2014-05-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Skickar man ett fax så får man ett kvitto - om man vill ha ett.

Att skicka fax går också snabbare än att skicka brev eller skicka en person som ska överlämna ett papper.

En fax skriver ut meddelandet så det snabbt kan överlämnas till rätt person (eller "inte rätt" i det här fallet).

Ett fax kan vara bättre och säkrare att skicka än ett mail. Mailet måste till rätt person från början - och hur vet man vem som ska ha det? - och den person man skickar det till kanske inte ens jobbar den aktuella dagen.

Jo tjena, hur många fax ligger inte och glor i sin 'korg' utan att överlämnas? Dessutom har de en förmåga att försvinna. Att fax skulle vara säkrare och gå snabbare än mail har du totalt fått om bakfoten.
Citera
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Nu har Aftonbladet skrivit också
"Dödsbudet på fredagseftermiddagen slogs deras tillvaro i spillror.

Enligt pappan var det en kvinna som först skrev till honom på Facebook och berättade att hans dotter var död. Han vet inte vem personen var, bara att hon sa att hon kom från Stockholm.

– Jag trodde att hon ljög så jag bad henne att ringa upp, säger han."

Som jag tidigare sagt, jag har inte lämnat dödsbudet till familjen, de gjorde polis på plats i Gaza.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Saxat från Aftonbladet (sagt av pappan):

"– Vi pratade ofta på Skype och hon sa alltid att hon ville att vi skulle komma till Sverige.
Mannen bor med sin fru och sina tre andra barn i Gaza. Hans dotter kom ensam till Sverige i februari förra året. Sedan dess har familjen drömt om att kunna återförenas."

Eh, va...??? Kan nån då förklara varför i helvete ett föräldrapar med fyra barn skickar iväg den ena ungen till Sverige, om man sedan samma dag har drömt om att återförenas???

De (mamman och pappan) vill ju återförenas med henne i Sverige, men den lilla "detaljen" skriver tidningen förstås inte. Det ser ju rätt illa ut att skriva så när Yara faktiskt längtade hem till Gaza.
Citera
2014-05-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Nu har Aftonbladet skrivit också
"Dödsbudet på fredagseftermiddagen slogs deras tillvaro i spillror.

Enligt pappan var det en kvinna som först skrev till honom på Facebook och berättade att hans dotter var död. Han vet inte vem personen var, bara att hon sa att hon kom från Stockholm.

– Jag trodde att hon ljög så jag bad henne att ringa upp, säger han."

Som jag tidigare sagt, jag har inte lämnat dödsbudet till familjen, de gjorde polis på plats i Gaza.

Eftersom man vill bara kan skicka meddelande till folk man har addat på sin Facebook måste det vara någon nyligen addad ifrån Sthlm som lämnat dödsbudet?
Citera
2014-05-03, 00:11
Medlem
Oavsett om flickan är vit , gul, röd el brun, hon är mördad , hoppas nu verkligen att våra svenska poliser å socialtjänst med sin jävla flathet agerar fort som fan .omhänderta de 2 barnen som är kvar i misären å får komma till trygga hem å få kärlek å hjälp med ev traumatisering, dom är små å kan få en fin barndom hos en "utredd" familj.
De anhållna har försuttit sin chans å vara föräldrar, omedelbar utvisning till Sibirien , utan kläder mat å boende. Jag skäms över hur illa myndigheter skött detta.
Stackars stackars lilla tös, hon har haft det kämpigt i sitt korta liv.
Faaaaan vad jag är arg å frustrerad,
Sov i ro du lilla tös, nu behöver du inte vara rädd längre, ledsamt att ett litet barns liv släcks,R.I.P
Förbannade pack. Dags att stänga gränserna å göra en utgallring av alla drägg som utnyttjar svenska systemet, tänk vad den stackars flickan fått utstå?
Citera
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
De (mamman och pappan) vill ju återförenas med henne i Sverige, men den lilla "detaljen" skriver tidningen förstås inte. Det ser ju rätt illa ut att skriva så när Yara faktiskt längtade hem till Gaza.

Ska dom skicka en ny unge till Sverige nu?
Citera
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Saxat från Aftonbladet (sagt av pappan):

"– Vi pratade ofta på Skype och hon sa alltid att hon ville att vi skulle komma till Sverige.
Mannen bor med sin fru och sina tre andra barn i Gaza. Hans dotter kom ensam till Sverige i februari förra året. Sedan dess har familjen drömt om att kunna återförenas."

Eh, va...??? Kan nån då förklara varför i helvete en familj med fyra barn skickar iväg den ena dottern till Sverige om man sedan den dagen har drömt om att återförenas???

Det har framgått gång på gång i tråden att flickan var hitskickad som ankare och att föräldrarna och syskonen därför skulle kunna komma senare. Det är liksom så de gör. Skickar hit ett "ensamkommande flyktingbarn" som sedan kan återförenas med hela sin släkt - i Sverige. Med svenska bidrag och svensk bostad. Efter föräldrar och syskon kommer farmor och farfar och mormor och morfar och kusiner och fastrar och mostrar och... det är det som kallas planerad anhöriginvandring.
Citera
2014-05-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
1 av 3 facebook-konton Rabis använder, längst ner på tidslinjen står det...
Gifte sig den 23 augusti 2009 i/på Karlskrona, Sweden
Dessa personer är antingen mytomaner alt. ej rent mjöl i påsen

De är uppenbart lögnare och bedragare. Skulle inte förvåna mig om de lurat och manipulerat flickans föräldrar också. Falska utbildningar har GM säkert och den manlige GM som på sitt ena FB-konto lägger ut diverse bilder på sig själv när han sitter i båt, står framför bilar och hus. Han vill ge intrycket av att han äger hus, bilar och båtar. Patetiske nolla!
Citera
2014-05-03, 00:12
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Vem tror ni har dödat henne, mannen eller kvinnan?
Säker kan man inte vara men eftersom mannen hade ett record av våldsamhet lutar det åt honom. Dock lär ingen av dem vara oskyldig - den andra kan inte ha missat misshandeln och båda ansvarar för barnens misär. Båda kan också ha varit delaktiga i misshandeln.

EDIT: angående anmälan så verkar en ganska stor skugga falla på polisen om det stämmer att de bara skickade fax utan att ringa och kolla att någon tar emot den. Särskilt i samband med storhelg.
Senast redigerad av TigerKid 2014-05-03 kl. 00:15.
Citera
2014-05-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Inte mer förtvivlade än att de kan svänga ihop en lögn som passar in i deras planering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Mig veterligen får väldigt få några bra jobb. Inte ens med projekt som "Korta vägen" får de jobb som de har kvalifikationer för. Men ibland händer förstås det motsatta; att helt outbildade blir kirurger och experter.

Nja, men det är helt klart enklare för läkarutbildade, tandläkare, ingenjörer, matematiker mm. Deras kunskap vilar på en teoretisk grund som är universell.
Citera
Medlem
FramAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Det har framgått gång på gång i tråden att flickan var hitskickad som ankare och att föräldrarna och syskonen därför skulle kunna komma senare. Det är liksom så de gör. Skickar hit ett "ensamkommande flyktingbarn" som sedan kan återförenas med hela sin släkt - i Sverige. Med svenska bidrag och svensk bostad. Efter föräldrar och syskon kommer farmor och farfar och mormor och morfar och kusiner och fastrar och mostrar och... det är det som kallas planerad anhöriginvandring.

Självklart vet jag det, men det är så många troll i den här tråden som INTE har fattat det. Därav mitt citat från den bedrövade fadern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in