Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Jag vet inte hur skaparen definieras eller vad han har för egenskaper förutom att han är skaparen av universum. Sannolikheten bör vara större än 0 att en sådan existerar, eftersom vi inte vet om en sådan existerar, eller hur?
Om du inte kan definiera denna "skapare" mer utförligt än som du gjort ovan, kan man inte vet om sannolikheten är noll eller okänd. Har skaparen omni-egenskaper? Då kan han inte existera.
Citat:
Nä, jag tror inte på en sådan gud.
Jo, det gör du. Sluta ljuga för dig själv. Jag hat själv gett dig en hel drös med länkar till verser där Gud beter sig ondskefullt. Vill du att jag gör det igen?
Citat:
Jag tror på en god Gud. Du kan väl studera hur Jesus var till att börja med så förstår du hur Gud var. Jesus var god och då bör Gud vara god, är logiken.
Gud är Schizofren, är logiken. Förövrigt, talar vi om den Jesus som legitimerade slaveri, och fastslog att lagen skulle följas till pricka? Den lag som innehåller rasism, homofobi, sadism, mord, våld, och andra rena galenskaper? Den Jesus? För han är allt annat än god.
Citat:
Nä, jag tror inte på GT guden eller DFSM, men jag tror på den kärleksfulla Guden som har skapat universum och allt annat.
Härligt för dig om du som sagt tror på en kärleksfull gud som skapat universum. Verkligen kul för dig. Men det är inte bibelns Gud du då tror på. För han är inte kärleksfull. Han är inte god. Han är ond, rasistisk, homofobisk, sadistisk och en hel del annat.