2014-05-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadal
Aftonhoran och en del andra pk-miffon här försöker vända hela storyn till att det är någon annans fel att två galna invandrare slagit ihjäl ett litet ankarbarn. Vi har ju fått så mysig stämning i vårt land med all ny spännande arabkultur. Sharialagar, hedersmord, bilbränder, parabolgetton och alla håriga människor med fantastisk skattemoral.

Invandringen har gjort mig till rasist, jag står för det, det borde fler göra.

Hycklade fittor!
Vad e du ute efter med den briljanta kommentaren ?
Att svenskar aldrig gör någon illa ?
Det är ett barn det handlar om. Styvföräldrarna är troligtvis ytterst ansvariga för detta.
Troligtvis säger jag eftersom omständigheterna vet nog ingen av oss om.
Citera
2014-05-02, 20:00
Medlem
Nej, en 6-7-åring får inte flyga ensam utan någon form av eskort, överlämning. Hon har säkert kommit hit med sin morbror men blivit lämnad på Arlanda eller Kastrup som ett "ankarbarn". Det märkliga är att enligt alla bilder på fb ser familjen relativt välbärgade ut. Tror detta är ekonomiska lycksökare. Mannen pluggade ju på Korta vägen vilket är en snabb utbildning för utländska akademiker. Men det kanske kom fram att hans advokatexamen var en bluff...? Utbrott hemma? Gick inte så lätt som han hoppades på.
Citera
2014-05-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Svenska polisen har sagt: "Vi lämnar inte dödsbesked via telefon". Så även om de har lyckats så har de inte fått svaret - av svensk polis.

Eftersom ett sådant tragiskt dödsbud skall framföras personligen har svensk polis kontaktat lokal polis på plats som meddelat familjen detta. Helt korrekt skött enligt mig.
Citera
2014-05-02, 20:03
Medlem
o-asen2s avatar
Så jävla sorgligt
Så mycket som är fel i vår tid
Visst, det är enkelt att kräva den enskilda socialsekreterarens huvud på ett fat ,men den har chefer som kräver besparingar som de har uppifrån från sina chefer
Polisen.....samma där
Vi lever i ett av världens rikaste länder men fortsätter blunda för att det finns mäniskor som faktiskt har det riktigt jävla skitdåligt ,för dem är vi fortfarande en utopi om att medmänsklighet och demokrati är på riktigt.
Vi skriker om att vi inte har råd att ta hand om de som inte hör hit
Fy fan....
Citera
2014-05-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Läste det där med, det är jäkligt underligt.

En tanke slog mig: Kan det vara så att 8-åringen inte är mammans mans biologiska barn? Det går inte ihop varför de skickar ETT barn när de verkar ha i alla fall tre. Är det total panik så skickar man nog iväg alla. Det går inte heller ihop att det ska vara pga fattigdom då de ser ut att ha en fin lägenhet, de bakar tårtor på födelsedagar osv.

Kliar mig i huvudet här.

Jag undrar om det kan röra sig om "brain drain". Både GMs pappa och ena syster verkar iaf vara akademiker och jag har sett bilder på väldigt fina hus i släkten osv. Min uppfattning är att detta kanske är folk med pengar och utbildning som försöker ta sig ifrån sitt hemland.
Citera
2014-05-02, 20:09
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Ni dömer föräldrarna som lät ett barn bo med släktingar i ett land där hon skulle få det bättre. Var det tänkt från deras sida iaf.

Dömer ni folk som adopterar bort sina barn till främlingar?

Med facit i hand så hade nog den lilla tjejen haft en bättre framtid i Gaza än i Sverige! Å då menar jag att ducka för Israels fosfor bomber. Förstår att föräldrar vill göra d som är bäst för sina barn, Det gör jag varje dag men tyvärr tror jag inte att tanken va att hon skulle få det bra utan att resten av släkten skulle komma efter & utnyttja våran välfärd, Då blir det inte behjärtansvärt utan utstuderat.
Citera
2014-05-02, 20:09
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Och utifrån det så anser du dig VETA att de inte försökt/lyckats kontakta svensk polis? Skulle ju kunna vara så att den som varit i kontakt med föräldrarna inte heller vet vad de gjort under dagen och kanske hon/han inte uttryckte sig tillräckligt precist när det gäller detta? Jo då, jag hänger med i ditt trånga tänk. Hänger du med i mitt?
Du har rätt i det du skriver. Jag skriver förmodligen inte så sammanhängande just nu eftersom det har varit en svår dag för mig. Jag vet inte vad föräldrarna gjort sedan lunchtid och framåt.
Har de försökt nå polisen via telefon hade de ändå inte fått någon information som tidigare sagts.
Om jag uttryckt mig klantigt så det kan misstolkas ber jag om ursäkt.
Citera
2014-05-02, 20:12
Medlem
fuck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, men kanske ska vi se till att det är rätt huvuden som rullar?

Någon måste stå till svars för detta och som sagt, känner jag det svenska systemet rätt så kommer alla att säga "det var ett miss från vår sida, vilket är beklagligt" och sedan så dras ett sträck över det hela. Vi vet ju vilka som varit i kontakt med ärendet och då är de "the main suspects". Om polisen skickar ut ett mail så kollat man väl det? Och är det så att socialsekreterarna har så sjuuukt mycket att göra då får väl i sådana fall deras chef stå till svars och gå. Någon måste förlora jobbet till följd av det här. Sköter man inte sitt jobb ordentligt så har man inget där att göra. Och vad är så hemskt med att socialsekreteraren förlorar jobbet i det här fallet? Jag vet att svenskar hellre friar än dömer i i stort sett allt men kom igen, finns misstanke att hon begått tjänstefel så måste hon gå, inget annat är mer än rätt.
Citera
2014-05-02, 20:22
Medlem
Twitter:
rami ashour ‏@OkAshour 20 apr

"Nu är jag två år av arbetslöshet Var finns löften om parterna i detta avseende???!!!!!"

09:08 - 20 apr 2014 · Detaljer

Mindre än en vecka senare befinner han sig i Amsterdam, några dagar senare i Rotterdam...jojodu
Sista inlägget på twitter 30 april, som svar på "Grattis Kungen. Jag hoppas att du snart kan gå i pension. Som alla andra människor."

rami ashour ‏@OkAshour 12:05 - 30 apr 2014
-hehe

Några timmar senare är flickan död...
Citera
2014-05-02, 20:22
Medlem
Kan ingen vara snäll och länka igen till de olika facebooksidorna? Särskilt flickans biologiska föräldrars.
Citera
2014-05-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
http://i59.tinypic.com/jii88z.jpg

http://i62.tinypic.com/rib39s.jpg

http://i60.tinypic.com/jignjq.jpg

Rami (GM) har 3 stycken Facebook sidor- mycket misstänksamt!!

Här uppger Rami på ett konto att han studerat juridik i Algiers, "class of 2004". "University of Algiers" nämns på ett av de andra kontona.

På Linkedin har han en annan uppgift, studierna i juridik ska ha bedrivits i en annan stad i Algeriet, Sidi Bel-Abbès:
Citat:
Faculté des droits et sciences politiques de Sidi Bel-Abbès.
bachelor degree of law
2000 – 2004
http://se.linkedin.com/pub/rami-ashour/94/787/628

Grundtipset är att araben ljuger om sin universitetsutbildning.
Citera
2014-05-02, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-it
Någon måste stå till svars för detta och som sagt, känner jag det svenska systemet rätt så kommer alla att säga "det var ett miss från vår sida, vilket är beklagligt" och sedan så dras ett sträck över det hela. Vi vet ju vilka som varit i kontakt med ärendet och då är de "the main suspects". Om polisen skickar ut ett mail så kollat man väl det? Och är det så att socialsekreterarna har så sjuuukt mycket att göra då får väl i sådana fall deras chef stå till svars och gå. Någon måste förlora jobbet till följd av det här. Sköter man inte sitt jobb ordentligt så har man inget där att göra. Och vad är så hemskt med att socialsekreteraren förlorar jobbet i det här fallet? Jag vet att svenskar hellre friar än dömer i i stort sett allt men kom igen, finns misstanke att hon begått tjänstefel så måste hon gå, inget annat är mer än rätt.

Det framgår ju ganska klart att soc på orten har varit totalt överbelastade o inte hinner med det dem redan skall sköta det är ju inte enskilda handläggares fel att de har mer utredningar o ärenden än de klarar av. Tror nog den handläggare som de lägger skulden på mår skit kass just nu pga att dem har ett moment 22 arbete. Hade varje sk flykting varit ordentligt utredd så hade sverige inte haft så jävla mycket problem med sk invandrare. dem 2 gm kommer ju kosta oss skatte betalare sjukt med pengar först skall vi betala minst 10 års straff för dem sen betala för deras barns fosterhem osv innan vi kan utvisa patrasket efter avtjänat straff. Nackskott hade varit billigare för oss alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in