Citat:
Ursprungligen postat av
Wildis
Jag vet ingen specifikt om just palestinier, men ja, de älskar säkert sina barn, men precis som många somalier och andra etniciteter tenderar de kanske att lämna sina barn lite för mycket vind för våg ibland. Vilka små barn springer t ex ute väldigt sent och stojar och röjer i förorterna i Sverige? Ja, inte är de etniskt svenska barn. Detta synsätt på barn gäller väldigt många andra kulturer, de anse vara gulliga, men till stor del kan de klara sig själva och ska inte vara i vägen.
Vad gäller utbildning kan det vara intressant att veta om MGN öht hade ett arbete. För dig spelar det tydligen ingen roll vem han var, men för mig är det relevant. Jag skiter i om de flesta pelestinier är så barnkära, men de familjer ankarbarnen hamnar hos ska noga kollas upp. Är det en deppig, kriminell, arbetslös snubbe med mindervärdskomplex ska det bli blankt nej till "fosterbarn", enligt mig alltså.
Naturligtvis spelar det roll även för mig. Och så håller jag med dig på det stora hela.
Men att bygga argument på en osalig röra av fördomar om det generella (araber i allmänhet eller palestinier i synnerhet) och fantasifulla tankar om individens galenskaper bekräftade av tänkta lögner om utbildning osv. är ganska fånigt. Han hade ett par år i Sverige bakom sig - hur tänkte du, att han skulle fått jobb, med tanke på det allmänna läget?
Jag vill inte för allt i världen försvara denna individ, men jag vill inte acceptera den här typen av "logik".
I detta känslomässiga läge vill jag, mot min goda uppfostran, inte ens försöka "förstå" honom - eller hans fru, som jag just nu satt det onda ögat på ...
Naturligtvis är jag nyfiken på vad som har hänt, men detta kan inte ursäktas, inte någonstans i världen bland normalt funtade människor.