Citat:
Ursprungligen postat av
Iobberknoll
Oavsett etnicitet, kommer det alltid finnas människor/föräldrar som inte värjer sig från att utnyttja barn eller andra utsatta för att ta sig framåt. Det kommer alltid finnas inkompetent folk inom stat, landsting och kommuner, som inte orkar göra sitt arbete eller som inte har förmåga att avläsa allvaret i vissa situationer.
Just nu irriterar jag mig mest på att vi faktiskt har ett system där det är fullt möjligt att utnyttja barn på det här sättet. Hur många fler ensamkommande slavbarn finns det egentligen? Så här är det väl inte tänkt att det ska vara? Snälla Sverige är så snälla att människor far illa.
Och jag begriper inte vad problemet är vad gäller kontakten med de biologiska föräldrarna. Flickans morfar t.ex var aktiv på FB för bara 14 timmar sedan. Flera av hennes släktingar har varit aktiva det senaste dygnet. Hon har en morbror i Holland, där har de väl kommunikationmöjligheter? Försöker de nå dem telepatiskt, eller?
Jag förvånas över att du blir så chockerad över hur Sveriges skyddsnät fungerar. Statistiskt dör det fler barn i fosterhem än vad det gör i biologiska hem, trots att fosterhemmen ska skydda barnen. Är det inte mord så är det dråp och vållande kring kroppsskada. Däri ingår de fall där socialtjänsten inte tror på de biologiska föräldrarnas oro över sjukt barn, för att sedan omhändertaga barnet för Münchhausens syndrom. Familjehemmet blir sedan beordrat att inte tro på föräldern eller barnets sjukdom och resultatet blir att barnet
dör i fosterhem av allt från status epilepticus (för att fosterföräldrarna inte fick informationen att barnet hade svår odiagnostiserad epilepsi) till diabeteskomplikationer.
Självklart att socialtjänsten kontakt med de biologiska föräldrarna. Dock ligger det sekretess mot föräldrarna, beslutat av förvaltningsrätten. Socialtjänsten har därför inte något val än att ljuga för media. Jag blir inte förvånad om socialtjänsten har försökt få vårdnaden borttagen också, och då har de biologiska föräldrarna ingen rätt att veta om sitt barn är avlidet eller inte.
Det är så här som vår sk. socialtjäns fungerar. Många barn har fått sätta livet till för socialtjänstens inkompetens. Majoriteten av dessa barn
har inte farit illa i den biologiska familjen. Ett flertal av dessa har omhändertagits just pga. förälderns oro för sjukt barn (sk. Münchhausens syndrom by proxy).
Varför är folk så otrolugt frövånade över att en 8-årig flicka dör i ett fosterhem?