2014-05-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Har varit på härligt IDGAF-humör de senaste dagarna och har åtagit mig uppgiften att ta mig igenom olika AP carries för att se om de är viable som AD carries.

Ahri kan vi säga direkt är viable eftersom jag lyckades fixa penta (detta får man väldigt gärna skylta med tycker jag då det finns få saker som är jävligare, än mindre med en malplacerad carry) med henne efter första matchen, presterade också bra i övriga matcher. CC, gratis positionering och bra escape.

AD Malzahar var också otroligt habil och efter att ha krossat två lanes med 8-0 i båda matcherna för att sedan tåga vidare (dock blev jag fetmosad i första matchen efter lane phase då jag spelade med konstant 300 ping, vilket gör att jag undrar hur jag kunde få kills...) och dominera flera lager av matcherna. Behaglig AA-animation.

AD Anivia funkade också för tidig passive bait och hennes vägg är alltid bra. Däremot har hon en långsam projektil och har ganska långsam bassnabbhet så hennes AD-damage uppfylls aldrig riktigt. Bra längd på AA men är trots det inte speciellt överlägsen Trist, Jinx eller Cait.

AD Orianna vet jag har figurerat sedan tidigare och hon är väldigt läglig med en displacement-ulti samt flera bra utility-spells. Hyfsat stronk och kan duellera med en fed Twitch uppenbarligen, då jag fick göra det mer än två gånger minst.

AD Syndra är riktigt käzz och är inte att föredra. Visst - bra range med hennes spells och hyfsat stark med ultin som är naturligt stark, men hennes AA-längd är rätt så mesig.

AD Soraka var faktiskt helt OK, men riktigt slö och kanske inte precis någon man kan luta sig tillbaka mot i en carry-or-no-carry-situation. Bra baits med feta health/armor-bonusar och hon kan desarmera viktiga spells (tänker typ att Twitch stackar sin passive och sen ska använda sin E, varpå man silencar) medan hon kan peela och jukea för sig själv tills hjälp anländer. Också allmänt bra för laget. Kan finna en sköld i support/top/tanky jungle och mata den med heals tills man har dödat de som anfaller ens "frontlinje". Riktigt stor plusfaktor med de famösa bananprojektilerna som nästan poetiskt mördar någon som flashar med 2 hp och tror att de har kommit undan.

Vart är LeBlanc? LeBlanc adc är sjukt effektivt.
Citera
2014-05-02, 12:11
Medlem
enklistras avatar
Tydligen patch idag men jag hittar inga patch notes. Vad är ändrat/fixat?
Citera
2014-05-02, 12:17
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Tydligen patch idag men jag hittar inga patch notes. Vad är ändrat/fixat?
Antagligen så har dem bara lagt till småsaker som kommer i nästa patch, typ skins etc.
Små-patcher brukar komma rätt ofta.
Senast redigerad av irken 2014-05-02 kl. 12:20.
Citera
2014-05-02, 13:40
Medlem
enklistras avatar
Jag som hoppades på Braum. Men så kul fick vi inte ha det.
Citera
2014-05-02, 14:28
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Tror ni att Aatrox kommer att spelas mer nu när "carry" top laners börjar ta över mer och mer?
Tror snarare han kommer spelas mer i jungeln när folk upptäcker hur starkt feral flare är på honom. Lirade ett game aatrox jungle, gick flare och BotRK och sen visage o tankigt. Self healen du får är helt sinnessjuk, särskilt om folk i ditt team kör heal och kan ta bort 50 % heal reduction från dig.

Tror även skarner kommer börja spelas mer igen, mött det ett par gånger (iofs bara på lägre plat) och har fungerat riktigt bra med feral flare och BotRK + full tank med IBG.
Citera
2014-05-02, 14:57
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Först och främst: Shyvanna är en champion som är starkast mid-lategame. Med andra ord skall hon typ aldrig vinna lane (så länge hon inte möter mundo och andra superweak laners). Målet med henne är att gå lika i lane för att sedan outscala sin motståndare. Du är förmodligen betydligt bättre än spelarna du möter, därför vinner du lane så ofta. Botrk bör endast byggas först om man vinner lane, förlorar man lane bör BoTRK byggas som sista item. Tank items är såklart beroende på vad du möter för typ av damage. Standard build mot renekton top lane och ap mid lane (vanliga picks i meta atm). Är: Ninja tabi>Sunfire Cape>Wardens mail>banshees vail (spirit visage är bättre i vissa fall)>bygg klart randuins>köp BoTRK om leder med mycket guld>Avsluta med Thornmail.
Dorans shield är bra start, jag hade dock börjat med cloth+5 mot starka melee ad champions (renekton, darius, trynda). Hydra skulle jag aldrig byggt i ett seriöst game, men visst kan det vara kul i normal games. Frozen mallet är sällan bra.

Tack! Glömde säga att jag kör henne top i normals och jungle ranked, är silver V... Men jäklar vad hon clearar camps snabbt och sen feral flare och då är det stackars everywhere...
Citera
2014-05-02, 15:09
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androg
För att ad Kennen redan är etablerad som en viable adc?

Ja jag anser att Kennen kan användas som en ADC på ett legit sätt, därför har jag inte provat honom. Har testat honom sedan innan dock och vet att han är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Vart är LeBlanc? LeBlanc adc är sjukt effektivt.

Har inte testat henne än! Vet att hon är bra dock i och med hennes fantastiska jukekapacitet.

Jag hade tänkt kika på Veigar och Xerath men jag vet inte om det är bra, Veigars AP damage är rätt saftig och det känns som en alltför stor waste. Vel'Koz ADC testade jag också som AD då jag trodde att hans passive fungerade likt Vayne, alltså gratis true damage efter fyra hits från vilken källa som helst (spells eller AA), men tji fick jag då det bara går att fixa det med spells. Funkar helt okej i laning phase med några bra spells med slow och knock-ups, vilket ter sig bra för duellering, men han kan knappt fly från jävelskap som t.ex. Udyr och hans ulti är skrattretande eftersom den inte gör någon damage, gör honom stationär och inte uppfylls nog.

Zyra ADC har jag hört gott om och ska antagligen köpa henne och testa henne med. Får se.
Citera
2014-05-02, 15:15
Medlem
irkens avatar
Har du inte testat Ziggs så borde du testa honom också tycker jag, han fungerar rätt okej. Nidalee fungerar också hyffsat som AD carry. Kanske inte jättebra menmen..

Jag kan tänka mig att precis som du säger att Vel'Koz AD carry är riktigt dåligt då hans ulti inte uppfyller någon som helst sak lategame utan bara gör att man står på precis samma ställe & gör nästan ingen damage.
Citera
2014-05-02, 16:40
Medlem
nerfa yasou för helvete. OBALANSERADE förbannade jävla FITTSPEL
Citera
2014-05-02, 17:13
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stew3n

Allt är relativt..
Citera
2014-05-02, 17:39
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Allt är relativt..
Han är ganska lätt att ganka och blir shut down i teamfights av hard cc. Möter du en malphite eller liknade som ger honom fria utls hela tiden bör du köpa banshees vail asap. Om du fortfarande tycker att han är sjukt op, spela honom själv och klätta till challenger.
Citera
2014-05-02, 17:40
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stew3n

Nej tack. Så op är han inte. Tänkte förklara lite varför så jag skriver 2 stycken team comps med champs på roller som man ser rätt ofta.

Yasuo - top
Lb - mid
panth - jungle
adc - adc
Morgana - support
* Yasuo är har i det här laget en väldigt avgörande roll. Han måste vara riktigt bra. Han kan gå för splitpush men om han vill vara den typiska fightern i den här matchen så måste han vara uppstackad hela tiden i teamfights. Det gör att den här yasuo'n kommer att vara mindre farmad och rätt passive. En ganska typisk match för en som brukar maina yasuo. Om jag skulle spela den här matchen så skulle Yasuo vara focus nr 3 förutsatt att han inte är vrålfeedad. En yasuo top går även lätt att countra.

Yasuo - top
wukong - jungle
Oriana - mid
draven - adc
Alistar - support

* Här kommer det en team set up som är riktigt jobbig att möta. Men ofta så får man möte liknande set up när Yasuo lockar in som first pick. Hela laget vill försöka spela på hans ulti bara för att den är så op. Därför finns det ofta svagheter i de spelare som spelar de andra champsen. Priana som var 2nd pick tog nog Oriana bara för att hon går bra ihop med yasuo. Även fast denna Ori har 0-2 i matcher så pickade hon ori och tog chansen att bli carryad och få gratis lp. Samma sak med Ali som också är en väldigt svårspelad champion. Leta den svaga länken och det blir inte så svårt som du först trodde när du såg picksen.

Sammanfattning: Hitta den svaga länken i matchen. Om deras Alistar är "last pick" så suger han förmodligen eftersom att han blev tvingad att spela support. Sitt hans lane eller be er jungle göra det. Lolnexus,lolking kan vara op ibland.

Jag drog det här väldigt grovt så det stämmer absolut inte helt då varje game är unikt. Dock så finns det en liten sanning i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in