Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-05-02, 11:28
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
oj du googla child care+ anthropology+ nomads eller nått så hittar du nog nått. Finns många studier i ämnet.

Fast nu var inte frågan om informationen finns eller inte utan vilken studie du har som stöd för ditt påstående.
Citera
2014-05-02, 11:59
Medlem
erkfans avatar
https://www.youtube.com/watch?v=O60atA59xgE
Lämnar den här.
Citera
2014-05-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Fast nu var inte frågan om informationen finns eller inte utan vilken studie du har som stöd för ditt påstående.

Jag har det från antropologisk kurslitt. jag läst. Och vill du ha exakt titel och författare så kan jag inte hjälpa dig, de böckerna ligger på vinden.
Citera
2014-05-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Med tanke på att det är du och inte jag som är okunnig när det gäller politik och historia så gör du bara bort dig när du säger "läs på". Förra gången visste du inte vad fascism var och nu vet du inte vad dagens likhetsfeminism bygger på. Byter du ut proletär mot kvinna och bourgeois mot man, så har du dagens feminism. En karbonkopia av marxismen.

Att dagens feminister är gårdagens kommunister är inget du har funderat på? Förvirrade människor som inte hade någonstans att ta vägen efter att Sovjet föll. Det var dock enkelt att byta arbetaren mot kvinnan och kapitalisten mot mannen, trots att gårdagens hjälte var mannen med hammaren och skäran och fienden var de rika.

Det är nämligen inte jämlikhet eller rättvisa som egentligen driver er, utan ett allmänt hat mot det liberala samhället. Ni vill inte att det skall se ut som det gör i dag, ni har en "utopi" ni tror ni skall kunna driva igenom, naivt nog. Vem ni hatar spelar inte så stor roll, alla som är för individuell frihet är era fiender.

Låt oss bortse från att det finns en miljard olika alternativ mellan dina två "antingen".

Skulle man lägga resurser i samhället efter hur verkligheten ser ut så skulle vi koncentrera oss på att få upp pojkars betyg, öka männens medellivslängd och minska antal män som dör i arbetet varje år. Men det gör vi inte. Inte alls, faktiskt.

Fjantigt påhopp. Både du och jag vet att feminisiter inte är fascister. feminister är inte heller per definition marxistiska eller marxistnazister (haha som jag läste någonstans, inte av dig, men de floskeln kanske kommer den också? )
Idel tramsiga etiketter som folk sätter på allt det som de inte gillar eller förstår.

Den första feminismen var just liberal. Borde t.o.m du veta.
Citera
2014-05-02, 15:53
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Fjantigt påhopp. Både du och jag vet att feminisiter inte är fascister. feminister är inte heller per definition marxistiska eller marxistnazister (haha som jag läste någonstans, inte av dig, men de floskeln kanske kommer den också? )
Idel tramsiga etiketter som folk sätter på allt det som de inte gillar eller förstår.
Inte fjantigare än ditt duckande med "läs på" och så vidare. Du har ju uppenbarligen ingen kunskap alls om vare sig politik eller historia, för i så fall hade du ju argumenterat istället för att skriva floskler.
Citat:
Den första feminismen var just liberal. Borde t.o.m du veta.
Som jag sagt flera gånger så diskuteras dagens feminism, så som den ser ut i dagens samhälle, representerad av staten och media. Gudrun Schyman känner du säkert till. En ganska typisk feminist och man kan med fog anse att en stor majoritet av dagens feminister i stat och media sympatiserar med den feminism som Gudrun står för. Är hon liberal?

De flesta feminister brukade vara liberala, ja. Hur dessa feminister står ut idag förstår inte jag. Låt mig citera feministen Doris Lessing:

It is time we began to ask who are these women who continually rubbish men. The most stupid, ill-educated and nasty woman can rubbish the nicest, kindest and most intelligent man and no one protests.

Jag observerar även att du ignorerar precis alla argument. Intressant.
Citera
2014-05-02, 16:37
Medlem
Citat:
Inte fjantigare än ditt duckande med "läs på" och så vidare. Du har ju uppenbarligen ingen kunskap alls om vare sig politik eller historia, för i så fall hade du ju argumenterat istället för att skriva floskler.

Som jag sagt flera gånger så diskuteras dagens feminism, så som den ser ut i dagens samhälle, representerad av staten och media. Gudrun Schyman känner du säkert till. En ganska typisk feminist och man kan med fog anse att en stor majoritet av dagens feminister i stat och media sympatiserar med den feminism som Gudrun står för. Är hon liberal?

De flesta feminister brukade vara liberala, ja. Hur dessa feminister står ut idag förstår inte jag. Låt mig citera feministen Doris Lessing:

It is time we began to ask who are these women who continually rubbish men. The most stupid, ill-educated and nasty woman can rubbish the nicest, kindest and most intelligent man and no one protests.
Jag observerar även att du ignorerar precis alla argument. Intressant.

Du skriver dumt trams ( vilket jag tycker du verkar vara lite för klok för) därför säger jag åt dig att läsa på. För återigen nej feminister är inte fascister. och Allt åt alla är verkligen inte fascistiska...
idel trams. http://alltatalla.com/allmant/vad-vi-menar-nar-vi-sager-att-antifascism-ar-sjalvforsvar

Feminsimen är en stark och viktig fråga hos vänstern ja, har alltid varit, men det betyder inte att all feminism eller alla feminister i Sverige är marxister... eller ens vänster eller gillar GS och Fi, Kryllar av feminister inom alliansen ex.

Här har du en liberlafeminist blogg.
http://felira.blogspot.se/

så som sagt om du verkligen inte fått med dig detta, kanske du ska.... läsa på! som sagt.

Vilka argument?
att de stackars männen är den grupp i samhället som vi borde lägga alla resurser på?
Enligt en utredning 2011 så existerade det 280 personer i hela Sverige som var klassisk uteliggare...alltså sov utomhus. Antalet har minskat totalt sett de senaste åren och antalet kvinnor har ökat...så låt säga ca 200 uteliggare som just är män. Dessa ska vi alltså fokusera på?
Just denna grupp är väldigt mycket mer viktigare än de 6000 våldtäktsanmälningarna varje år?

http://www.expressen.se/nyheter/ny-kartlaggning-av-hemlosa/
Senast redigerad av ScottWalter 2014-05-02 kl. 16:44.
Citera
2014-05-02, 17:29
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Allt åt alla är verkligen inte fascistiska...
Jo, det är de. Att de själva ursäktar sin ideologi innebär inte nånting överhuvudtaget.

Att kasta sten är något fascister sysslar med.

Även om du inte håller med om att dessa fascister faktiskt är fascister, så kan du aldrig någonsin få det till att de är "kvinnor som ville diskutera" som du påstod.
Citat:
Feminsimen är en stark och viktig fråga hos vänstern ja, har alltid varit, men det betyder inte att all feminism eller alla feminister i Sverige är marxister...
Jag har heller aldrig sagt att alla feminister i Sverige är marxister.
Citat:
eller ens vänster eller gillar GS och Fi, Kryllar av feminister inom alliansen ex.
Det "kryllar" av feminister inom alliansen därför att man måste vara feminist idag för att inte begå politiskt självmord, och inte ens de är liberala vilket jag redan påpekat. Kvotering och att skuldbelägga grupper är INTE liberalt, utan marxism.
Citat:
Här har du en liberlafeminist blogg.
Jaha? Det finns alla möjliga bloggar. En populär blogg här på flashback är ju av han som försökte bygga ett kärnkraftverk i köket. Innebär det att han är representativ för samhället?

Jag upprepar mig igen:

Som jag sagt flera gånger så diskuteras dagens feminism, så som den ser ut i dagens samhälle, representerad av staten och media.

Med "media" menar jag inte feliras blogg, även om den såklart är en mikroskopisk del i det hela.

Du har en spännande vana att länka till källor som stödjer mig och inte dig själv. I feliras banner står det följande:

TRÖTT PÅ VÄNSTERNS STATSMONOPOL PÅ FEMINISMEN?
Citat:
Vilka argument?
Tja, vi kan ju börja med detta:

Ponera följande graf: https://www.boundless.com/image/religious-affiliation-by-median-household-income-2000/

Vad tycker du om att införa dessa punkter? Vad hade du tyckt om ett samhälle som beter sig så här:

* Vi påstår att judar förtrycker alla icke-judar.
* Vi börjar kalla dem för jude-slem.
* Vi ger icke-judar förtur till jobb framför judar.
* Vi propagerar högljutt i media att judar måste släppa makten och låta icke-judar komma fram.

Låter det som ett trevligt samhälle?

Citat:
att de stackars männen är den grupp i samhället som vi borde lägga alla resurser på
Det har jag inte skrivit. I varje inlägg ljuger du om vad jag skulle ha påstått. Rätt tröttsamt.

Vad sägs om att lägga resurser på de individer som har det svårt, OAVSETT vilket kön individen har? Låter det som en radikal idé?
Citat:
Enligt en utredning 2011 så existerade det 280 personer i hela Sverige som var klassisk uteliggare...alltså sov utomhus. Antalet har minskat totalt sett de senaste åren och antalet kvinnor har ökat...så låt säga ca 200 uteliggare som just är män. Dessa ska vi alltså fokusera på?
Citerar mig IGEN. Står det något om uteliggare nånstans i det citatet?
Citat:
Skulle man lägga resurser i samhället efter hur verkligheten ser ut så skulle vi koncentrera oss på att få upp pojkars betyg, öka männens medellivslängd och minska antal män som dör i arbetet varje år. Men det gör vi inte. Inte alls, faktiskt.
Citera
2014-05-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva? Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter?
Hatar inte feminister; konstaterar bara att de har fel och drivs av vanföreställningar.
Citera
2014-05-02, 18:08
Medlem
Citat:
Jo, det är de. Att de själva ursäktar sin ideologi innebär inte nånting överhuvudtaget.

Att kasta sten är något fascister sysslar med.

haha nej kasta sten finns det många som gör är inte bundet till någon specifik politisk ideologi.
Du har nazister som kastar sten, du har extremvänster som kastar sten, du har anarkister som kastar sten, du har palestinier som kastar sten, sten kastas lite här och där.

Citat:
Även om du inte håller med om att dessa fascister faktiskt är fascister, så kan du aldrig någonsin få det till att de är "kvinnor som ville diskutera" som du påstod.

Jag har heller aldrig sagt att alla feminister i Sverige är marxister.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fascism

Och jo du skrev: "feministmarxister" vill jag minnas och du har pysslat rätt ihärdig med att påstå att feminism är just marxistisk...haha lite det du själv skriver i ditt inlägg ex. Så nu stämmer alltså inte det? Hur ska du ha det?

Citat:
Det "kryllar" av feminister inom alliansen därför att man måste vara feminist idag för att inte begå politiskt självmord, och inte ens de är liberala vilket jag redan påpekat. Kvotering och att skuldbelägga grupper är INTE liberalt, utan marxism.

Eh nej, det kryllar av feminister för att de anser att feminism behövs, sin variant av feminism, det finns en hel radda.

Citat:
Jaha? Det finns alla möjliga bloggar. En populär blogg här på flashback är ju av han som försökte bygga ett kärnkraftverk i köket. Innebär det att han är representativ för samhället?

Jag upprepar mig igen:

Som jag sagt flera gånger så diskuteras dagens feminism, så som den ser ut i dagens samhälle, representerad av staten och media.

Med "media" menar jag inte feliras blogg, även om den såklart är en mikroskopisk del i det hela.

Du har en spännande vana att länka till källor som stödjer mig och inte dig själv. I feliras banner står det följande:

TRÖTT PÅ VÄNSTERNS STATSMONOPOL PÅ FEMINISMEN?

Och staten idag är alliansen. Alliansen är konservativ och liberal. Således är feminismen vid maktborden idag i majoritet just liberalfeminister. Fi är inte ens i riksdagen.

Citat:
Tja, vi kan ju börja med detta:

Ponera följande graf: https://www.boundless.com/image/religious-affiliation-by-median-household-income-2000/

Vad tycker du om att införa dessa punkter? Vad hade du tyckt om ett samhälle som beter sig så här:

* Vi påstår att judar förtrycker alla icke-judar.
* Vi börjar kalla dem för jude-slem.
* Vi ger icke-judar förtur till jobb framför judar.
* Vi propagerar högljutt i media att judar måste släppa makten och låta icke-judar komma fram.

Låter det som ett trevligt samhälle?

Det har jag inte skrivit. I varje inlägg ljuger du om vad jag skulle ha påstått. Rätt tröttsamt.

Vad sägs om att lägga resurser på de individer som har det svårt, OAVSETT vilket kön individen har? Låter det som en radikal idé?

Citerar mig IGEN. Står det något om uteliggare nånstans i det citatet?

Tycker du judar förtrycker icke judar på ett globalt plan? Brukar just judar förbjuda icke judar att ha lika mänskliga rättigheter på samma sätt som många kvinnor över världen är förbjudna?, Om du nu inte tycker det stämmer är det då en bra liknelse tycker du?

Låt säga alla katter förtrycker hundar!! Låter det som ett trevligt samhälle?

menar du alltså att samhället inte lägger en krona på uteliggare?
Du tog upp just uteliggare som ex. på något som samhället borde satsa på...du skrev också:

"Skulle man lägga resurser i samhället efter hur verkligheten ser ut så skulle vi koncentrera oss på att få upp pojkars betyg, öka männens medellivslängd och minska antal män som dör i arbetet varje år. Men det gör vi inte. Inte alls, faktiskt."

Koncentrera oss på är synonymt med sätta fokus på div prioritera framför allt annat.

pojkars betyg kan jag hålla med om. mäns medelivslängd tror jag faktiskt inte man kan fokusera på för det är rätt mycket styrt av biologi, Män som dör i arbetet är allvarligt är ca 45 st per år. men är det allvarligare än antalet sjukskrivna kvinnor pga stress ex? eller antalet dödade kvinnor per år av sina partners? Och tror du inte det går pengar från staten till att arbeta just med arbetsskydd?
Citera
2014-05-02, 18:21
Medlem
Celenos avatar
Citat:
haha nej kasta sten finns det många som gör är inte bundet till någon specifik politisk ideologi.
Ja?
Citat:
Och jo du skrev: "feministmarxister" vill jag minnas och du har pysslat rätt ihärdig med att påstå att feminism är just marxistisk...haha lite det du själv skriver i ditt inlägg ex. Så nu stämmer alltså inte det? Hur ska du ha det?
Upprepar mig för tredje gången: Dagens feminism, så som den ser ut i dagens samhälle, representerad av staten och media.

Ja, den feminismen är samma ideologi som marxism.
Citat:
Och staten idag är alliansen. Alliansen är konservativ och liberal. Således är feminismen vid maktborden idag i majoritet just liberalfeminister. Fi är inte ens i riksdagen.
Nej, de är inte liberaler och inte många av dem är konservativa heller.
Citat:
Tycker du judar förtrycker icke judar på ett globalt plan?
Nej, det tycker jag inte. Jag tycker inte heller att män förtrycker i Sverige.

Men uppenbarligen tjänar judar hela 50% mer än amerikanare i övrigt, något som får dina 0-1% att verka ganska futtiga som argument för att kalla män för gubbslem och kvotera kvinnor.

Så frågan kvarstår.
Citat:
Brukar just judar förbjuda icke judar att ha lika mänskliga rättigheter på samma sätt som många kvinnor över världen är förbjudna?
Jaså, pratar vi om Saudiarabien nu? Är det Saudiaraber ni menar när ni kallar folk "gubbslem"?
Citat:
Om du nu inte tycker det stämmer är det då en bra liknelse tycker du?
Det är en förbannat bra liknelse som tydligt visar vilka hycklare ni är.
Citat:
Låt säga alla katter förtrycker hundar!! Låter det som ett trevligt samhälle?
Vad babblar du om?
Citat:
menar du alltså att samhället inte lägger en krona på uteliggare?
Nej, det menar jag inte. Samhället lägger SÄRSKILDA RESURSER PÅ KVINNLIGA UTELIGGARE. De lägger alltså resurser som är öronmärka för KVINNOR som är hemlösa. Detta gäller de flesta områden i samhället, som arbetsmiljö, skola och fattigdom.

Det finns INGA särskilda resurser för män. INGA.
Citat:
Du tog upp just uteliggare som ex. på något som samhället borde satsa på...du skrev också:
JAG vet EXAKT vad jag skriver.
Citat:
Koncentrera oss på är synonymt med sätta fokus på div prioritera framför allt annat.
Märkligt att jag fick in TRE saker då. Hur fokuserar man på TRE saker samtidigt?

Och du glömde visst svara på: Vad sägs om att lägga resurser på de individer som har det svårt, OAVSETT vilket kön individen har? Låter det som en radikal idé?

Nu skall jag dricka öl med vänner.
Citera
2014-05-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejloltja
Hatar inte feminister; konstaterar bara att de har fel och drivs av vanföreställningar.

+1.

Förtydligande: radikalfeminister, marxistiska feminister och alla med rötterna i det postmoderna-kulturmarxistiska skithålet. En liberal feminist, som är individfokuserad, har jag naturligtvis lättare att acceptera eftersom en sådan inte kommer dragande med struktuuuuurer, kööööönsmaktsordningar och andra idiotier att skylla sin egen dumhet och bristande ambition på.
Citera
2014-05-02, 19:15
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Kort svar på frågan i rubriken: Hat föder hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in