2014-05-02, 19:20
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nu ja, för det pratades här på sidan tidigare att hon inte var vän och att hon under dagen börjat ändra på sina sidor. Undra om nån han ta skärmdumpar före de ändra??? Men förstår om du vill tro gott om dem men med tiden så ser vi sanningen.

Edit: Som det är nu ställer jag mig hellre på tösens sida än på föräldrarna som inte tagit hand om sin tös på rätt sätt enl mig.
De enda nya vänner mamman har på sin Facebook är två personer, varav jag är den ena. Den andra är inte dottern. Titta på "Nyligen tillagda", dottern finns inte med där.
Citera
2014-05-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Men LOL på den.
Folk i USA svälter trots att det finns superfina restauranger, här i Sverige vet jag inte om någon de facto svälter, men de bor under broar iaf, och i samma kvarter ligger någon 3-stjärnig Michelinkrog.

Så jag tror du får ta och tänka om där.
OK, det var väl svält som gjorde att familjen skickade iväg sin 8-åring, och jag antar att hon och släktingarna gick till fots till Karlskrona.
Citera
2014-05-02, 19:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-it
Det finns inga ursäkter. Flickans död beror på socialsekreteraren som inte kunde sköta sitt jobb. Hade denna vedervärdiga människa agerat när hon fått beskedet från polisen så hade flickan levt idag, utan tvekan. Suggan bör åtminstone sparkas från jobbet, men känner man Sverige rätt så kommer hon få behålla jobbet och det hela skrivas över som ett "mänskligt misstag".
Flickans död beror väl i första hand på att någon dödade henne? Inte var det väl socialsekreteraren som dödade henne?

Men jag förstår hur du menar. Vad som skaver mig lite är att denna socialsekreterare kanske får skit som hen inte förtjänar. Tänk om det är så att denna socialsekreterare har fått på tok för många ärenden på sin lott och helt enkelt inte hunnit med? Tänk om denna socialsekreterare har påtalat för sina chefer att arbetsbördan är för stor?

Jag säger inte att det är så, men kan det inte vara lämpligt att invänta utredningen innan denna socialsekreterare hängs i närmsta lyktstolpe?
Citera
2014-05-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Alla populationer har sina givna andelar av stollar eller galningar, det förstår vi alla.
Ditt svar är med förlov sagt ganska larvigt - ingen har sagt "aldrig".
Men det vore alldeles på tok att tro att vi är världsbäst på att gynna barn.
Nog kan vi ordna det fint för barnen åtminstone materiellt här, eller hur?
Men skulle du påstå att vi älskar barn mer än andra?
Kärleken till barnen är stor överallt (med individuella och få undantag, tack-och-lov)
Vad gäller MGMs utbildning så är det inte vår sak att håna den heller. Han kan visst vara utbildad jurist, men i en annan juridisk kultur och med ett annat kursinnehåll än det vi har eller de har i USA.
Att den inte passar här eller där betyder inte att den inte finns. (Visst kan jag ha fel här)
Att han sedan stavar till advokat på ett sätt som inte faller dig eller andra på läppen är så lagom skrattretande. Vi låter alla mer eller mindre som fån på främmande språk, eller hur?

Jag vet ingen specifikt om just palestinier, men ja, de älskar säkert sina barn, men precis som många somalier och andra etniciteter tenderar de kanske att lämna sina barn lite för mycket vind för våg ibland. Vilka små barn springer t ex ute väldigt sent och stojar och röjer i förorterna i Sverige? Ja, inte är de etniskt svenska barn. Detta synsätt på barn gäller väldigt många andra kulturer, de anse vara gulliga, men till stor del kan de klara sig själva och ska inte vara i vägen.

Vad gäller utbildning kan det vara intressant att veta om MGN öht hade ett arbete. För dig spelar det tydligen ingen roll vem han var, men för mig är det relevant. Jag skiter i om de flesta pelestinier är så barnkära, men de familjer ankarbarnen hamnar hos ska noga kollas upp. Är det en deppig, kriminell, arbetslös snubbe med mindervärdskomplex ska det bli blankt nej till "fosterbarn", enligt mig alltså.
Citera
2014-05-02, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Men för fan, åk ner till Gaza och bo där ett tag så kanske du fattar varför de skickar iväg sina barn om de får möjlighet! Sen ska du inte sitta här i Sverige och tro att allt fungerar likadant där nere. De kanske inte är lika bevandrade i internet och i Facebook där nere? Kanske de bara har lite tid då och då som de ens kan gå ut på nätet? Det finns nog förklaringar till det som du finner när du åker ner till helvetet de har i Gaza. När åker du?

Jag har suttit i Gaza och håller inte alls med dig!
Det är just det här sättet att resonera som gör att ankarbarnen kan sättas i system!

Det är mycket ovanligt att man skickar iväg en liten flicka ensam till Sverige.
Ingen ansvarskännande släkt (stora släkter handlar det om!) skulle göra det.
Och de är faktiskt ofta ansvarskännande så det förslår. Och kunniga i hur man skyddar sig.
Behöver barnen skickas iväg för akut risk krigsutbrott så skickas de till Västbanken!
Inte fan ensamma till Sverige även om släktingar väntar! Inte fan en ensam liten flicka!
Citera
2014-05-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
OK, det var väl svält som gjorde att familjen skickade iväg sin 8-åring, och jag antar att hon och släktingarna gick till fots till Karlskrona.

Hon kanske kom själv med flyg? Eller så gick släkten ihop och betalade det de kunde? Varken du eller jag vet, inte sant? Men om de nu har pengar så verkar det ju fantastiskt konstigt att både skicka iväg dottern "för skojs skull", eller att hon ska vara ett ankare. Går liksom inte ihop. Då är det isåfall riskerna med bomber etc, det kan ju inte ens de rika försvara sig mot.
Citera
2014-05-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella

Självklart har det inte varit pga svält och att bomber far omkring deras huvuden som gjorde att de skickade iväg sin dotter. Nä, de lever som kungar och drottningar där nere, det är därför de drömmer om att komma till ett fredligt land som Sverige. Eller hur tänkte du där? Logiken haltar!
Citera
2014-05-02, 19:27
Medlem
I eftermiddag har den lokala polisen meddelat föräldrarna
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18815672.ab
Citera
2014-05-02, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Länka gärna det inlägg där någon har fasta bevis på att de inte haft kontakt under den här tiden. Verkar konstigt då de tydligen är vänner på FB.

Svaret på ditt beviskrävande...Du befinner dig inte i Högsta domstolen nu utan i det aldrig upphörande grävandets efter riktiga fakta på sanningens internetiska plattform Flashback.org Och här får man sanningar man inte visste fanns och utan diarienummer men lik förbannat sanna i slutändan.
Det fetade har du svar i inlägg #817
Citera
2014-05-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jag har suttit i Gaza och håller inte alls med dig!
Det är just det här sättet att resonera som gör att ankarbarnen kan sättas i system!

Det är mycket ovanligt att man skickar iväg en liten flicka ensam till Sverige.
Ingen ansvarskännande släkt (stora släkter handlar det om!) skulle göra det.
Och de är faktiskt ofta ansvarskännande så det förslår. Och kunniga i hur man skyddar sig.
Behöver barnen skickas iväg för akut risk krigsutbrott så skickas de till Västbanken!
Inte fan ensamma till Sverige även om släktingar väntar! Inte fan en ensam liten flicka!

Vet du att hon åkte ensam? Hon kanske åkte med tillbaks då GM varit nere på besök. Eller via Västbanken.

Men visst, hon kan ha varit ett ankare, men det är ju samtidigt inte vitsen med tråden. Tösen är död, dödad av just en ansvarskännande släkting.

Edit: Har missat att läsa att hon kom just ensam. Som sagt, huvudvärk deluxe, borde inte skriva något alls..
Senast redigerad av Sery 2014-05-02 kl. 19:45.
Citera
2014-05-02, 19:31
Medlem
FramAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
De har ju försökt ringa sin dotter flera gånger och sin släkting, de har inte varit aktiva på Facebook sedan lunchtid och jag tror nog de gjort allt i sin makt för att få reda på vad som hänt under den tiden.
Och mamman är visst vän med dottern på FB, den som nu sa att hon inte är det har fel.

Edit. Och FramAxel, även om de försökt ringa polisen hela dagen skulle de ändå inte fått veta något då det skulle berättas personligen.

Jaså, har de???? Det var helt nya uppgifter. För mindre än en timme sedan skrev du ju själv, på frågan om varför de inte själva hade kontaktat polisen, följande:
"Det har jag tyvärr ingen aning om. Kanske har de inte tillgång till telefonkort till utlandssamtal eller liknande. Som sagt, min sista kontakt med pappan var vid lunchtid, om han har ringt efter det..."

Och som några skriver, att det skulle vara telefontjall från Gaza är ju bara skitsnack. Du har ju själv "varit i kontakt med dem flera gånger under dagen".
Citera
2014-05-02, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
De enda nya vänner mamman har på sin Facebook är två personer, varav jag är den ena. Den andra är inte dottern. Titta på "Nyligen tillagda", dottern finns inte med där.
Det är likväl osnyggt att skicka iväg sin lilla tös som de gjort. Det är mer viktigt vetande och att de som mörda låses in är viktigt för ett avslut på denna gräsliga story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in