Inte skulle jag börja räkna pengar på en ev stämning av Svenska staten... Så man undrar hur blåögd Svenska staten är som inte genomskådar dessa individer som bara vill ha livstids försörjning...
Citera
2014-05-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovsnusar
Spekulation.

Det har ju kommit fram att mannen möjligtvis har vistats i Rotterdam dagarna innan dödsfallet.
Tänker om det var så att han kom hem och hittade flickan livlös efter rejäl misshandel från kvinnan.
Grannen hade ju hört ett livligt bråk mellan mannen och kvinnan.
Mannen försöker rädda situationen genom att kasta ner kroppen från balkongen.

Det var sannerligen fantasifullt. Nej, det tror jag inte på.
Citera
2014-05-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var sannerligen fantasifullt. Nej, det tror jag inte på.

Visst var det
Citera
2014-05-03, 00:33
Medlem
Citat:
Om man bor med en man som kvinnan (troligen) blivit misshandlad av tidigare, så kanske hon instinktivt skyddar dom två mindre barnen från hans ilska.

Vad har hon att sätta mot liksom?

Hon har ju använt flickan på stöldturne och lite annat.
I den där formen av sadism så brukar det ju vara en gemensam pakt även om mannen varit mest fysiskt våldsam.

Lutar åt bägge och lutar åt att de kommer skylla på varandra
Citera
2014-05-03, 00:34
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Om man bor med en man som kvinnan (troligen) blivit misshandlad av tidigare, så kanske hon instinktivt skyddar dom två mindre barnen från hans ilska.

Vad har hon att sätta mot liksom?

Nu dyker bajsblöjorna upp i mitt huvud. Igen. Och du har förmodligen rätt. Hon fungerar inte som en rationell mamma eller ens människa. Hon kanske också har suttit fängslad i hans psykopatvärld.
Citera
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Upplyste du fadern om att polisen skulle ringa? Att det hänt deras barn något eller hur avlöpte
konversationen... (Kan ju vara ännu någon person som kontaktat dem. Eller?)
Det är ganska långt hela konversationen men kan lägga in lite här...

would you tell me what happened there?

i dont know what i should say... i think its better for you to speak with the police. they have been looking for you. i am VERY sorry about this

am in onther countery

i know, that is why the police couldnt find you. i live in stockholm in sweden. can you call the police or i should give them your number

why you think i should call the police

because the police need to tell you what happen to your daughter

no one calls yet did they say they will call me soon

i hope they will contact you soon but i am so sorry i cannot tell you it is better for you if the police will take care of it

Sen pratade vi lite om någon plats polisen kunde möta upp dem på, var de bor mer exakt osv. Jag sa aldrig att flickan var död.

Edit, jag vet att ingen annan kontaktat dem för att de har inte varit aktiva på facebook sedan de skrev till mig.
Senast redigerad av LorenaSanchez 2014-05-03 kl. 00:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nu skulle ioförsig jag aldrig släppa iväg nån unge på det vis som skett, men vad min första tanke vore om jag satt i pappans sits är "var i helvete har den manliga släktingen gjort" efter det skulle jag nog mest fundera på vad man skulle göra med han.
Inte skulle jag börja räkna pengar på en ev stämning av Svenska staten... Så man undrar hur blåögd Svenska staten är som inte genomskådar dessa individer som bara vill ha livstids försörjning...

Förmodligen är det en stor skam och konstig situation för pappan att hans frus egen bror mördat hans unge. Hans fru sitter verkligen på dubbla lojaliteter. Tror aldrig familjen kommer "erkänna" att en av deras egna mördat flickan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovsnusar
Spekulation.

Det har ju kommit fram att mannen möjligtvis har vistats i Rotterdam dagarna innan dödsfallet.
Tänker om det var så att han kom hem och hittade flickan livlös efter rejäl misshandel från kvinnan.
Grannen hade ju hört ett livligt bråk mellan mannen och kvinnan.
Mannen försöker rädda situationen genom att kasta ner kroppen från balkongen.
Mycket möjligt.
Tror ni hon kan ha hoppat ut själv, misshandlad, hotat, förtvivlad och rädd. Tar 8-åringar livet av sig?
Citera
2014-05-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jodå, det finns folk till allt. Det finns manipulatörer som lever dubbelliv. De är en person med släkten och en annan person i ett annat umgänge. Jag tar för troligt att denne manlige GM är en dubbellirare. Och åker man jorden runt och ständigt flyttar runt i olika länder, hur mycket koll har släktingarna då? Nä, denne snubbe har säkert farit runt en hel del. Vad sjutton gjorde han i Rotterdam kort tid innan mordet? Och var befann han sig och den kvinnlige GM sig all den tid då flickan fick agera barnflicka? Jag bara undrar...

Rotterdam?

Flickan verkar ju varit barnvakt en längre tid - om köket var fullt av blöjor? När observerades någon vuxen person där senast? Någon som vet?
Citera
2014-05-03, 00:37
Medlem
FramAxels avatar
"Familjen talade regelbundet med flickan på Skype. Flera gånger tyckte både mamman och pappan att det såg ut som att hon hade fått slag i ansiktet.
- Tre, fyra gånger såg vi blåmärken i ansiktet. Senast förra fredagen såg vi ett märke som av ett slag över örat. Men hon sa varje gång att hon hade slagit sig när hon lekt i skolan. Hon sa att hon inte ville tillbaka till Gaza. Hon var så lycklig i Sverige. Jag ska stämma svenska staten för det här. Jag ska inte ge upp om jag så ska gå ända upp till kungen.".

Stinker surfitta om den där farsan!
Citera
2014-05-03, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Mycket möjligt.
Tror ni hon kan ha hoppat ut själv, misshandlad, hotat, förtvivlad och rädd. Tar 8-åringar livet av sig?

De ska ju ha bott på andra våningen, låter ganska rimligt att en livrädd åttaåring faktiskt kastar sig ut för balkongen om hennes baneman är hack i häl...Man kan ju klara ett fall ifrån andra våningen, men hon kan ju varit t ex knivskuren också och då är det för mycket...
Citera
2014-05-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Det var någon som redan i torsdags skrev att h*n mailat mamman på FB.. Tror inte det var du iaf?

Ensampappa mejlade någon, oklart vem men troligen modern.
Har inte hört ngt om hur det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in