Citat:
Ursprungligen postat av
Husvagn2
Bidrar med några iakttagelser ur FUP:
s.917 Det tar drygt en timme för MB mobil att koppla upp sig mot sävastmasten efter att ha lämnat stan ( 4 maj kl 20:23:45, inne i stan - - 21:41:23, i sävast),
s.942 VB andel av mobiltrafik med MB är 5 % den 5 maj,
s.937 MB mobil kopplar upp sig mot masten i Buddbyn
MB åker till Kalix den 6 maj
Frågor:
- Hur nyttjade MB tiden mellan 20:38 och 21:41?
- Hur är det möjligt att andelen mobiltrafik mellan VB om MB är 5 % den 5 maj? (eller har jag misstolkat tabellen, skrivningen på sidan?)
- Vad gjorde MB i området mot Buddbyn den 6 maj och när?
- Tog MB vägen förbi flarken den 6 maj på väg till Kalix? om ja, vilken tid?
- Finns det fler sammanträffanden i FUP där det inträffar märkliga saker som exempelvis tidpunkt för vistelse på ICA och hemfärd med taxin den 4 maj?
Är inte ute efter MB, men anser att det är lika viktigt att fria som fälla mgm och gm. Därför är det viktigt att pröva alla möjligheter, utesluta eller gå vidare med idéer, se vart de leder för att slutligen helt avföra möjliga kandidater till mord, eller medverkan till mord, dråp, eller kalla det vad ni vill. Är inte nöjd med domen, det borde ha varit mord och minst 18 år.
Kommenterar det fetlagda:
MB har en bror boende i Buddbyn. Jag tror hans uppkoppling mot masten 6 maj är punkt 8 på kartan och bör alltså varit senare på kvällen efter arbetsdag i Kalix. Samma kväll 6 maj kopplar KJ upp sig mot en annan mast inte långt ifrån Buddbyn, fast då omkring 18.30-snåret, om jag inte minns fel. Varför var han där?
Vart vill jag komma med detta? Ingen aning, men har lite svårt att släppa att båda varit i området samma kväll. Har inte info om vad KJ gjorde där och inte MB heller, men hittade själv MB:s bror.
En slipad kanalje kan stänga av/lägga ifrån sig mobilen i Buddbyn, för att kolla in en kuf och kanske mixtra med grejer..för att vara konspiratorisk.
Polisen har väl inte frågat MB vad han gjorde där, utan tänker som jag, att han hälsar på brorsan. KJ var iaf först i området av dem två.