Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
Alla populationer har sina givna andelar av stollar eller galningar, det förstår vi alla.
Ditt svar är med förlov sagt ganska larvigt - ingen har sagt "aldrig".
Men det vore alldeles på tok att tro att vi är världsbäst på att gynna barn.
Nog kan vi ordna det fint för barnen åtminstone materiellt här, eller hur?
Men skulle du påstå att vi älskar barn mer än andra?
Kärleken till barnen är stor överallt (med individuella och få undantag, tack-och-lov)
Vad gäller MGMs utbildning så är det inte vår sak att håna den heller. Han kan visst vara utbildad jurist, men i en annan juridisk kultur och med ett annat kursinnehåll än det vi har eller de har i USA.
Att den inte passar här eller där betyder inte att den inte finns. (Visst kan jag ha fel här)
Att han sedan stavar till advokat på ett sätt som inte faller dig eller andra på läppen är så lagom skrattretande. Vi låter alla mer eller mindre som fån på främmande språk, eller hur?
Jag vet ingen specifikt om just palestinier, men ja, de älskar säkert sina barn, men precis som många somalier och andra etniciteter tenderar de kanske att lämna sina barn lite för mycket vind för våg ibland. Vilka små barn springer t ex ute väldigt sent och stojar och röjer i förorterna i Sverige? Ja, inte är de etniskt svenska barn. Detta synsätt på barn gäller väldigt många andra kulturer, de anse vara gulliga, men till stor del kan de klara sig själva och ska inte vara i vägen.
Vad gäller utbildning kan det vara intressant att veta om MGN öht hade ett arbete. För dig spelar det tydligen ingen roll vem han var, men för mig är det relevant. Jag skiter i om de flesta pelestinier är så barnkära, men de familjer ankarbarnen hamnar hos ska noga kollas upp. Är det en deppig, kriminell, arbetslös snubbe med mindervärdskomplex ska det bli blankt nej till "fosterbarn", enligt mig alltså.