2014-05-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Misshandelsärendet var 2012 och lades ner rätt omgående. Socialtjänsten kollar belastningsregister och där kommer inte nedlagda mål med.

Vad jag förstår anlände flickan senare och hon var dessutom inte familjehemsplacerad hos paret?

Mad*s Willisstöld på drygt 1,5k var också 2012. (Ja, anhållna kvinnan kallar sig annat än sitt namn på face)

Hennes biologiska föräldrar är gifta.

Du har helt rätt ang misshandelsärendet och tidpunkten för det.
Citera
2014-05-02, 13:16
Bannlyst
funderar lite på media...
Eckelpressen skriver
"Mannen förnekar brott.

– Han har lämnat en lång och detaljerad berättelse till polisen. Men vad han har sagt tänker jag inte gå in på, säger hans advokat Christer Holmqvist.

Hur mår din klient?"

Han har mördat en lite 8 årig tjej och reportern frågar advokaten hur mördaren mår???
Något är riktigt fel i detta landet.
Mördarens långa story lär snabbt rasa för ljuger man så snubblar man snart på lögnerna och har han en lång jäkla harang så får vi hoppas det går fort.
Undra varför inte advokaten vill säga något alls, funderar de på att skapa nåt hysterisk alibi eller.
Citera
2014-05-02, 13:17
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
http://i59.tinypic.com/jii88z.jpg

http://i62.tinypic.com/rib39s.jpg

http://i60.tinypic.com/jignjq.jpg

Rami (GM) har 3 stycken Facebook sidor- mycket misstänksamt!!

den misstänkte palestinske människorättsadvokaten Rami Ash*ur har minst 2 twitterkonton också.
De verkar användas mest för att få igång konversation med vackra kvinnor! Senast med en svenska på valborg, ödesdagen...."HEHE" skriver han
https://twitter.com/OkAshour/status/461582025603158016
https://twitter.com/OkAshour/

o llite på https://twitter.com/rami19827
*=o
Citera
2014-05-02, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Men för fan, ge er! Vem / vilka är det som sitter och tycker synd om mördarna i detta fall? Jag har inte sett en enda som tycker synd om dem!
Läs tråden din lågpostande tattare så ser du att det handlar om medias hantering av brottet, mer fokus på handläggare och Poliser än på den som mördade den lilla tösen. Så media tycker synd om mördaren, var det så svårt att förstå.
Citera
2014-05-02, 13:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Läs tråden din lågpostande tattare så ser du att det handlar om medias hantering av brottet, mer fokus på handläggare och Poliser än på den som mördade den lilla tösen. Så media tycker synd om mördaren, var det så svårt att förstå.
Jag uppfattar det inte alls som att media tycker synd om mördaren/mördarna. Däremot lägger de en hel del text på socialens och polisens agerande, vilket jag tycker är helt rätt. Det måste redas ut hur det kunde gå så snett.

Jag kan tänka mig att det kommer mer texter om mördaren/mördarna när mer information om själva brottet släpps från polisens håll.
Citera
2014-05-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Oavsett etnicitet, kommer det alltid finnas människor/föräldrar som inte värjer sig från att utnyttja barn eller andra utsatta för att ta sig framåt. Det kommer alltid finnas inkompetent folk inom stat, landsting och kommuner, som inte orkar göra sitt arbete eller som inte har förmåga att avläsa allvaret i vissa situationer.

Just nu irriterar jag mig mest på att vi faktiskt har ett system där det är fullt möjligt att utnyttja barn på det här sättet. Hur många fler ensamkommande slavbarn finns det egentligen? Så här är det väl inte tänkt att det ska vara? Snälla Sverige är så snälla att människor far illa.

Och jag begriper inte vad problemet är vad gäller kontakten med de biologiska föräldrarna. Flickans morfar t.ex var aktiv på FB för bara 14 timmar sedan. Flera av hennes släktingar har varit aktiva det senaste dygnet. Hon har en morbror i Holland, där har de väl kommunikationmöjligheter? Försöker de nå dem telepatiskt, eller?

Jag förvånas över att du blir så chockerad över hur Sveriges skyddsnät fungerar. Statistiskt dör det fler barn i fosterhem än vad det gör i biologiska hem, trots att fosterhemmen ska skydda barnen. Är det inte mord så är det dråp och vållande kring kroppsskada. Däri ingår de fall där socialtjänsten inte tror på de biologiska föräldrarnas oro över sjukt barn, för att sedan omhändertaga barnet för Münchhausens syndrom. Familjehemmet blir sedan beordrat att inte tro på föräldern eller barnets sjukdom och resultatet blir att barnet dör i fosterhem av allt från status epilepticus (för att fosterföräldrarna inte fick informationen att barnet hade svår odiagnostiserad epilepsi) till diabeteskomplikationer.

Självklart att socialtjänsten kontakt med de biologiska föräldrarna. Dock ligger det sekretess mot föräldrarna, beslutat av förvaltningsrätten. Socialtjänsten har därför inte något val än att ljuga för media. Jag blir inte förvånad om socialtjänsten har försökt få vårdnaden borttagen också, och då har de biologiska föräldrarna ingen rätt att veta om sitt barn är avlidet eller inte.

Det är så här som vår sk. socialtjäns fungerar. Många barn har fått sätta livet till för socialtjänstens inkompetens. Majoriteten av dessa barn har inte farit illa i den biologiska familjen. Ett flertal av dessa har omhändertagits just pga. förälderns oro för sjukt barn (sk. Münchhausens syndrom by proxy).

Varför är folk så otrolugt frövånade över att en 8-årig flicka dör i ett fosterhem?
Citera
2014-05-02, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
den misstänkte palestinske människorättsadvokaten Rami Ash*ur har minst 2 twitterkonton också.
De verkar användas mest för att få igång konversation med vackra kvinnor! Senast med en svenska på valborg, ödesdagen...."HEHE" skriver han
https://twitter.com/OkAshour/status/461582025603158016
https://twitter.com/OkAshour/

o llite på https://twitter.com/rami19827
*=o
Har mördaren just blivit svensk medborgare?, då kan de inte slänga ut han efter fängelsestraffet eller...
Senast redigerad av beaver_se 2014-05-02 kl. 13:43.
Citera
2014-05-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Lågpostande tattare? Snackar du om dig själv kloakråtta? Det finns inte en enda som tycker synd om mördare som haft ihjäl en liten 8-årig flicka, inte inom media heller. Men det har du väl för mycket intelligens för att begripa!
Citera
2014-05-02, 13:33
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platonius
Jag förvånas över att du blir så chockerad över hur Sveriges skyddsnät fungerar. Statistiskt dör det fler barn i fosterhem än vad det gör i biologiska hem, trots att fosterhemmen ska skydda barnen. Är det inte mord så är det dråp och vållande kring kroppsskada. Däri ingår de fall där socialtjänsten inte tror på de biologiska föräldrarnas oro över sjukt barn, för att sedan omhändertaga barnet för Münchhausens syndrom. Familjehemmet blir sedan beordrat att inte tro på föräldern eller barnets sjukdom och resultatet blir att barnet .....

Nä, kanske jag inte borde förvånas över själva dödsfallet. Jag vet ju att många far illa och att deras situation ibland förvärras när myndigheterna lägger sig i. Men jag är fortfarande förvånad över det här med ensamkommande flyktingbarn som inte alls är ensamkommande eller ens behövande. Att systemet öppnar upp för något som kan liknas vid en slags trafficking.

Jag antar att jag är naiv då
Citera
2014-05-02, 13:35
Medlem
Minimois avatar
Rami är född i Syrien och Madi i Palestina. Lilla Yara har bevisligen befunnit sig i Sverige längre än vad som är officiellt. I polisförhör om stölden på Willys benämner Madi 7-åringen som "den där flickan". Hon beskrivs av vittnen att vara i 7 års åldern då. Det måste vara samma flicka som nu är död. Paret verkar inte ha uppgett hennes rätta identitet, vilket kan ha krånglat till det för socialtjänsten. Officiellt kom flickan, som har tre syskon kvar i Gaza, 2013-02-05. Hon fanns inte i Sverige och i svenska register när Madi blev påkommen 2012 att utnyttja henne för matstölder. Således kan hon ha varit här i flera år och även bevittnat eventuell misshandel som lades ner.

Ing*r Sjöbl*m var Yaras gode man när flickan kom till Sverige. Hon har vitsordat familjen som hon känner mycket väl. Antagligen kände Ing*r till att flickan fanns här illegalt något år innan hon "ankom".
Senast redigerad av Minimoi 2014-05-02 kl. 13:39.
Citera
2014-05-02, 13:37
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Rami är född i Syrien och Madi i Palestina. Lilla Yara har bevisligen befunnit sig i Sverige längre än vad som är officiellt. I polisförhör om stölden på Willys benämner Madi 7-åringen som "den där flickan". Hon beskrivs av vittnen att vara i 7 års åldern då. Det måste vara samma flicka som nu är död. Paret verkar inte ha uppgett hennes rätta identitet, vilket kan ha krånglat till det för socialtjänsten. Officiellt kom flickan, som har tre syskon kvar i Gaza, 2013-02-05. Hon fanns inte i Sverige och i svenska register när Madi blev påkommen 2012 att utnyttja henne för matstölder. Således kan hon ha varit här i flera år och även bevittnat eventuell misshandel som lades ner.

De är kanske inte ens släkt på riktigt då. Med tanke på alla olika identiteter så verkar de ha en väldigt rörig familjekonstellation. Gärningsmannens bror i Nederländerna har också en massa olika identiteter.
Citera
2014-05-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Nä, kanske jag inte borde förvånas över själva dödsfallet. Jag vet ju att många far illa och att deras situation ibland förvärras när myndigheterna lägger sig i. Men jag är fortfarande förvånad över det här med ensamkommande flyktingbarn som inte alls är ensamkommande eller ens behövande. Att systemet öppnar upp för något som kan liknas vid en slags trafficking.

Enligt lag behöver socialtjänsten placera dessa barn (hon saknar ju dessutom skägg...) oavsett om de är ensamma eller inte. Flickan hade dessutom en godman som skulle ansvara frö henne, så vårdnaden fanns fortfarande hos de biologiska föräldrarna. Traficking är det inte, däremot har det varit känt i minst 400 år att fosterfamiljer tjänar på föräldralösa barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in