2014-05-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enochfemtio2
Säg inte det.
Negressen vars unge dog på parkeringsplatsen för några månader sedan har överklagat sitt utvisningsbeslut eftersom hon fortfarande anser sig ha en anknytning till Sverige via sonens gravplats.
Vi får se hur det går med det... Men troligen får hon stanna av humanitära skäl.

Eller hur. Tanken slog mig imorse att de skulle kunna ansöka om att komma till Sverige om dottern begravs här.

Hoppas man hjälper folk mer på plats istället för att tillåta ankarbarn och ensamkommande med skägg.
Citera
2014-05-02, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Bara en fråga som dyker upp direkt, vad gör deras dotter här och varför. Varför är inte dottern hos sina föräldrar. Skickar man iväg sitt barn på måfå till någon släkting eller liknande.

Känns lite olustig gällande detta barn som uppenbart farit mycket illa under lång tid innan hennes död.
Finns det fler barn som har dumpats i sverige och som också far illa.

Upplever att turerna ikring detta barn är mycket dimma och att barnet utnyttjats för hon är försvarslös.

Fattar inte hur hon kan anses som ensamkommande barn då hon uppenbarligen har två föräldrar som finns kända och var de befinner sig. Finns det ekonomiska skäl varför föräldrarna har överlämnat henne i andras händer långt från hemlandet och familjen.

Hela historien om denna tragik ger dåliga vibbar, bl.a. peddovibbar och utnyttjande av barn för rent slavliknande arbete.
Det är ju helt klarlagt att hon var ett ankarbarn och har kommit hit helt enligt handboken för hur man som ekonomisk flykting kan få asyl för hela släkten i sverige.
Finns ju inget som säger att barnet kom i feb 2013 utan att ungen registrerades först då kan mycket väl ha kommit samtidigt som gm kom hit.
Så kallade ensamkommande flyktingbarn kommer mestadels hit efter att någon släkting lyckats ta sig in och sedan plockar man hit ungar för att familjen skall kunna åka på återförenings räkmacka gräddfil till sverige.
Hela jävla mellan östern vet hur man gör för o tvinga in sig i eu bara vi svenskar som inte fattar att vi är så jävla korkade och låter dem hålla på som de gör. Hade varje sk flykting utretts o följts upp ordentligt så hade fan inte många % fått stanna.
Citera
2014-05-02, 21:18
Medlem
Saxat från Stöld domen
*m*ni M*di den 18 augusti 2012 på Willys Pantarholmen i Karlskrona

olovligen tagit och tillägnat sig varor till ett värde av 1 580 kr
"Hon hade med sig sin son och en

dotter till några bekanta som var på besök hos henne. Hennes son är två och ett

halvt år gammal och flickan är runt sex år."

Dotter till några bekanta..2012...skumt

M*di har den 22 november 2012 besökt varuhuset Coop Forum på Österleden

165 i Landskrona och där olovligen med tillägnelseuppsåt tagit smycken och

andra varor av olika slag till ett värde av sammanlagt 5 583 kronor...härjat i Landskrona ochså, skriven på Salebodavägen 103 Lgh 1203 370 34 HOLMSJÖ (3 mil utanför Karlskrona)
Citera
2014-05-02, 21:19
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonMona
Yara Moh*mmed ser ut att vara flickans fb profil. Verkar som att de har för vana att lägga till faders/mannens namn på fb istället för efternamn. Därför har Rami tre profiler. En åt sig själv och två åt barnen. Och därför hade frugan Rami som efternamn.
Om det är så M*hammed är flickans fader och Madleen moder. Hon finns på profilen tillsammans med två flickor.
Och hon här som påstår att hon känner dem och har de på fb heter där någonting liknande som här Loren* S*ncha *=a men kan det vara hon? Profilen är lite konstig...

P.S. Det står här i dokumentet fr domstolen Al som flickans efternamn isf kan det stämma att de är hennes föräldrar. Al*****

Varför skulle det inte kunna vara en riktig profil hos Lorena. Alla är inte så ljusskygga att de måste gömma sig bakom anonyma alias. Och ja, det stämmer att hon tagit kontakt med mamman de senaste dygnet. Lorena stod inte med som "nyligen tillagd" förut.
Citera
2014-05-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gällde det de egna yngre barnen?
November 2013 gällde det BO
Citera
2014-05-02, 21:23
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Saxat från Stöld domen
*m*ni M*di den 18 augusti 2012 på Willys Pantarholmen i Karlskrona

olovligen tagit och tillägnat sig varor till ett värde av 1 580 kr
"Hon hade med sig sin son och en

dotter till några bekanta som var på besök hos henne. Hennes son är två och ett

halvt år gammal och flickan är runt sex år."

Dotter till några bekanta..2012...skumt

M*di har den 22 november 2012 besökt varuhuset Coop Forum på Österleden

165 i Landskrona och där olovligen med tillägnelseuppsåt tagit smycken och

andra varor av olika slag till ett värde av sammanlagt 5 583 kronor...härjat i Landskrona ochså, skriven på Salebodavägen 103 Lgh 1203 370 34 HOLMSJÖ (3 mil utanför Karlskrona)

Ja, flickan har förmodligen befunnit sig i Sverige långt innan hon blev känd av socialen. Jag personligen tror att hon dessutom åkt tillbaka till hemlandet tillsammans med den misstänkte mannen och sedan återvänt som ett "nyanlänt" ankarbarn.

Den misstänkte mannen har en kvinnlig släkting i Landskrona så det är inte helt osannolikt att hon härjat i Landskrona också.

Stjäla smycken på Coop.
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-05-02 kl. 21:27.
Citera
2014-05-02, 21:26
Medlem
Finns en liten tjej i ungefär den åldern som Am*ni M*di var vän med på facebook, S*hod M*di. Kanske var det hon som var på besök?
Citera
2014-05-02, 21:26
Medlem
VonMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Varför skulle det inte kunna vara en riktig profil hos Lorena. Alla är inte så ljusskygga att de måste gömma sig bakom anonyma alias. Och ja, det stämmer att hon tagit kontakt med mamman de senaste dygnet. Lorena stod inte med som "nyligen tillagd" förut.

Jag sa inget om något alias.
Hursom du fick fel intryck.
Citera
2014-05-02, 21:28
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonMona
Jag sa inget om något alias.
Hursom du fick fel intryck.

Ok. Jag missförstod. Förlåt
Citera
2014-05-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Ja, fast om ni två hade kollat upp vad jag från början svarade på så hade jag sluppit svara IGEN.

Då är det värre med adoption för man får aldrig träffa barnet igen.

Jag svarade på alla "Hur kan föräldrar skiljas från sitt barn och låta barnet bo hos främlingar. Jag skulle då ALDRIG kunna skiljas från min lilla William/Molly" (eller vad det nu är ungarna heter nu för tiden).

Folk skiljs från sina barn av kärlek ibland. Så är det. Man ska inte döma om man inte vet. För då ska ni döma dom som adopterar bort och skiljs från sina barn FÖR ALLTID.

Jag hoppas du har rätt, men en sak är säker och det är att du tror då helt gott om folk.

Själv blir jag varm av ilska när jag tänker på hur flickan kom hit och när hon var 7-8 år gammal ofta sågs i tvättstugan av grannarna. I tvättstugan. Det är helt enkelt inte klokt. Låta en barnunge tvätta familjens kläder. Lägg där till att hon misshandlades så hon till slut avled. Hur mycket visste föräldrarna av det där hemma? Jag tänke rmig att en liten flicka som far illa i ett främmande land ska ty sig till sin mor med dylika bekymmer, men vad vet jag. Hon kanske kände något slags ansvar gentemot dem och bara höll tyst.
Citera
2014-05-02, 21:30
Medlem
Vad är dessa GM för typer egentligen? Lämna små barn ensamma och låta en 8-åring ta hand om tvätten och sköta om spädbarn. Vad har de båda GM gjort när barnen varit ensamma? Var har de befunnit sig? Finns nog mycket konstigheter att hitta i denna sörja. Barnen har de uppenbart inte varit intresserade av annat till att generera pengar. Skulle som sagt inte förvåna mig om GM inte är biologiska föräldrar till en enda av dem. Frågan är också hur pass sjuk i huvudet man måste vara för att behandla barn på det vis som de båda GM gjort? Fan inte många hästar hemma där!
Citera
2014-05-02, 21:31
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Ja, fast om ni två hade kollat upp vad jag från början svarade på så hade jag sluppit svara IGEN.

Då är det värre med adoption för man får aldrig träffa barnet igen.

Jag svarade på alla "Hur kan föräldrar skiljas från sitt barn och låta barnet bo hos främlingar. Jag skulle då ALDRIG kunna skiljas från min lilla William/Molly" (eller vad det nu är ungarna heter nu för tiden).

Folk skiljs från sina barn av kärlek ibland. Så är det. Man ska inte döma om man inte vet. För då ska ni döma dom som adopterar bort och skiljs från sina barn FÖR ALLTID.

Du verkar blind för att dessa föräldrar använde sitt barn, som ett medel för att nå ett mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in