2014-05-02, 18:12
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Sammanfattning: Hitta den svaga länken i matchen. Om deras Alistar är "last pick" så suger han förmodligen eftersom att han blev tvingad att spela support. Sitt hans lane eller be er jungle göra det. Lolnexus,lolking kan vara op ibland.

Jag drog det här väldigt grovt så det stämmer absolut inte helt då varje game är unikt. Dock så finns det en liten sanning i det.

Har tänkt i de banorna vilka man går efter, men missade att ta in deras pickordning och relevansen som kommer med det, ska tänka på detta nästa match och se om man kan använda sig utav detta när man junglar. (även om jag brukar bestämma vart jag sätter min första gank på andra kriterier så är det inte fel alls att ha detta i bakhuvudet)
Citera
2014-05-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Sammanfattning: Hitta den svaga länken i matchen. Om deras Alistar är "last pick" så suger han förmodligen eftersom att han blev tvingad att spela support. Sitt hans lane eller be er jungle göra det. Lolnexus,lolking kan vara op ibland.
Ibland är det ju så att det är folk som kör DuoQ, och iom det nya DuoQ systemet som dem har infört, så att det inte alltid är så att den som är högst av dem 2 som kör Duo är 1st pick och den andra är last pick.
Så på dessa tillfällen så gäller ju inte din logik till 100% heller.
Citera
2014-05-02, 18:47
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Har du inte testat Ziggs så borde du testa honom också tycker jag, han fungerar rätt okej. Nidalee fungerar också hyffsat som AD carry. Kanske inte jättebra menmen..

Jag kan tänka mig att precis som du säger att Vel'Koz AD carry är riktigt dåligt då hans ulti inte uppfyller någon som helst sak lategame utan bara gör att man står på precis samma ställe & gör nästan ingen damage.

Ziggs glömde jag att nämna också, bra waveclear med rätt bra kill potential samt bra escape och liknande. Tyckte han föll bort efter laning phase dock.

AD Nida känns som alltför mycket troll på något sätt, har testat henne men något känns jävligt off. Kanske för att jag hatar henne av hela mitt hjärta.
Citera
2014-05-02, 18:54
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Ziggs glömde jag att nämna också, bra waveclear med rätt bra kill potential samt bra escape och liknande. Tyckte han föll bort efter laning phase dock.

AD Nida känns som alltför mycket troll på något sätt, har testat henne men något känns jävligt off. Kanske för att jag hatar henne av hela mitt hjärta.
Mjo, dem flesta AP carrys som man kan spela som AD carrys (Ahri, LeBlanc, Ziggs ETC) faller av efter laning phase för att dem helt enkelt blir sämre och sämre, speciellt med deras scaling..

Äsch, det är inget fel på AD nidalee - ungefär lika lite som det är fel på AD ziggs eller AD ahri..
Här spelar Bebe (TPA'S Ad Carry) henne som AD carry i en match i GPL.
Citera
2014-05-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaxophobia
Ibland är det ju så att det är folk som kör DuoQ, och iom det nya DuoQ systemet som dem har infört, så att det inte alltid är så att den som är högst av dem 2 som kör Duo är 1st pick och den andra är last pick.

Det där är ändrat för ett tag sedan så du vet.
Citera
2014-05-02, 19:07
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaxophobia

Nej men det finns ganska många sätt att hitta den svaga länken. Några saker som jag brukar gå efter är pick order, kda och vana med deras champ. Jag försöker inte bli feedad på deras mundo med 100 matcher och en kda på 2, 3 , 10. Utan jag väljer istället deras last pick support som har 3 games med karma och som är rätt ovan och som på de där tre matcherna har 2,7,14 i kda. Om last pick spelar support så är det ofta att han blir tvingad och därför kan man göra många kills på bot lane för att han är ovan med sin roll. Han är inte lika säker på sin champ som first pick då first pick oftast tar sin mainchampion.
Citera
2014-05-02, 19:30
Medlem
SuperGuidettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stew3n
nerfa yasou för helvete. OBALANSERADE förbannade jävla FITTSPEL

Inte op någonstans bara att han är hög skillcap så man kan göra fetting plays därav så blir det som lee sin, vissa suger balle och vissa blir sugna
Citera
2014-05-02, 20:33
Medlem
Vilken roll ska man spela för att carrya sitt lag bäst? Mid lane kan jag redan utesluta 100% är fast i guld 3-4
Citera
2014-05-02, 22:15
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Vilken roll ska man spela för att carrya sitt lag bäst? Mid lane kan jag redan utesluta 100% är fast i guld 3-4

Jag personligen carryar best från mid, fast det handlar nog mest vart man själv är bäst på att köra ifrån helt enkelt, samt vilken typ av gubbe man kör, vissa är det hög risk hög vinst och andra är motsattsen.

Det är utan tvekan lättare att carrya med en hög risk gubbe som kan snowballa, men då förutsätter det att man faktiskt vinner.
Citera
2014-05-02, 22:49
Medlem
Dodgat några games och har nu negativt med poäng i min division Visste inte att det var möjligt med negativa poäng...
Senast redigerad av iLuvMoney 2014-05-02 kl. 23:28.
Citera
2014-05-02, 23:24
Medlem
bananingvars avatar
Jaha, då tog man sig upp till platinum som var målet för den här säsongen... Men i samma anda försvann all motivation att fortsätta lira ranked.

Mainar adc ifall någon undrar. (Slutade s3 i guld 3)
Citera
2014-05-03, 02:29
Medlem
Mantisss avatar
Nån mer som tappade connection? :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in