2014-05-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
PK-iterna mördade flickan m.a.o.

Stor skuld har de i vart fall. Tänk om socialtjänsten baserat en utredning på iakttagelser om att en invandrarunge inte haft rekorderlig vinterjacka. Kvällstidningarna hade belägrat socialutredarens hem och hängt ut denne som rasist. Ullenhag hade gått bärsärk och kallat hela branschen till kvartssamtal. Måste vara ett helsickes arbetsklimat hos socialtjänsten med den vetskapen.
Citera
2014-05-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Nu får vi väl ändå tro att han slår åt alla håll i chock. En rätt vanlig reaktion när det mest fruktansvärda har inträffat både här hemma och i Palestina.

Men det måste bli ett slut på ankarbarnen. Jag delar inte rassarnas världsbild på FB men det är ett gravt systemfel när små barn kan användas som möjliggörare av hela släkters framtid. Små barn är oerhört lojala med sina föräldrar och att ha ett system där de kan exploateras på det här sättet är banne mig barnplågeri.

GM är skyddad av fängelset men det lär ju inte vara för evigt. Skulle gissa att hen (de) ligger riktigt illa till när de nås av palestinsk rättvisa.
Jag vet inte det du. Dessa människor är nog hyfsat krigsskadade och jag tror deras känslomässiga kärna är rätt rubbad. De bryr sig nog (och detta är givetvis ett rent antagande från min sida) mindre om sin dotters död än om den skuld som nu måste åläggas någon (eller något land). De har nog aldrig funderat djupare över sin och sina landsmäns situation än den islamska propaganda de matats med sedan modersmjölken. De är sannerligen barn av sin tid och deras förmåga att uppfostra barn är extremt begränsad. Ett ypperligt bevis på detta är givetvis att de skicka iväg sitt barn hundratals mil bort till ett land de aldrig besökt. En normalt funtad människa hade aldrig gjort det.

Men det är riktigt sjukt att barn används som ett sorts verktyg, det håller jag helt med om.
Citera
2014-05-02, 22:56
Medlem
Polisen, socialen och skolan kanske ser så mycket skit i sina verksamheter att de blir avtrubbade, och så väljer de att godta bortförklaringarna även om de låter som lögner. Men det där tillfället med bajsblöjorna när polisen var på plats, det borde ha lett till en uppföljning. Tre inblandade minderåriga som uppenbart var utan tillsyn, borde även de mest förhärdade reagerat på. Man kan ju bara föreställa sig vad som hände efter att de hade gått. Det var ju flickans fel alltihop, förstås. Och eftersom polisen inte skyddade henne, så trodde hon väl det själv också. Stackars liten.
Citera
2014-05-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Man börjar ju undra vad för slags rättväsende vi egentligen har när dels en familj till en mördad 8-åring i första hand vill stämma Sverige (som om detta vore den naturliga konsekvensen när ens barn blivit ihjälslaget av ens släkting), dels när en invandrad 8-åring kan bli mördad av sina släktingar utan att någon sätter stopp.

I bägge fallen ligger dock grundproblemet utanför Sverige..

Har inte en aning faktiskt. Men det är säkerligen inte ovanligt att barn utnyttjas i asylprocesser.

Är man svensk medborgare så är det vårt ansvar att se till att lagen följs och att alla omfattas av vårt sociala nät. Det har brustit här.
Citera
2014-05-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige
Tror inte ett barn som är 8 år tänker i dom banorna över huvud taget..
Jag menar en unge som bor hos någon och dagligen får stryk är så jävla rädd för o berätta så det är nog inte ett val barnet har att låta bli o berätta utan ungen e så jävla rädd att få duktigt med stryk just för att ungen berättar o önskar inget hellre än att mamma eller pappa kommer och räddar ungen från det helvete den har..
Knappast att ett barn vågar berätta det för någon på andra sidan jordklotet som inte kan skydda dem mitt framför ögonen på den som brukar ge dem stryk.
De biologiska föräldrarna kanske skall rannsaka sig själva för de skickade hit ungen till sin egen familj o inte till staten o deras familjemedlemmar har både bankat upp ungen o dödat den så är det ditt fel att ungen e död eller mitt eller nån polis eller en handläggare på soc?

Håller med.. Dessutom står det på flickans fbsida att hon ''önskar att åka tillbaka till Gaza'' bland annat och ''Mamma min älskade min själ, mitt liv, mitt hjärta, tack så mycket, tack till dig och till pappa också'' sååååååå hjärtskärande...
Citera
2014-05-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är man svensk medborgare så är det vårt ansvar att se till att lagen följs och att alla omfattas av vårt sociala nät. Det har brustit här.
Att en 8-årig flicka mördas är inte ett lands (det vill säga en monstrositet av näst intill oöverblickbar karaktär) fel. Det är de som utförde mordet som handlat fel. De har begått handlingen och de måste ta konsekvenserna.

Det finns visserligen en gråzon här där exempelvis en socialsekreterare kan ha struntat i att utföra en djupare analys på grund av, säg, lättja. Detta är förstås beklagligt men det är fortfarande så att om mördarna inte begått sin handling hade mordet aldrig skett.
Citera
2014-05-02, 23:07
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
PK-iterna mördade flickan m.a.o.

Nej, araberna mördade flickan. Men de enda som rimligen hade möjlighet att förhindra mordet -- möjligheten fanns -- undlät att sköta sitt jobb.
Citera
2014-05-02, 23:07
Medlem
Sverige bör sluta med att ta hit ensamkommande flyktingbarn och sedan till på köpet anklagas
för försumlighet!!! DE ENDA som bär skulden är barnets cyniska föräldrar och släktingar som utnyttjat flickan till döds bara för att fuska sig till arbets- o uppehållstillstånd i Sverige!

Jag har tvekat hittills, men vet nu vilket parti jag kommer att rösta på nästa gång, - tyvärr - men det är det enda partiet med vettig inställning till invandringen!
Citera
2014-05-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Att en 8-årig flicka mördas är inte ett lands (det vill säga en monstrositet av näst intill oöverblickbar karaktär) fel. Det är de som utförde mordet som handlat fel. De har begått handlingen och de måste ta konsekvenserna.

Det finns visserligen en gråzon här där exempelvis en socialsekreterare kan ha struntat i att utföra en djupare analys på grund av, säg, lättja. Detta är förstås beklagligt men det är fortfarande så att om mördarna inte begått sin handling hade mordet aldrig skett.

Naturligtvis och dom kommer få sin dom. MEN det skulle inte kunnat ske om polis/socialen hanterat anmälningarna på rätt sätt!

Alla mord utförs av en gärningsman, så är det. Men "samhället" skall ha en sådan koll att det skall minimera risken för att det inträffar. T.ex. genom att ta anmälningar på allvar.
Citera
2014-05-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MexikoCity
Håller med.. Dessutom står det på flickans fbsida att hon ''önskar att åka tillbaka till Gaza'' bland annat och ''Mamma min älskade min själ, mitt liv, mitt hjärta, tack så mycket, tack till dig och till pappa också'' sååååååå hjärtskärande...

Flickebarn, flickebarn! Tala om lojalitet. Fruktansvärt.
Citera
2014-05-02, 23:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nej, en God man brukar ju vanligen pyssla lite med ekonomi, räkningar och sådant. Håller dock inte med om att vilket stolpskott som helst kan bli det, man måste iaf han lite kontakter inom socialtjänsten med folk som tycker man verkar redig. Kan tro Gode mannen fick lite status att yttra sig om lämpligheten i boendet pga sitt God Mansskap?

Överförmyndarnämnden i kommunen har hand om god man och en god man kan inte göra så mycket utan överförmyndarnämnden då det gäller tex större summor. Det krävs inget speciellt för att vara god man.

Vet inget om vem som yttrat sig om något eftersom postaren inte lagt dokumentet.
Dessutom så är det fria tolkningar om vad den gode mannen ska ha veta om innan så som att flickan varit här ett tag innan osv. Det är ju en egen tolkning som inte alls behöver stämma.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-02 kl. 23:22.
Citera
2014-05-02, 23:17
Medlem
VonMonas avatar
Var det Lorena Sanchez som lämnade dödsbudet innan själva polisen kom?
" Dödsbudet från Karlskrona chockade dem. Redan innan den palestinska polisen meddelade dem officiellt hade en person i Gaza sett nyheten på Facebook och gett dem det tragiska beskedet.
- Det kommer som en total chock, det är fruktansvärt. Nu måste vi vänta på utredningen i Sverige för att få reda på vad som hänt, säger den 37-årige pappan.
Hade fyllt i papper
- En för oss okänd person hörde av sig. Hon hade hört det av någon som hade sett det på Facebook, berättar den 37-årige pappan."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in