Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Allt åt alla är verkligen inte fascistiska...
Jo, det är de. Att de själva ursäktar sin ideologi innebär inte nånting överhuvudtaget.
Att kasta sten är något fascister sysslar med.
Även om du inte håller med om att dessa fascister faktiskt är fascister, så kan du aldrig någonsin få det till att de är "kvinnor som ville diskutera" som du
påstod.
Citat:
Feminsimen är en stark och viktig fråga hos vänstern ja, har alltid varit, men det betyder inte att all feminism eller alla feminister i Sverige är marxister...
Jag har heller aldrig sagt att
alla feminister i Sverige är marxister.
Citat:
eller ens vänster eller gillar GS och Fi, Kryllar av feminister inom alliansen ex.
Det "kryllar" av feminister inom alliansen därför att man måste vara feminist idag för att inte begå politiskt självmord, och inte ens de är liberala vilket jag redan påpekat. Kvotering och att skuldbelägga grupper är INTE liberalt, utan marxism.
Citat:
Här har du en liberlafeminist blogg.
Jaha? Det finns alla möjliga bloggar. En populär blogg här på flashback är ju av han som försökte bygga ett kärnkraftverk i köket. Innebär det att han är representativ för samhället?
Jag upprepar mig igen:
Som jag sagt flera gånger så diskuteras dagens feminism, så som den ser ut i dagens samhälle, representerad av staten och media.
Med "media" menar jag inte feliras blogg, även om den såklart är en
mikroskopisk del i det hela.
Du har en spännande vana att länka till källor som stödjer mig och inte dig själv. I feliras banner står det följande:
TRÖTT PÅ VÄNSTERNS STATSMONOPOL PÅ FEMINISMEN?
Tja, vi kan ju
börja med detta:
Ponera följande graf:
https://www.boundless.com/image/religious-affiliation-by-median-household-income-2000/
Vad tycker du om att införa dessa punkter? Vad hade du tyckt om ett samhälle som beter sig så här:
* Vi påstår att judar förtrycker alla icke-judar.
* Vi börjar kalla dem för jude-slem.
* Vi ger icke-judar förtur till jobb framför judar.
* Vi propagerar högljutt i media att judar måste släppa makten och låta icke-judar komma fram.
Låter det som ett trevligt samhälle?
Citat:
att de stackars männen är den grupp i samhället som vi borde lägga alla resurser på
Det har jag inte skrivit. I varje inlägg ljuger du om vad jag skulle ha påstått. Rätt tröttsamt.
Vad sägs om att lägga resurser på de individer som har det svårt, OAVSETT vilket kön individen har?
Låter det som en radikal idé?
Citat:
Enligt en utredning 2011 så existerade det 280 personer i hela Sverige som var klassisk uteliggare...alltså sov utomhus. Antalet har minskat totalt sett de senaste åren och antalet kvinnor har ökat...så låt säga ca 200 uteliggare som just är män. Dessa ska vi alltså fokusera på?
Citerar mig IGEN. Står det något om uteliggare nånstans i det citatet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Celeno
Skulle man lägga resurser i samhället efter hur verkligheten ser ut så skulle vi koncentrera oss på att få upp pojkars betyg, öka männens medellivslängd och minska antal män som dör i arbetet varje år. Men det gör vi inte. Inte alls, faktiskt.