Citat:
Ursprungligen postat av
grumgrum
Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva? .
Vilka olikheter i samhället är det du syftar på? Om du kunde vara lite mera detaljerad så skulle det vara lättare att svara på din egentliga fråga; Varför hatar ni feminister?
Jag såg att ngn i tråden hade listat vissa aspekter för att visa att vi kvinnor minsann är mera utsatta på vissa områden här i samhället - som om det vore en tävling i vilken sida som har det sämst. Jag tror att det var ngn som kallar sig för ScottWalter som uppgivit ekonomi, sexuellt våld, makt o psykisk sjukdom för att belysa områden där vi kvinnor har det värre än män.
Ngr har även tagit upp det orättvisa med att inte män tar lika mycket ansvar för barnen, att kvinnan får axla huvudansvaret för barnen o att männen inte inser barnens värde kontra penningvärde.
Är det ngt liknande som du också tänker dig när du skriver i din trådstart om de olikheter i vårt samhälle som vissa av oss påstås inte se lr inte bry oss om?
Jag skulle inte vilja gå så långt som att säga att jag HATAR feminister - tycker nog mera att dom i dagsläget är rätt så ointressanta men samtidigt komiska o faktiskt tom lite roande.
Dom har helt klart spelat ut sin roll i vårt samhälle idag men håller ändå krampaktigt kvar i sina gamla tankegångar om könsmaktsordning o föreställningar om stora orättvisor mellan män o kvinnor.
Deras sätt att förhålla sig till sin omvärld är väldigt enögt o starkt vinklat - de vägrar konsekvent att se männens problem o svårigheter i vårt samhälle o dessutom nonchalerar de viktiga o stora orättvisor o förtryck som är tydliga i andra länder - detta trots att vi lever i en så pass globaliserad värld som vi nu gör.
Nej, så gott som alla feminister lever i en egen konstruerad falsk verklighetssyn o jag förstår verkligen inte hur man kan bli så obildad o okunnig så att man som kvinna går på deras skränande cyniska hyckleri - helt klart är att feminister har inre personliga problem i förhållande till det manliga könet - dessa problem blir till den glöd som håller elden levande.
Jag skulle säga att feminister är osäkra på sin identitet o upplever troligen en genomgående stark känsla av otrygghet gällande sin plats i samhället.