2014-05-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Grannar gjorde ju polisanmälan.

Jo, jag vet och det var ju självklart bra gjort, mycket har varit för polisen att hantera, men utöver det är jag ute efter lite mer civilkurage faktiskt, typ knacka på och prata med föräldrarna, säga att man är orolig över att nåt ska hända när tösen e ensam i tvättstugan exempelvis.
Citera
2014-05-03, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Eftersom man vill bara kan skicka meddelande till folk man har addat på sin Facebook måste det vara någon nyligen addad ifrån Sthlm som lämnat dödsbudet?

Där har du fel. Man kan välja om bara vänner eller även andra ska kunna skicka meddelanden.
Citera
2014-05-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
De är uppenbart lögnare och bedragare. Skulle inte förvåna mig om de lurat och manipulerat flickans föräldrar också. Falska utbildningar har GM säkert och den manlige GM som på sitt ena FB-konto lägger ut diverse bilder på sig själv när han sitter i båt, står framför bilar och hus. Han vill ge intrycket av att han äger hus, bilar och båtar. Patetiske nolla!

De konstiga är ju att MGM är släkt med flickans mamma, bror t.om...man brukar ha hyfsad koll på syskons utbildningar, inkomst etc...kan inte varit så lätt att lura hela tjocka släkten?
Citera
2014-05-03, 00:16
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Eftersom man vill bara kan skicka meddelande till folk man har addat på sin Facebook måste det vara någon nyligen addad ifrån Sthlm som lämnat dödsbudet?
Ja, och den personen är jag Dock har jag inte lämnat något dödsbud och jag har meddelat Aftonbladet att de gärna får ändra i sin artikel då den inte stämmer.
Citera
2014-05-03, 00:16
Medlem
Om mgm finns med i brottsregistret så har överförmyndarnämnden gjort en rejäl miss genom att antingen strunta i att begära utdrag ur brottsregistret eller att blunda för att han finns med där när han föreslås som särskilt förordnad vårdnadshavare.. Inte första gången samma överförmyndarnämnd får mig att höja ögonbrynen isf.
Citera
2014-05-03, 00:17
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
De är uppenbart lögnare och bedragare. Skulle inte förvåna mig om de lurat och manipulerat flickans föräldrar också. Falska utbildningar har GM säkert och den manlige GM som på sitt ena FB-konto lägger ut diverse bilder på sig själv när han sitter i båt, står framför bilar och hus. Han vill ge intrycket av att han äger hus, bilar och båtar. Patetiske nolla!

Just så. Bil som står på deras adress är en merca fr 1995. Lyxigt värre
Citera
2014-05-03, 00:19
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Vem tror ni har dödat henne, mannen eller kvinnan?

Jag hoppas både anses skyldiga även om det bara är den ena som dödat. Att inte förhindra någon från att döda/misshandla en åttaåring bör i mina ögon(oavsett vad lagen säger) vara lika allvarlig som att mörda.

Skräckscenariot just nu är väl att de skyller på varandra, ingen erkänner och att bevisningen är så svag att ingen av dem kan bli dömda.
Med tanke på myndigheterna kompetens så här långt, får man helt enkelt be de högre makterna om konkreta bevis. Indicier räcker väl inte som tillräcklig grund.

...och jag hoppas att de blir hemskickade. Vill inte gärna tänka på hur de här två kan bli ompysslade i svenska fängelser, få terapi, omskolning och lön.
Citera
2014-05-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Nu har Aftonbladet skrivit också
"Dödsbudet på fredagseftermiddagen slogs deras tillvaro i spillror.

Enligt pappan var det en kvinna som först skrev till honom på Facebook och berättade att hans dotter var död. Han vet inte vem personen var, bara att hon sa att hon kom från Stockholm.

– Jag trodde att hon ljög så jag bad henne att ringa upp, säger han."

Som jag tidigare sagt, jag har inte lämnat dödsbudet till familjen, de gjorde polis på plats i Gaza.

Det var någon som redan i torsdags skrev att h*n mailat mamman på FB.. Tror inte det var du iaf?
Citera
2014-05-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Säker kan man inte vara men eftersom mannen hade ett record av våldsamhet lutar det åt honom. Dock lär ingen av dem vara oskyldig - den andra kan inte ha missat misshandeln och båda ansvarar för barnens misär. Båda kan också ha varit delaktiga i misshandeln.
Det är sant, han var ju utredd för misshandel, men ärendet las ner. Det var kanske frun som tog tillbaka sin anmälan (om det nu var henne han skulle ha misshandlat den gången, bara gissar på det). Så han ligger väl närmast till som GM. Men en förtryckt kvinna kan bära på stora aggressioner också, inte helt orimligt att tänka sig att hon kan tappa kontrollen.
Huvudsaken är att de inte skyller på varandra, för vi vet vart det kan leda.
Citera
2014-05-03, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag hoppas både anses skyldiga även om det bara är den ena som dödat. Att inte förhindra någon från att döda/misshandla en åttaåring bör i mina ögon(oavsett vad lagen säger) vara lika allvarlig som att mörda.

Skräckscenariot just nu är väl att de skyller på varandra, ingen erkänner och att bevisningen är så svag att ingen av dem kan bli dömda.
Med tanke på myndigheterna kompetens så här långt, får man helt enkelt be de högre makterna om konkreta bevis. Indicier räcker väl inte som tillräcklig grund.

...och jag hoppas att de blir hemskickade. Vill inte gärna tänka på hur de här två kan bli ompysslade i svenska fängelser, få terapi, omskolning och lön.
Är inte det ändra efter "Lindomefallet" där de 2 GM skyllde på varandra att ha mördat den äldre mannen och klara sig då från straff? Har jag för mig...
Citera
2014-05-03, 00:22
Medlem
FramAxels avatar
Nu har ju alltså pappan (enligt Aftonhoran) medgett att de skickade hit flickan (ett av fyra syskon) i februari förra året och att familjen sedan den dagen flickan kom till Sverige har "drömt om att kunna återförenas". En normal journalist ställer då följdfrågan, som vi nog är många som vill vet:
- Varför skickade ni hit henne från allra första början, om er största önskan var att familjen skulle vara förenad?
Citera
2014-05-03, 00:23
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Det var någon som redan i torsdags skrev att h*n mailat mamman på FB.. Tror inte det var du iaf?
Mamman och pappan visste inget imorse så det tror jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in