2014-05-02, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige
Det framgår ju ganska klart att soc på orten har varit totalt överbelastade o inte hinner med det dem redan skall sköta det är ju inte enskilda handläggares fel att de har mer utredningar o ärenden än de klarar av. Tror nog den handläggare som de lägger skulden på mår skit kass just nu pga att dem har ett moment 22 arbete. Hade varje sk flykting varit ordentligt utredd så hade sverige inte haft så jävla mycket problem med sk invandrare. dem 2 gm kommer ju kosta oss skatte betalare sjukt med pengar först skall vi betala minst 10 års straff för dem sen betala för deras barns fosterhem osv innan vi kan utvisa patrasket efter avtjänat straff. Nackskott hade varit billigare för oss alla

När det gäller myndigheter så är man duktiga på att överbelasta personal och när det skiter sig vart xantal år så sparkar man neråt.
Citera
2014-05-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Jag gav polisen numret till föräldrarna imorse, att de fortfarande inte lyckats nå dem är för mig obegripligt då jag haft kontakt med både mamman och pappan under dagen.
Jag har inte berättat för föräldrarna vad som hänt och de vet fortfarande inte. Det borde vara prio 1 att få ut någon direkt att underrätta föräldrarna.

Bara en fråga som dyker upp direkt, vad gör deras dotter här och varför. Varför är inte dottern hos sina föräldrar. Skickar man iväg sitt barn på måfå till någon släkting eller liknande.

Känns lite olustig gällande detta barn som uppenbart farit mycket illa under lång tid innan hennes död.
Finns det fler barn som har dumpats i sverige och som också far illa.

Upplever att turerna ikring detta barn är mycket dimma och att barnet utnyttjats för hon är försvarslös.

Fattar inte hur hon kan anses som ensamkommande barn då hon uppenbarligen har två föräldrar som finns kända och var de befinner sig. Finns det ekonomiska skäl varför föräldrarna har överlämnat henne i andras händer långt från hemlandet och familjen.

Hela historien om denna tragik ger dåliga vibbar, bl.a. peddovibbar och utnyttjande av barn för rent slavliknande arbete.
Citera
2014-05-02, 21:04
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Missförhållanden anmäldes alltså redan i mars 2013 och sedan i november 2013 och polisen och socialen har inte gjort ett dyft. Det är inte klokt!

Finns många rasister på socialförvaltningarna. Äsch bara ett flyktingbarn hon har säkert varit med om värre saker än några smällar. Vi avvaktar.
Citera
2014-05-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Bara en fråga som dyker upp direkt, vad gör deras dotter här och varför. Varför är inte dottern hos sina föräldrar. Skickar man iväg sitt barn på måfå till någon släkting eller liknande.

Känns lite olustig gällande detta barn som uppenbart farit mycket illa under lång tid innan hennes död.

Upplever att turerna ikring detta barn är mycket dimma och att barnet utnyttjats för hon är försvarslös.

Fattar inte hur hon kan anses som ensamkommande barn då hon uppenbarligen har två föräldrar som finns kända och var de befinner sig. Finns det ekonomiska skäl varför föräldrarna har överlämnat henne i andras händer långt från hemlandet och familjen.

Hela historien om denna tragik ger dåliga vibbar, bl.a. peddovibbar och utnyttjande av barn för rent slavliknande arbete.

Hon är ankarbarn, 4 månader efter att hon fick put som ensamkommande så ansökte föräldrarna också om det.

(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona
Citera
2014-05-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är inte jämförbart att använda sitt barn, som ett ankarbarn, och att adoptera bort barnet!

Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Föräldrarna har ju ansökt om återförening och då kan det knappast jämföras med en vanlig adoption. En adoption är permanent.

Däremot håller jag med om att man förväntar sig knappast att brorsan ska döda ens barn....

Ja, fast om ni två hade kollat upp vad jag från början svarade på så hade jag sluppit svara IGEN.

Då är det värre med adoption för man får aldrig träffa barnet igen.

Jag svarade på alla "Hur kan föräldrar skiljas från sitt barn och låta barnet bo hos främlingar. Jag skulle då ALDRIG kunna skiljas från min lilla William/Molly" (eller vad det nu är ungarna heter nu för tiden).

Folk skiljs från sina barn av kärlek ibland. Så är det. Man ska inte döma om man inte vet. För då ska ni döma dom som adopterar bort och skiljs från sina barn FÖR ALLTID.
Citera
2014-05-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Skilj vänligen på ensamkommande barn (de finns), föräldrar som tillfälligt skickar bort sina barn i krigssituationer och ankarbarn!

Jag säger inte att den lilla flickan blev mördad för att hon var ett ett ankarbarn. Men de barnen är så oerhört mycket mer utsatta.

Och det är ytterst sätt vi som gör hela systemet med ankarbarnen möjligt.

Fast innan du dömer hennes föräldrar så ska du veta att ett dött ankarbarn är inget ankarbarn alls.
Citera
2014-05-02, 21:10
Medlem
VonMonas avatar
Yara Moh*mmed ser ut att vara flickans fb profil. Verkar som att de har för vana att lägga till faders/mannens namn på fb istället för efternamn. Därför har Rami tre profiler. En åt sig själv och två åt barnen. Och därför hade frugan Rami som efternamn.
Om det är så M*hammed är flickans fader och Madleen moder. Hon finns på profilen tillsammans med två flickor.
Och hon här som påstår att hon känner dem och har de på fb heter där någonting liknande som här Loren* S*ncha *=a men kan det vara hon? Profilen är lite konstig...

P.S. Det står här i dokumentet fr domstolen Al som flickans efternamn isf kan det stämma att de är hennes föräldrar. Al*****

P.S. 2
Jodå det är hon Loren*. Hittade en inlägg på hennes profil som är på svenska.
Senast redigerad av VonMona 2014-05-02 kl. 21:23.
Citera
2014-05-02, 21:12
Medlem
cheringens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817140.ab

"Nu träder också två personer fram och berättar att de ringt polisen under hösten då de upptäckt att flickan, då sju år gammal, lämnats ensam hemma som barnvakt åt en tvååring och ett spädbarn.

Kim och några kollegor fann en liten pojke i ett trapphus i Karlskrona. Kim reagerade på att en så liten pojke var i hissen själv och tryckte på olika knappar.

– Jag blev orolig eftersom han var så liten. En pojke på två år ska inte vara i en hiss själv, säger Kim.

Som vid tillfället tog hand om pojken och började ringa på olika dörrar i huset för att försöka se vart barnet hörde hemma.

Enligt Kim visade pojken vid en dörr att de kommit rätt men att ingen svarade när de ringde på.

I lägenheten såg de den nu döda åttaåriga flickan sittandes på golvet.

– Det var hemskt. Det låg blöjor överallt och mycket skräp. När jag kom in i köket såg jag att det låg ett spädbarn på golvet. Jag lyfte upp det och upptäckte att det var fullständigt nedbajsat. Flickan hade lämnats själv för att ta hand om tvååringen och bebisen."

Det blir värre o värre...
Citera
2014-05-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Missförhållanden anmäldes alltså redan i mars 2013 och sedan i november 2013 och polisen och socialen har inte gjort ett dyft. Det är inte klokt!

Gällde det de egna yngre barnen?

EDIT. Gällde alla tre barnen ser jag. Hur tänker man om man överlämnar en tvååring och ett spädbarn till en sjuåring?
Senast redigerad av Remark 2014-05-02 kl. 21:26.
Citera
2014-05-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast innan du dömer hennes föräldrar så ska du veta att ett dött ankarbarn är inget ankarbarn alls.

Säg inte det.
Negressen vars unge dog på parkeringsplatsen för några månader sedan har överklagat sitt utvisningsbeslut eftersom hon fortfarande anser sig ha en anknytning till Sverige via sonens gravplats.
Vi får se hur det går med det... Men troligen får hon stanna av humanitära skäl.
Citera
2014-05-02, 21:13
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Lyncha mördaren/mördarna. Båda ska lynchas då båda har varit delaktiga i hennes liv och inte gett henne bästa möjliga uppväxt oavsett om se valt att ta hand om
Henne pga ekonomiskt vinning
Eller för att de enbart ville hennes "bästa".

Lynchning.
Barnamördare brukar inte stå så högt i kurs i fängelset. Livet blir nog inte så lätt för dessa två där. Om det nu är ngn tröst. Kanske dax för myndigheterna att kolla de ensamkommande flyktingbarnen extra efter denna mardröm.
Citera
2014-05-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Ja, peddovibbarna har garanterat förstärkts för min del sedan jag läste följande i Expressen:
Enligt hans yttrande bodde släktingen och flickan bredvid varandra i hemlandet. Släktingen hade tagit hand om flickan sedan hon var liten och var mycket fäst vid henne. /.../ Flickan uppgavs då ha ett eget rum hos släktingen och hon ska ha kommit bra överens med hans egna barn.
Senast redigerad av hoaxgammon 2014-05-02 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in