2014-05-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Självklart har det inte varit pga svält och att bomber far omkring deras huvuden som gjorde att de skickade iväg sin dotter. Nä, de lever som kungar och drottningar där nere, det är därför de drömmer om att komma till ett fredligt land som Sverige. Eller hur tänkte du där? Logiken haltar!
Jag blir så upprörd över att föräldrar kan göra så här, mot en 8-åring, eller om hon var 7, den där historien med stölden tyder ju på det. Föräldrarna har huvudansvaret för sina barn, oavsett vilken situation de lever i. (Fast nog finns det folk som har det bra även där.)
Citera
2014-05-02, 19:34
Medlem
pawitels avatar
Vad var dödsorsaken?? Hittar ingen info.
Citera
2014-05-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Jaså, har de???? Det var helt nya uppgifter. För mindre än en timme sedan skrev du ju själv, på frågan om varför de inte själva hade kontaktat polisen, följande:
"Det har jag tyvärr ingen aning om. Kanske har de inte tillgång till telefonkort till utlandssamtal eller liknande. Som sagt, min sista kontakt med pappan var vid lunchtid, om han har ringt efter det..."

Och som några skriver, att det skulle vara telefontjall från Gaza är ju bara skitsnack. Du har ju själv "varit i kontakt med dem flera gånger under dagen".

... på facebook ja.
Citera
2014-05-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag vet ingen specifikt om just palestinier, men ja, de älskar säkert sina barn, men precis som många somalier och andra etniciteter tenderar de kanske att lämna sina barn lite för mycket vind för våg ibland. Vilka små barn springer t ex ute väldigt sent och stojar och röjer i förorterna i Sverige? Ja, inte är de etniskt svenska barn. Detta synsätt på barn gäller väldigt många andra kulturer, de anse vara gulliga, men till stor del kan de klara sig själva och ska inte vara i vägen.

Vad gäller utbildning kan det vara intressant att veta om MGN öht hade ett arbete. För dig spelar det tydligen ingen roll vem han var, men för mig är det relevant. Jag skiter i om de flesta pelestinier är så barnkära, men de familjer ankarbarnen hamnar hos ska noga kollas upp. Är det en deppig, kriminell, arbetslös snubbe med mindervärdskomplex ska det bli blankt nej till "fosterbarn", enligt mig alltså.
Naturligtvis spelar det roll även för mig. Och så håller jag med dig på det stora hela.
Men att bygga argument på en osalig röra av fördomar om det generella (araber i allmänhet eller palestinier i synnerhet) och fantasifulla tankar om individens galenskaper bekräftade av tänkta lögner om utbildning osv. är ganska fånigt. Han hade ett par år i Sverige bakom sig - hur tänkte du, att han skulle fått jobb, med tanke på det allmänna läget?
Jag vill inte för allt i världen försvara denna individ, men jag vill inte acceptera den här typen av "logik".
I detta känslomässiga läge vill jag, mot min goda uppfostran, inte ens försöka "förstå" honom - eller hans fru, som jag just nu satt det onda ögat på ...
Naturligtvis är jag nyfiken på vad som har hänt, men detta kan inte ursäktas, inte någonstans i världen bland normalt funtade människor.
Senast redigerad av tantigheter 2014-05-02 kl. 19:37.
Citera
2014-05-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Jaså, har de???? Det var helt nya uppgifter. För mindre än en timme sedan skrev du ju själv, på frågan om varför de inte själva hade kontaktat polisen, följande:
"Det har jag tyvärr ingen aning om. Kanske har de inte tillgång till telefonkort till utlandssamtal eller liknande. Som sagt, min sista kontakt med pappan var vid lunchtid, om han har ringt efter det..."

Och som några skriver, att det skulle vara telefontjall från Gaza är ju bara skitsnack. Du har ju själv "varit i kontakt med dem flera gånger under dagen".

Vilket jävla ordvridande från dig! Du menar alltså på fullt allvar att du vet mer om saken än LorenaSanchez som varit i kontakt med föräldrarna? Jösses! Ge oss all din info. nu då! Vad har föräldrarna gjort under hela dagen? Du vet ju, så fram med din "fakta"!
Citera
2014-05-02, 19:37
Medlem
fuck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Flickans död beror väl i första hand på att någon dödade henne? Inte var det väl socialsekreteraren som dödade henne?

Men jag förstår hur du menar. Vad som skaver mig lite är att denna socialsekreterare kanske får skit som hen inte förtjänar. Tänk om det är så att denna socialsekreterare har fått på tok för många ärenden på sin lott och helt enkelt inte hunnit med? Tänk om denna socialsekreterare har påtalat för sina chefer att arbetsbördan är för stor?

Jag säger inte att det är så, men kan det inte vara lämpligt att invänta utredningen innan denna socialsekreterare hängs i närmsta lyktstolpe?

Bara för att socialsekreteraren inte misshandlade flickan till döds själv så betyder det inte att hon inte hade en avgörande roll i att flickan dog. Glömde skriva att detsamma gäller polismannen som inte tog anmälan på så stort allvar, men så vet vi ju inte hur grannen la fram ärendet heller.. Det är dessa personer som får betalt att agera i sådana här situationer och de båda svek flickan. Polismannen hade iaf skickat ärendet vidare till socialsekreteraren som inte gjorde ett skit. Jag har själv anmält att ett barn far illa till soc men inte ett skit hände där heller så ursäkta min skepsis till att dessa typer verkligen utför sitt arbete..
Citera
2014-05-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Vad var dödsorsaken?? Hittar ingen info.

Det är inte utrett. Obduktion i nästa vecka, om jag inte minns fel.
Citera
2014-05-02, 19:39
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-it
Bara för att socialsekreteraren inte misshandlade flickan till döds själv så betyder det inte att hon inte hade en avgörande roll i att flickan dog. Glömde skriva att detsamma gäller polismannen som inte tog anmälan på så stort allvar, men så vet vi ju inte hur grannen la fram ärendet heller.. Det är dessa personer som får betalt att agera i sådana här situationer och de båda svek flickan. Polismannen hade iaf skickat ärendet vidare till socialsekreteraren som inte gjorde ett skit. Jag har själv anmält att ett barn far illa till soc men inte ett skit hände där heller så ursäkta min skepsis till att dessa typer verkligen utför sitt arbete..
Jag är enig med dig om att det nog finns myndigheter/myndighetspersoner som bör kollas. Deras agerande i ärendet bör utredas.

Men innan det har utretts kanske vi ska undvika att hänga dem i lyktstolpen?
Citera
2014-05-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I eftermiddag har den lokala polisen meddelat föräldrarna
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18815672.ab

Jaha. Ivägskickad ensam i februari. Om ABs uppgifter stämmer så var hon ett ankarbarn.
Tyvärr är det relevant. Tyvärr.
Citera
2014-05-02, 19:41
Medlem
fuck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag är enig med dig om att det nog finns myndigheter/myndighetspersoner som bör kollas. Deras agerande i ärendet bör utredas.

Men innan det har utretts kanske vi ska undvika att hänga dem i lyktstolpen?

När ett barn far illa på det här sättet så bör huvuden rulla
Citera
2014-05-02, 19:43
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-it
När ett barn far illa på det här sättet så bör huvuden rulla
Ja, men kanske ska vi se till att det är rätt huvuden som rullar?
Citera
2014-05-02, 19:43
Medlem
FramAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vilket jävla ordvridande från dig! Du menar alltså på fullt allvar att du vet mer om saken än LorenaSanchez som varit i kontakt med föräldrarna? Jösses! Ge oss all din info. nu då! Vad har föräldrarna gjort under hela dagen? Du vet ju, så fram med din "fakta"!

Och där tog dina argument slut. Kliv ur sandlådan. Du vet väl också att jag inte har en aning om vad föräldrarna har gjort under dagen, närmare fakta eller vad du nu tjafsar om. Min poäng är att det är oerhört märkligt att föräldrar som får fasansfulla besked om sin dotter på andra sidan jorden inte försöker/lyckas få kontakt med svensk polis. Palestina är ju inte direkt ett u-land utan telefonlinjer och Gaza i synnerhet är väl utvecklat. Bevisligen har ju den svenska polisen lyckats komma fram på telefon åt det hållet - märkligt om det inte funkar åt andra hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in